• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Voor veel dingen geldt dat niet iedereen het kan omdat het een vak is en er bepaalde vaardigheden voor moet hebben. En ja, dat geldt ook voor medewerker klantenservice. Niet iedereen heeft de juiste empathie om klanten op de juiste manier te woord te staan. Dat vraagt inlevingsvermogen, geduld en uiteraard kennis van het bedrijf. Alleen met deze skills kan iemand de klantenservice op een goede manier bemensen. Wees dus zeker kritisch bij het aannemen van personeel hiervoor en zet er niet iemand neer die op andere afdelingen wegens onvoldoende functioneren niet gehandhaafd kon worden.

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

De telefoon aannemen is een kunst op zich

Bij telefonische klantenservice begint het al met het aannemen van de telefoon. Dit dient rustig en duidelijk te gebeuren. Begin met een groet zoals goedemiddag, goedenavond, de naam van het bedrijf en eventueel de naam van de persoon. Als er moet worden doorverbonden, wacht dan tot de persoon aan de andere kant heeft geantwoord dat hij dit heeft gehoord voordat u begint met doorschakelen. Spreek altijd duidelijk en vermijd zoveel mogelijk dialect, zeker als u iemand aan de lijn heeft die overduidelijk uit een ander deel van het land komt.

Beleefd blijven, het lijkt zo eenvoudig

Beleefd en vriendelijk zijn lijkt zo eenvoudig maar het valt lang niet altijd mee. Natuurlijk zijn er klanten die onbeschoft zijn en het bloed onder de nagels van een medewerker uithalen. Maar dan nog is het belangrijk dat de klantenservice zich niet verlaagt tot hetzelfde niveau. Schelden is natuurlijk uit den boze. Als een klant echt onbeschoft is en na een waarschuwing zijn gedrag niet aanpast dan heeft u het volste recht om het gesprek rustig te beëindigen. Zo gaan we niet met elkaar om, als u zich niet fatsoenlijk kunt gedragen dan beëindig ik nu het gesprek. Goedemiddag”. Niets mis mee en duidelijk.

De klantenservice kan veel stress geven

Iemand die bij de klantenservice werkt moet toch wel enigszins stressbestendig zijn. Als iemand er niet tegen kan dat er, als een telefoongesprek wordt afgehandeld, nog 3 lijnen staan te knipperen en dan het gesprek maar gaat afraffelen dan gaat er iets mis. Natuurlijk moet de hoeveelheid contacten wel behapbaar zijn. Als een medewerker acht uur per dag telefonische klantenservice doet en behalve een half uur lunchpauze geen tijd heeft om naar het toilet te gaan dan is het echt hoog tijd om op te schalen.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

De beste tips voor de telefonist

De beste tips voor de telefonist

Het klinkt misschien als een open deur, maar het is erg belangrijk dat degene die aan de telefoon zit bij de klantenservice goed te verstaan is. Een mompelende telefoniste die haar zinnen maar half afmaakt is erg irritant. Als een beller steeds alleen maar “mom” of “ogenbl” hoort in plaats van “Een momentje/ogenblik alstublieft” dan […]

Een goede klantenservice begint met een goed voice respons systeem

Een goede klantenservice begint met een goed voice respons systeem

Veel mensen hebben een hekel aan een keuzemenu als ze de klantenservice van een bedrijf bellen. Maar als u dit systeem goed inricht kan het zeker helpen de binnenkomende telefoontjes goed te stroomlijnen. Het is dan ook belangrijk om hier goed over na te denken. Maak voordat u berichten gaat inspreken een schema van de […]

Onderzoek regelmatig het functioneren van uw klantenservice

Onderzoek regelmatig het functioneren van uw klantenservice

Als uw bedrijf een klantenservice heeft is het aan te raden hier met enige regelmaat onderzoek naar te doen. Laat uw medewerkers het aantal telefoontjes turven, zodat u kunt zien wanneer het druk is bij uw klantenservice. Misschien kunt u schuiven met de uren van de medewerkers of misschien moet er een vacature uit voor […]

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Eigenlijk heeft vrijwel ieder bedrijf dat landelijk bekend is een klantenservice. Zeker in deze tijd waarin mensen op verschillende manieren willen kunnen communiceren is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn, het liefst op verschillende manieren. Een klantenservice hebben is dan ook erg belangrijk. Als u als bedrijf niet bereikbaar bent als klanten vragen of […]

Hoe optimaliseer ik mijn klantenservice?

Hoe optimaliseer ik mijn klantenservice?

Als uw bedrijf een klantenservice heeft, en welk bedrijf heeft die nu niet, dan is het zaak om ervoor te zorgen dat de klantenservice optimaal bereikbaar is voor uw klanten. Dat wil niet zeggen dat u dag en nacht bereikbaar moet zijn. De meeste mensen hebben er wel begrip voor dat ze de klantenservice van […]

Wat kunt u doen als uw klantenservice een storing heeft?

Wat kunt u doen als uw klantenservice een storing heeft?

Heeft u een telefonische klantenservice dan kan het gebeuren dat u vanwege een storing tijdelijk niet bereikbaar bent. Als uw provider problemen heeft waardoor uw telefooncentrale ‘plat’ ligt, dan kunt u er natuurlijk niets aan doen dat uw klanten u niet kunnen bereiken. Zet in zo’n geval zo snel mogelijk een bericht op uw website […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl