PostNL Klantenservice

PostNL bezorgd jaarlijks miljoenen brieven en pakketten in Europa. PostNL zet in haar dienstverlening graag een stap extra voor haar klanten, ook tijdens piekuren en onder alle weersomstandigheden. Of het nu gaat om naadloze e-commerce diensten of het regelen van een last-minute terugroep actie. PostNL en haar klantenservice staan graag voor u klaar. 

De klantenservice van PostNL is ingericht om uw vragen direct te beantwoorden. Zodra u de klantenservice via de website bezoekt heeft u keuze uit een aantal onderwerpen die u helpen met het beantwoorden van uw vraag. U vind hier bijvoorbeeld informatie over de verschillende tarieven van PostNL en de actuele kosten van postzegels, wat de algemene bezorgdagen en –tijden van PostNL zijn en wat de aanvullende services zijn voor het versturen van rouwpost. 

Voor informatie over uw eigen zendingen kunt u ook bij de klantenservice van PostNL terecht. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar wat er gebeurd als u niet thuis bent op het tijdstip van bezorgen, is uw pakket niet bezorgd of wilt u weten waar uw pakket zich bevindt? Dan kunt u terecht op op de klantenservice pagina van PostNL. 

Openingstijden PostNL Klantenservice

De klantenservice van PostNL is tijdens de lockdown ook gewoon open. U kunt de medewerkers van PostNL bereiken via een chatfunctie op de website van PostNL. U opent de chat door op de klantenservice pagina een onderwerp te kiezen en naar beneden te scrollen. Hier vind u een knop met contact opnemen. 

De klantenservice van PostNL is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 20:00. U kunt voor het snelste contact met een medewerker chatten of bellen tijdens openingstijden. U bereikt PostNL op telefoonnummer 088 – 22 55 624

Als u liever persoonlijk contact met een vertegenwoordiger of medewerker maakt dan kunt u het beste een PostNL servicepunt in de buurt bezoeken. De meeste servicepunten van PostNL zijn ook tijdens de lockdown in Nederland open. Het kan echter zo zijn dat het servicepunt bij u in de buurt afwijkende openingstijden hanteert. Kijk voor de actuele openingstijden naar het servicepunt bij u in de buurt door hier te klikken.

Locatie klantenservice 

Bent u op zoek naar een locatie die u kunt bezoeken om in contact te komen met PostNL, dan kunt u via de website bekijken welke PostNL punten er bij u in de buurt te vinden zijn. Veel punten zijn enkel ophaalpunten voor pakketten die via PostNL worden verzonden. Voor informatie over de status van uw pakket kunt u dus het beste de track & trace gegevens van uw zending controleren. 

PostNL servicepunten bieden in de meeste plekken in Nederland ook andere diensten aan die u mag verwachten van een postkantoor. Zo kunt u uw kenteken overschrijven en een voertuig op naam zetten, een anonieme OV-chipkaart kopen, een Kleine VISpas aanvragen en verpakkingsmateriaal als enveloppen, postzegels en doosjes kopen. Klik hier om alle servicepunten van PostNL bij u in de buurt te bekijken. 

Overige contactmogelijkheden

Naast een verzameling van informatie over diverse veelgestelde vragen biedt PostNL diverse manieren aan om in contact te komen met hun klantenservice. Zo kun je je vraag stellen aan Chatbot Daan. Als Daan uw vragen niet kan beantwoorden dan verbindt hij u door met een medewerker zodat u snel geholpen kunt worden. 

Als u liever met de klantenservice belt om een probleem te bespreken of een vraag te stellen dan kunt u tussen 08:30 en 20:00 ook telefonisch contact maken via telefoonnummer 088 – 22 55 624

Afwijkingen tijdens de lockdown 

Tijdens de lockdown in Nederland heeft PostNL het bovengemiddeld druk omdat niet-noodzakelijke winkels de deuren tijdelijk moeten sluiten om het corona virus tegen te gaan. Servicepunten van PostNL waar je brieven en post kunt versturen en ophalen mogen wel open blijven. De meeste servicepunten van PostNL blijven dan ook open. Sommige punten hebben echter afwijkende openingstijden. Bekijk daarom altijd welk servicepunt bij u in de buurt open is voor u een PostNL punt bezoekt. 

Door de sluiting van niet essentiële winkels heeft PostNL het drukker met het bezorgen van pakketten van webshops. Door de drukte kan het daarom gebeuren dat uw kaart of pakket langer onderweg is dan u had verwacht. Om actuele informatie over de status van uw pakket op te vragen adviseert PostNL om uw Track & Trace code te raadplegen.

Als u een servicepunt van PostNL bezoekt dan hanteren zij in de winkels de maatregelen tegen het corona virus. Vergeet niet om een mondmasker te dragen bij het ophalen of brengen van uw post en houd rekening met de 1,5 meter maatregel in de winkel die u bezoekt.

Lees Interacties

Geef een antwoord

Ingelogd als wordpress@infotradeklanten.nlUitloggen?

17 gedachten over “PostNL Klantenservice”

  1. Ik heb speciaal een pakketje bij Smulders besteld omdat ik niet kan lopen en de post het thuis aflevert.
    nu berichten ze mij dat het is afgeleverd bij Wals – Slokker in Broek in Waterland.
    Nu heb ik toch een probleem met het ophalen.
    Ik vraag alsnog om mijn pakket te bezorgen.
    2 dagen gaven ze het aan , het wordt gebracht.
    En…..nu voor Sinterklaas dus niet.
    POST =NL BEDANKT !!!!!

  2. Hello! I have an package that comes from Portugal to Lelystad, at Stationsplein 76, and I’ve asked this package to come with some urgency, that means that I also had to pay extra money for it, and the limit day was 23/11/2022, today is 24/11 and I still have no news from my package, this is urgent also because I paid extra money to get my package delivered until that day, I need this to be fixed with urgency please! The package is in my name, Daniel Carvalho at Stationsplein 76, 8232VT.

  3. Heb vorige week een kaart verstuurd, met extra postzegels ivm gewicht van de kaart.
    Kreeg hem teruggestuurd! Geen reden waarom.
    Alles zoals adres en postcode gechequed, maar geen reden waarom ik hem teruggekregen heb.
    Het is geen nieuwbouw wijk, maar een al langer bestaand huisadres.
    Vanmorgen al getracht telefonisch contact met jullie op te nemen( 09 06 ….) maar werd telkens doorverbonden en langdurig wachten. Ben toen maar gestopt.
    Nu opnieuw veprobeerd te bellen , maar het nummer is iet meer in gebruik!,,,
    Hoe kan ik de kaart oonieuw verzenden en ook dat hij aankomt!!!

  4. Ik heb een klacht. Een pakketje is vandaag bezorgdmaar wij waren niet thuis.
    Ons adres is Donkesven 30 in Tegelen en Het pakketje is bezorgd op Donkesven 52 in Tegelen.
    Dat was zogezegd bij de buren.
    Nou ik vind dat het niet kan.dat zijn bij mij geen buren.
    Ik ken de mensen op no. 52 helemaal niet.
    Hoop dat het niet meer voor komt.
    Groetjes.
    E. Hermans

  5. ik wil graag een contractwijziging door sturen naar welk mail adres moet ik dat doen

  6. Hallo
    Waar kan ik te recht als ik voor zich zelf wil beginnen als zzp’er bij post.nl?

  7. Geachte post nl,

    Ook ik krijg een portokosten betaling waarvan ik niet eens weet van wie het af komstig is. Ik heb het verzoek om te betalen van post nl ontvangen op 8 juni 2022, het gaat om een posstuk van 17 mei 2022. Ik kan op de site niet zien van wie de brief afkomstig is (dat staat er niet op). Bovendien vind ik het asociaal dat er op dit soort dingen administratiekosten gevraagd worden, want dat maakt dat ik nu bijna € 4.- moet betalen terwijl de portokosten die te weinig waren maar € 1.- bedragen. Gezien de reacties die hier staan gericht op kassa en radar sluit ik me aan en ga ik er vanuit dat ik de kosten niet hoef te betalen.

    Met vriendelijke groet,
    L.Kikkert

Plaats een reactie