KLM

De nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland KLM, werd opgericht in 1920 door twee luchtvaartpioniers. Sindsdien is KLM uitgegroeid tot een toonaangevende maatschappij in Europa. Dagelijks vertrekken er honderden vluchten naar alle uithoeken van de wereld. Je kunt met KLM een vliegreis maken in Europa, maar ook ver daarbuiten. Denk aan rechtstreekse vluchten naar Amerika, Azië en Afrika. KLM werkt samen met grote maatschappijen zoals Air France, waarmee het bedrijf fuseerde, maar ook met Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen. Hierdoor kunnen vooral mensen die vaker vliegen financieel voordeel behalen.

Comfortabel reizen met KLM

Luchthaven Schiphol is de thuishaven van KLM. Het is één van de drukste luchthavens van Europa vanwege de vele connecting flights die hier vertrekken en aankomen. Vanuit 3 terminals komen en gaan de vliegtuigen de hele dag door. Van kleine charters voor een vlucht naar een Europese hoofdstad tot enorme luchtschepen met ruimte voor honderden passagiers voor intercontinentale vluchten. Op Schiphol Airport vind je alles wat je als reiziger nodig hebt. Hotels in de buurt om te overnachten voor een vroege vlucht, maar ook goede restaurants en natuurlijk tax free winkels waar je voordelig shopt. Inchecken kan tegenwoordig online bij KLM. Als je alleen handbagage bij je hebt hoef je niet meer in de rij te staan bij de incheckbalie.

Contact opnemen met KLM

Als je contact wilt opnemen met KLM, omdat je een vraag of klacht hebt dan kun je bellen met het KLM contactcentrum, te bereiken via telefoonnummer 020 – 204 747 747. Maar let op, KLM heeft voor veel zaken een speciaal en soms ook gratis (0800) nummer. Deze telefoonnummers vind je op de website. Als je een specifieke vraag hebt, zoals bijvoorbeeld het omboeken van een ticket, het aanvragen van assistentie op de luchthaven of over het meenemen van bagage, dan bereik je de luchtvaartmaatschappij via dit nummer vaak sneller. KLM is overigens 24/7 bereikbaar via Twitter en WhatsApp, het nummer voor deze laatste dienst is 020 – 64 90 787.

Overige contactmogelijkheden

Adres: KLM, Amsterdamseweg 55, 1182 GP Amsterdam (hoofdkantoor)
E-mail: niet beschikbaar
Website: https://www.klm.com/home/nl/nl
Facebook: https://www.facebook.com/KLM
Instagram: https://www.instagram.com/klm/?hl=nl

12 gedachten over “KLM”

  1. Ik heb zojuist 2 Bisness tickets geboekt via de telefoon met een zeker Martin.
    Mijn flying Blue platina for live is 8400 893 350.
    Ik heb eerst 1 uur en 20 minuten en 32 seconden aan de lijn gehangen terwijl er niet opgenomen werd. Ik belde vanuit Curacao en dat kost heel veel. Ik. Denk een euro per minuut.
    Terwijl ik aan de lijn wachte heeft mijn vrouw ook op haar mobiele telefoon gebeld en na enkele minuten kregen wij Martin aan de telefoon . Bij hem hebben wij op een hele prettige wijze de tickets kunnen boeken.

    Overigens heb ik getracht via de computer bij U te boeken maar ik kwam niet verder als het 2de blad vandaar dat ik telefonisch moest boeken.
    Graag verneem ik van U wat er hier fout ging.

    C Zwanenburg

  2. De klanten service is op geen mogelijkheid te bereiken zo slecht heb ik nog nooit mee gemaakt van de KLM dit zal echt mijn laatste trip met de KLM worden als ik niet beantwoord wordt.

  3. Gisteren na 55 minuten bellen eindelijk contact ben ik terwijl ik in gesprek was er gewoon uitgegooid!!!!
    Bij de 2de poging werd de verbinding na 45 minuten verbroken en daarna geen kans meer om te bellen, niet met een
    Nederlandstalige medewerker maar ook niet met een Engelstalige.. Ook vanochtend is het niet mogelijk om contact te krijgen
    Erg slecht, .Zeker als je in gesprek bent na een lange wachttijd en je denkt je probleem op te kunnen lossen dan is het erg frustrerend!!!!

  4. Uitermate slecht. Het contact adres is al zeker 3 dagen niet bereikbaar en vertoont het volgende bericht: “”Sorry, there’s been a technical error. Please try again later.” Dat lukt dus niet.
    Het is kennelijk onmogelijk om telefonisch contact te maken in het Nederlands. Wachttijden voor het opgegeven nummer 020-4747747 zijn onacceptabel lang.
    Op de website wordt duidelijk geprobeerd om telefonisch contact te ontmoedigen en bij bellen met 020-4747747 wordt eerst Nederlands welkom geheten en daarna moet alles in het Engels. Beschamend voor een Nederlands bedrijf.
    Twee geboekte vluchten werden geannuleerd en konden slechts na veel moeite en tijd op andere vluchten omgeboekt worden. Geen beste reclame voor KLM

  5. hallo lieve mensen van de KLM.
    Wat een zootje is het op Schiphol.Ik heb veel gereisd en vaak met de KLM en het was altijd fijn..Maar nu wordt je al voor aanvang van de reis onthaald op een stresstest.Je moet al 4 uur van te voren aanwezig zijn en dan gaat het soms nog mis.Ik was vorige week met de KLM naar Venetie gevlogen.Heen ging alles goed behoudens dat hangen in de vertrekhal maar terug had de KLM 2 uur vertraging vanwege het ontbreken van bagageafhandelaars op S’hol.Gewoon zwaar waardeloos.Vliegen is opeens een straf geworden.Ik had in de planning staan om m’n broer in Canada op te zoeken maar die reis heb ik maar afgeblazen want op Pearson schijnt het net zo’n puinhoop te zijn.
    Ik groet U, Jan G. van der Molen

  6. KLM de beste vlieg maatschappij gezellige omgeving fokker begon als eerste rond 18oo. maar de opdringerige mens veroorzaakt veel Allende stikstof hysterie CO2 hysterie. schiphol moet blijven zo als het in 2019 en eerde was
    de mens is de grootste zeurders. schiphol KLM mogen nooit weg gaan. nederlands gezicht. meer personeel de gezelligheid van het personeel altijd goed voor hulp praatje maken. toppers. blijf blijf en korte en lange vluchten.
    m v g warme groeten
    Richard folkers

  7. Geachte heer/mevrouw,

    Momenteel ben ik woonachtig in Brazilië en bestaat er de mogelijkheid dat ik terugkeer naar Nederland. Nou heb ik 2 American Pitbull Puppies (momenteel 6 maanden oud, maar op moment van vertrek zullen ze zo’n 8 maanden zijn). Ze zijn totaal niet agressief, goed opgevoed en vriendelijk en uiteraard wil ik ze meenemen aangezien ik erg gehecht ben aan ze. Hoe zit het met reizen en boeken? En wat zijn de tarieven?

  8. Wel 27 x gebeld om m’n dieren te boeken op een vlucht. Altijd wachten en na 15 a 20 minuten aan de lijn word er op gehangen omdat het zo druk is.al vanaf januari het bellen.

  9. Heel slecht, probeer al een week lang contact te krijgen. Zelf s’avonds na 21.30 wordt er aangegeven dat er een lange wachttijd is. Vervolgens wordt de verbinding verbroken.
    De app wordt wel beantwoord maar als je de vraag stelt dan komt er geen reactie meer.
    Dit had ik van KLM nooit verwacht. Contact maken met de zgn prijsvechters maatschappijen gaat weliswaar ook niet altijd soepel maar is in mijn geval altijd wel gelukt.

  10. Sorry, your KLM contact center isn’t the greatest. (you can reach us through telephone number 020-4747 747…🙄.) By the way, it is written incorrectly under “Contact opnemen met KLM” it says 020-204 747 747…..
    For 2 weeks I’ve been trying to call you, and all I get is a nice voice telling me that you’re so busy, waiting time is more than 45 minutes, and then I get disconnected. Do you realise how much time goes into trying to contact you? My time is money too….

Plaats een reactie