PostNL Klantenservice

PostNL bezorgd jaarlijks miljoenen brieven en pakketten in Europa. PostNL zet in haar dienstverlening graag een stap extra voor haar klanten, ook tijdens piekuren en onder alle weersomstandigheden. Of het nu gaat om naadloze e-commerce diensten of het regelen van een last-minute terugroep actie. PostNL en haar klantenservice staan graag voor u klaar. 

De klantenservice van PostNL is ingericht om uw vragen direct te beantwoorden. Zodra u de klantenservice via de website bezoekt heeft u keuze uit een aantal onderwerpen die u helpen met het beantwoorden van uw vraag. U vind hier bijvoorbeeld informatie over de verschillende tarieven van PostNL en de actuele kosten van postzegels, wat de algemene bezorgdagen en –tijden van PostNL zijn en wat de aanvullende services zijn voor het versturen van rouwpost. 

Voor informatie over uw eigen zendingen kunt u ook bij de klantenservice van PostNL terecht. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar wat er gebeurd als u niet thuis bent op het tijdstip van bezorgen, is uw pakket niet bezorgd of wilt u weten waar uw pakket zich bevindt? Dan kunt u terecht op op de klantenservice pagina van PostNL. 

Openingstijden PostNL Klantenservice

De klantenservice van PostNL is tijdens de lockdown ook gewoon open. U kunt de medewerkers van PostNL bereiken via een chatfunctie op de website van PostNL. U opent de chat door op de klantenservice pagina een onderwerp te kiezen en naar beneden te scrollen. Hier vind u een knop met contact opnemen. 

De klantenservice van PostNL is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 20:00. U kunt voor het snelste contact met een medewerker chatten of bellen tijdens openingstijden. U bereikt PostNL op telefoonnummer 088 – 22 55 624

Als u liever persoonlijk contact met een vertegenwoordiger of medewerker maakt dan kunt u het beste een PostNL servicepunt in de buurt bezoeken. De meeste servicepunten van PostNL zijn ook tijdens de lockdown in Nederland open. Het kan echter zo zijn dat het servicepunt bij u in de buurt afwijkende openingstijden hanteert. Kijk voor de actuele openingstijden naar het servicepunt bij u in de buurt door hier te klikken.

Locatie klantenservice 

Bent u op zoek naar een locatie die u kunt bezoeken om in contact te komen met PostNL, dan kunt u via de website bekijken welke PostNL punten er bij u in de buurt te vinden zijn. Veel punten zijn enkel ophaalpunten voor pakketten die via PostNL worden verzonden. Voor informatie over de status van uw pakket kunt u dus het beste de track & trace gegevens van uw zending controleren. 

PostNL servicepunten bieden in de meeste plekken in Nederland ook andere diensten aan die u mag verwachten van een postkantoor. Zo kunt u uw kenteken overschrijven en een voertuig op naam zetten, een anonieme OV-chipkaart kopen, een Kleine VISpas aanvragen en verpakkingsmateriaal als enveloppen, postzegels en doosjes kopen. Klik hier om alle servicepunten van PostNL bij u in de buurt te bekijken. 

Overige contactmogelijkheden

Naast een verzameling van informatie over diverse veelgestelde vragen biedt PostNL diverse manieren aan om in contact te komen met hun klantenservice. Zo kun je je vraag stellen aan Chatbot Daan. Als Daan uw vragen niet kan beantwoorden dan verbindt hij u door met een medewerker zodat u snel geholpen kunt worden. 

Als u liever met de klantenservice belt om een probleem te bespreken of een vraag te stellen dan kunt u tussen 08:30 en 20:00 ook telefonisch contact maken via telefoonnummer 088 – 22 55 624

Afwijkingen tijdens de lockdown 

Tijdens de lockdown in Nederland heeft PostNL het bovengemiddeld druk omdat niet-noodzakelijke winkels de deuren tijdelijk moeten sluiten om het corona virus tegen te gaan. Servicepunten van PostNL waar je brieven en post kunt versturen en ophalen mogen wel open blijven. De meeste servicepunten van PostNL blijven dan ook open. Sommige punten hebben echter afwijkende openingstijden. Bekijk daarom altijd welk servicepunt bij u in de buurt open is voor u een PostNL punt bezoekt. 

Door de sluiting van niet essentiële winkels heeft PostNL het drukker met het bezorgen van pakketten van webshops. Door de drukte kan het daarom gebeuren dat uw kaart of pakket langer onderweg is dan u had verwacht. Om actuele informatie over de status van uw pakket op te vragen adviseert PostNL om uw Track & Trace code te raadplegen.

Als u een servicepunt van PostNL bezoekt dan hanteren zij in de winkels de maatregelen tegen het corona virus. Vergeet niet om een mondmasker te dragen bij het ophalen of brengen van uw post en houd rekening met de 1,5 meter maatregel in de winkel die u bezoekt.

Lees Interacties

Geef een antwoord

Ingelogd als wordpress@infotradeklanten.nlUitloggen?

17 gedachten over “PostNL Klantenservice”

  1. Super asociaal na en minuut aan de lijn te hebben gehangen (1€) wordt gevraagd waar je naar wil doorverbonden worden en dan wordt te verbinding verbroken. Via chat ook al géén antwoord. Pakje op 06-05 verstuurd en vanaf 07-05 totaal geen informatie meer. Postnl verhoogd ieder jaar zijn tarieven maar service kennen ze daar niet. We zitten nu op 11-05 maar nog steeds géén informatie!!! Hoe kom ik erachter waar het pakket gebleven is?
    3SKABA934071000 met postcode 3452 SN

  2. Ik word steeds gebel door 31 20 896 7950/7951/7953
    ik neem niet op

  3. Ik wordt steeds gebeld door31 31 20 896 7950/7951/7953
    Ik neem niet op

  4. ik heb niets terug gestuurd en ik krijg een aan maning om de kosten te betalen

  5. Goede avond
    Ik heb een pakket verstuurd via post nl naar ziggo. Maar ben mijn track & trace code kwijt. Heb hem half dec verstuurd. Heeft u voor mij nog een duplicaat.

    Adres Alblasstraat 30 1784 tw Den Helder

  6. Geachte klanten service,

    Wij hebben een betalings herrinering voor het betalen van porto.
    Ik kan via u site geen bezwaar indienen omdat het menu eenvoudig geen aanduiding geeft om verder te gaan.
    Ik wil u daarom ook vriendelijk verzoeken geen betaling herrinerings herrinering meer te sturen.
    Wij zijn wettelijk niet verplicht om dit te betalen ik verwijs u naar de site van kassa en radar ons landelijke consumenten programma.
    Tevens is de post bode wettelijk verplicht het past stuk persoonlijk aan te bieden daar waar het om de porto gaat dit is niet gebeurd.
    dus wettelijk heeft u hier geen recht op om on deze porto betaal herrinering te sturen.
    Ik verzoek u daarom ook vriendelijk om ons uit u bestand te verwijderen en ons hiet schrifteklijk van op de hoogte willen brengen dat wij deze porto kosten niet meer hoeven te betalen

    Ik ga er van u voldoende op de hoogte gebracht te hebben.

    In afwachting van u reactie.

    R.Rozenboom

    Hoogachtend J.Rozenboom.
    Juliana van Stolbergweg weg 3 6866 Bn Heelsum

  7. Ik heb een bundel post gevonden. in de Stijn Streuvelsstraat te Schaesberg…Het postkantoor in de Paganini passage in Landgraaf hebben ze geen telefoonnummer of mailadres waar ik dat kan doorgeven.. Ze kunnen het ook niet doorgeven aan de postbezorger. want de persoon die mij te woord gestaan heeft is er maandag niet.. Als ex-PTT er. lijkt Post.nl een niet te nemen hindernis. Als je dan een beetje pissig wordt vinden ze dan verwonderlijk. Ik doe iets voor de gemeenschap als plichtsbesef tegen mij oude werkgever.. Overigens vroeg zij of ik de post niet even kon langs brengen.
    .
    Hoe lossen we dit op?
    Met vriendelijke groet,
    U.Heiligers.

  8. beste H / V
    Ik heb een pakket naar Turkije gestuurd. Het is nog niet aangekomen, waarom de tijd zo lang is..
    Barcode UB744555688 POSTCODU 48700 MARMARIS/TURGUT
    STUU R DATUM 15/10/2021

Plaats een reactie