• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Voor veel dingen geldt dat niet iedereen het kan omdat het een vak is en er bepaalde vaardigheden voor moet hebben. En ja, dat geldt ook voor medewerker klantenservice. Niet iedereen heeft de juiste empathie om klanten op de juiste manier te woord te staan. Dat vraagt inlevingsvermogen, geduld en uiteraard kennis van het bedrijf. Alleen met deze skills kan iemand de klantenservice op een goede manier bemensen. Wees dus zeker kritisch bij het aannemen van personeel hiervoor en zet er niet iemand neer die op andere afdelingen wegens onvoldoende functioneren niet gehandhaafd kon worden.

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

De telefoon aannemen is een kunst op zich

Bij telefonische klantenservice begint het al met het aannemen van de telefoon. Dit dient rustig en duidelijk te gebeuren. Begin met een groet zoals goedemiddag, goedenavond, de naam van het bedrijf en eventueel de naam van de persoon. Als er moet worden doorverbonden, wacht dan tot de persoon aan de andere kant heeft geantwoord dat hij dit heeft gehoord voordat u begint met doorschakelen. Spreek altijd duidelijk en vermijd zoveel mogelijk dialect, zeker als u iemand aan de lijn heeft die overduidelijk uit een ander deel van het land komt.

Beleefd blijven, het lijkt zo eenvoudig

Beleefd en vriendelijk zijn lijkt zo eenvoudig maar het valt lang niet altijd mee. Natuurlijk zijn er klanten die onbeschoft zijn en het bloed onder de nagels van een medewerker uithalen. Maar dan nog is het belangrijk dat de klantenservice zich niet verlaagt tot hetzelfde niveau. Schelden is natuurlijk uit den boze. Als een klant echt onbeschoft is en na een waarschuwing zijn gedrag niet aanpast dan heeft u het volste recht om het gesprek rustig te beëindigen. Zo gaan we niet met elkaar om, als u zich niet fatsoenlijk kunt gedragen dan beëindig ik nu het gesprek. Goedemiddag”. Niets mis mee en duidelijk.

De klantenservice kan veel stress geven

Iemand die bij de klantenservice werkt moet toch wel enigszins stressbestendig zijn. Als iemand er niet tegen kan dat er, als een telefoongesprek wordt afgehandeld, nog 3 lijnen staan te knipperen en dan het gesprek maar gaat afraffelen dan gaat er iets mis. Natuurlijk moet de hoeveelheid contacten wel behapbaar zijn. Als een medewerker acht uur per dag telefonische klantenservice doet en behalve een half uur lunchpauze geen tijd heeft om naar het toilet te gaan dan is het echt hoog tijd om op te schalen.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • PayPal
  • PayPal
  • PayPal
  • Siemens
  • Turkish Airlines

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Hoe regelt u de klantenservice via Twitter?

Hoe regelt u de klantenservice via Twitter?

Steeds meer bedrijven bieden verschillende opties aan hun klanten aan om de klantenservice te benaderen. De huidige jongere generatie is niet meer van het bellen. Velen hebben op hun mobiele telefoon slechts een beperkt aantal belminuten omdat alle contacten via andere kanalen worden gelegd. Denk aan WhatsApp, waar ook mee gebeld kan worden, en diensten […]

Een man of een vrouw aan de telefoon bij de klantenservice?

Een man of een vrouw aan de telefoon bij de klantenservice?

Het mag geen verschil maken of een klant bij de klantenservice door een man of een vrouw te woord wordt gestaan. Bij het aannemen van medewerkers mag u immers geen onderscheid maken op basis van geslacht. Maar toch maakt het wel degelijk verschil of een klant bij het bellen naar de klantenservice een man of […]

Wat verwacht een klant van de klantenservice?

Wat verwacht een klant van de klantenservice?

Als een klant naar uw klantenservice belt, dan zijn de belangrijkste redenen een vraag of een klacht. De beller verwacht in veel gevallen direct een oplossing, maar dat is natuurlijk lang niet altijd mogelijk. Soms moet iets worden uitgezocht, soms moet er informatie elders worden opgevraagd om een goed antwoord op de vraag te kunnen […]

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om geen telefonische klantenservice meer te hebben. Ze schakelen massaal over op online chat of contact via WhatsApp of een andere chatdienst. De reden daarvoor laat zich raden: Er hoeven geen mensen meer aan de telefoon te zitten en dus wordt er bespaard op personeelskosten. Natuurlijk moeten de vragen, klachten […]

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Het Bel-me-niet register is er niet voor niets. Hierin staan telefoonnummers van mensen die niet willen worden lastiggevallen met telefonische verkoop. Het begrip “telefonische verkoop” gaat verder dan het simpelweg aanbieden van een product. Ook als u iemand een abonnement wilt aanbieden of donateur wilt maken van een goed doel mag u in principe niet […]

Hoeveel mensen staan er bij uw klantenservice in de wachtrij?

Hoeveel mensen staan er bij uw klantenservice in de wachtrij?

Een grote ergernis van bellers naar de klantenservice van een bedrijf of organisatie is wachten op contact met een fysiek persoon. Een prettig wachtmuziekje kan de pijn wat verzachten, maar de meeste mensen verliezen al na een paar minuten hun geduld. Heeft u enig idee hoeveel mensen er bij u gemiddeld ‘in de wacht’ staan? […]

Copyright © 2021 · nummerklantenservice.nl