• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Voor veel dingen geldt dat niet iedereen het kan omdat het een vak is en er bepaalde vaardigheden voor moet hebben. En ja, dat geldt ook voor medewerker klantenservice. Niet iedereen heeft de juiste empathie om klanten op de juiste manier te woord te staan. Dat vraagt inlevingsvermogen, geduld en uiteraard kennis van het bedrijf. Alleen met deze skills kan iemand de klantenservice op een goede manier bemensen. Wees dus zeker kritisch bij het aannemen van personeel hiervoor en zet er niet iemand neer die op andere afdelingen wegens onvoldoende functioneren niet gehandhaafd kon worden.

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

De telefoon aannemen is een kunst op zich

Bij telefonische klantenservice begint het al met het aannemen van de telefoon. Dit dient rustig en duidelijk te gebeuren. Begin met een groet zoals goedemiddag, goedenavond, de naam van het bedrijf en eventueel de naam van de persoon. Als er moet worden doorverbonden, wacht dan tot de persoon aan de andere kant heeft geantwoord dat hij dit heeft gehoord voordat u begint met doorschakelen. Spreek altijd duidelijk en vermijd zoveel mogelijk dialect, zeker als u iemand aan de lijn heeft die overduidelijk uit een ander deel van het land komt.

Beleefd blijven, het lijkt zo eenvoudig

Beleefd en vriendelijk zijn lijkt zo eenvoudig maar het valt lang niet altijd mee. Natuurlijk zijn er klanten die onbeschoft zijn en het bloed onder de nagels van een medewerker uithalen. Maar dan nog is het belangrijk dat de klantenservice zich niet verlaagt tot hetzelfde niveau. Schelden is natuurlijk uit den boze. Als een klant echt onbeschoft is en na een waarschuwing zijn gedrag niet aanpast dan heeft u het volste recht om het gesprek rustig te beëindigen. Zo gaan we niet met elkaar om, als u zich niet fatsoenlijk kunt gedragen dan beëindig ik nu het gesprek. Goedemiddag”. Niets mis mee en duidelijk.

De klantenservice kan veel stress geven

Iemand die bij de klantenservice werkt moet toch wel enigszins stressbestendig zijn. Als iemand er niet tegen kan dat er, als een telefoongesprek wordt afgehandeld, nog 3 lijnen staan te knipperen en dan het gesprek maar gaat afraffelen dan gaat er iets mis. Natuurlijk moet de hoeveelheid contacten wel behapbaar zijn. Als een medewerker acht uur per dag telefonische klantenservice doet en behalve een half uur lunchpauze geen tijd heeft om naar het toilet te gaan dan is het echt hoog tijd om op te schalen.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

De feestdagen worden steeds minder ‘heilig’ als het gaat om een vrije dag. De horeca was altijd al open en draait juist deze dagen een top omzet. Maar nu gaan ook steeds meer winkels overstag. Klanten vinden het niet meer van deze tijd dat ze op Eerste Kerstdag of Hemelvaartsdag geen boodschappen kunnen doen. Het […]

Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

In Nederland worden verschillende dialecten gesproken. Van Gronings tot Zeeuws en van Twents tot Limburgs. Als je als medewerker van de klantenservice aan de telefoon zit is het natuurlijk wel belangrijk dat iedereen je goed kan verstaan. Daarom is het aan te raden bij de werving van personeel uw keuze te laten vallen op medewerkers […]

Hoe ver gaat de beleefdheid van de klantenservice?

Hoe ver gaat de beleefdheid van de klantenservice?

Natuurlijk geldt het gezegde “de klant is koning”. Maar moet de klant altijd zijn zin krijgen of zijn er grenzen. Natuurlijk instrueert u uw klantenservice medewerkers dat zij altijd beleefd en behulpzaam moeten zijn als ze klanten te woord staan. Maar wat als die klant zodra hij verbinding heeft met een medewerker meteen begint te […]

De beste tips voor de telefonist

De beste tips voor de telefonist

Het klinkt misschien als een open deur, maar het is erg belangrijk dat degene die aan de telefoon zit bij de klantenservice goed te verstaan is. Een mompelende telefoniste die haar zinnen maar half afmaakt is erg irritant. Als een beller steeds alleen maar “mom” of “ogenbl” hoort in plaats van “Een momentje/ogenblik alstublieft” dan […]

Hoe voorkom ik irritatie bij bellers in de wachtrij?

Hoe voorkom ik irritatie bij bellers in de wachtrij?

Als een klant naar uw klantenservice belt dan kan het natuurlijk gebeuren dat alle medewerkers in gesprek zijn. En u wilt niet dat gesprekken met klanten worden afgeraffeld om toch vooral alle bellers maar zo snel mogelijk te woord te staan. Het is dus zaak om een gulden middenweg t e vinden. Wachtende klanten moeten […]

Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?

Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?

Steeds meer bedrijven maken gebruik van een chatbot als onderdeel van de klantenservice. Ze zijn nog wel telefonisch en per mail bereikbaar, maar veel vragen kan de chatbot afdoen. Het is bij het inzetten van een chatbot wel heel belangrijk dat deze zijn werk goed doet. Een chatbot die niet de gewenste antwoorden geeft wekt […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl