• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer

Home / Klantenservice artikelen / Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer

Een chatbot is een prima aanvulling op persoonlijk contact met uw klanten. Via een chatbot kunnen simpele vragen worden beantwoord, waardoor uw klant niet aan de telefoon hoeft te wachten en u geen personeel hoeft in te zetten om deze klanten te woord te staan. Een chatbot kan vragen beantwoorden als “wat zijn de openingstijden van uw winkel” en “hoe moet ik een besteld product retourneren?”. Maar chatbots worden steeds slimmer. Door ze goed te programmeren kunnen ze meer dan alleen maar de veel gestelde vragen beantwoorden die eigenlijk al jaren ook op uw website vermeld staan met de bijbehorende antwoorden.

Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer

Een chatbot die helpt overstappen en zonnepanelen verkoopt

Energiebedrijf Essent heeft goed begrepen dat chatbots een waardevolle aanvulling zijn op de persoonlijke klantenservice. Bij dit bedrijf kan een klant met hulp van de chatbot eenvoudig overstappen van een andere energieleverancier. Maar hij kan ook uitrekenen hoeveel een klant kan besparen op termijn als er zonnepanelen op het dak worden gelegd. Die zonnepanelen kunnen vervolgens met hulp van de chatbot bij Essent worden besteld. Het grote voordeel is natuurlijk dat de klant niet afhankelijk is van de openingstijden van de klantenservice. Een chatbot kan ook midden in de nacht behulpzaam zijn. Het enige nadeel is dat er dan geen back-up van een fysiek persoon beschikbaar is.

Monitoring van chatbots is belangrijk

Het is erg belangrijk om gesprekken die de chatbot voert goed te monitoren. Zo kunt u de interactie van de chatbot bijstellen, bijvoorbeeld als er vaak vragen worden gesteld die de chatbot niet begrijpt of waar een verkeerde reactie op komt. Door constant bij te sturen wordt de computergestuurde assistent steeds ‘slimmer’ en kunnen er steeds meer vragen en reacties van bezoekers van de website op een juiste manier worden geïnterpreteerd.

Zorg voor goede juridische afdekking bij verkoop door een chatbot

Als u ervoor kiest om via een chatbot daadwerkelijk transacties aan te bieden, zoals het aangaan van een abonnement of een leveringsovereenkomst, dan is het belangrijk dat dit goed wordt afgedekt op juridisch gebied. Houd er altijd rekening mee dat een overeenkomst die op afstand wordt gesloten een wettelijke bedenktijd heeft. De klant mag binnen 14 dagen afzien van de aankoop of van een langlopende overeenkomst zonder opgaaf van reden. Dit komt omdat een klant geen handtekening zet of een fysieke aankoop doet zoals in een winkel. Als de klant wil annuleren moeten alle reeds gedane betalingen binnen 30 dagen worden teruggeboekt.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?

Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?

Steeds meer bedrijven maken gebruik van een chatbot als onderdeel van de klantenservice. Ze zijn nog wel telefonisch en per mail bereikbaar, maar veel vragen kan de chatbot afdoen. Het is bij het inzetten van een chatbot wel heel belangrijk dat deze zijn werk goed doet. Een chatbot die niet de gewenste antwoorden geeft wekt […]

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

De klantenservice krijgt soms te maken met boze klanten. Dat is niet leuk, maar soms is het niet e voorkomen. Soms is een klant terecht boos, soms ook niet. Het is zaak om in ieder geval altijd professioneel te blijven. Een medewerker die vrolijk terug gaat schelden maakt niet bepaald een vakbekwame indruk. Als de […]

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Online reviews kunnen uw bedrijf maken en breken. En het vervelende is dat u er niet veel aan kunt doen als er negatieve reviews worden geplaatst die niet terecht zijn. Natuurlijk kunt u ze verwijderen als ze op uw eigen website worden gepost. Staan ze op een reviewsite zoals Trustpilot dan is het lastiger om […]

Hoe houd ik mijn klanten binnenboord als ze willen opzeggen?

Hoe houd ik mijn klanten binnenboord als ze willen opzeggen?

Klanten lijken vandaag de dag een stuk minder trouw dan vroeger. Was iemand vroeger klant bij een energiemaatschappij dan bleef hij dat vaak jaren. Vandaag de dag heeft vrijwel iedereen internet en wordt voortdurend geprikkeld om te zoeken naar de goedkoopste aanbieder en direct online over te stappen. Dat wordt vaak ook nog heel makkelijk […]

Tot op welke hoogte is de klant koning?

Tot op welke hoogte is de klant koning?

De klant is koning, luidt het gezegde. Maar sommige klanten verdienen die titel zeker niet. Mensen worden steeds mondiger, vinden al vrij snel dat ze in hun recht staan. Maar dat is natuurlijk lang niet altijd zo. Het is daarom als bedrijf belangrijk dat er duidelijke afspraken zijn in hoeverre klanten tegemoet gekomen worden als […]

Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Het kan gebeuren dat u een wijziging doorvoert in de wijze waarop de klantenservice wordt afgehandeld en dat blijkt dat deze niet goed werkt. Stel dat u besluit om de klantenservice uit te besteden aan een extern bedrijf. Dit kan goed uitpakken, maar het kan ook gebeuren dat het binnen een paar weken klachten regent. […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl