PostNL

PostNL bezorgd jaarlijks miljoenen brieven en pakketten in Europa. PostNL zet in haar dienstverlening graag een stap extra voor haar klanten, ook tijdens piekuren en onder alle weersomstandigheden. Of het nu gaat om naadloze e-commerce diensten of het regelen van een last-minute terugroep actie. PostNL en haar klantenservice staan graag voor u klaar. 

De klantenservice van PostNL is ingericht om uw vragen direct te beantwoorden. Zodra u de klantenservice via de website bezoekt heeft u keuze uit een aantal onderwerpen die u helpen met het beantwoorden van uw vraag. U vind hier bijvoorbeeld informatie over de verschillende tarieven van PostNL en de actuele kosten van postzegels, wat de algemene bezorgdagen en –tijden van PostNL zijn en wat de aanvullende services zijn voor het versturen van rouwpost. 

Voor informatie over uw eigen zendingen kunt u ook bij de klantenservice van PostNL terecht. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar wat er gebeurd als u niet thuis bent op het tijdstip van bezorgen, is uw pakket niet bezorgd of wilt u weten waar uw pakket zich bevindt? Dan kunt u terecht op op de klantenservice pagina van PostNL. 

Openingstijden klantenservice 

De klantenservice van PostNL is tijdens de lockdown ook gewoon open. U kunt de medewerkers van PostNL bereiken via een chatfunctie op de website van PostNL. U opent de chat door op de klantenservice pagina een onderwerp te kiezen en naar beneden te scrollen. Hier vind u een knop met contact opnemen. 

De klantenservice van PostNL is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 20:00. U kunt voor het snelste contact met een medewerker chatten of bellen tijdens openingstijden. U bereikt PostNL op telefoonnummer 088 – 22 55 624

Als u liever persoonlijk contact met een vertegenwoordiger of medewerker maakt dan kunt u het beste een PostNL servicepunt in de buurt bezoeken. De meeste servicepunten van PostNL zijn ook tijdens de lockdown in Nederland open. Het kan echter zo zijn dat het servicepunt bij u in de buurt afwijkende openingstijden hanteert. Kijk voor de actuele openingstijden naar het servicepunt bij u in de buurt door hier te klikken.

Locatie klantenservice 

Bent u op zoek naar een locatie die u kunt bezoeken om in contact te komen met PostNL, dan kunt u via de website bekijken welke PostNL punten er bij u in de buurt te vinden zijn. Veel punten zijn enkel ophaalpunten voor pakketten die via PostNL worden verzonden. Voor informatie over de status van uw pakket kunt u dus het beste de track & trace gegevens van uw zending controleren. 

PostNL servicepunten bieden in de meeste plekken in Nederland ook andere diensten aan die u mag verwachten van een postkantoor. Zo kunt u uw kenteken overschrijven en een voertuig op naam zetten, een anonieme OV-chipkaart kopen, een Kleine VISpas aanvragen en verpakkingsmateriaal als enveloppen, postzegels en doosjes kopen. Klik hier om alle servicepunten van PostNL bij u in de buurt te bekijken. 

Overige contactmogelijkheden

Naast een verzameling van informatie over diverse veelgestelde vragen biedt PostNL diverse manieren aan om in contact te komen met hun klantenservice. Zo kun je je vraag stellen aan Chatbot Daan. Als Daan uw vragen niet kan beantwoorden dan verbindt hij u door met een medewerker zodat u snel geholpen kunt worden. 

Als u liever met de klantenservice belt om een probleem te bespreken of een vraag te stellen dan kunt u tussen 08:30 en 20:00 ook telefonisch contact maken via telefoonnummer 088 – 22 55 624

Afwijkingen tijdens de lockdown 

Tijdens de lockdown in Nederland heeft PostNL het bovengemiddeld druk omdat niet-noodzakelijke winkels de deuren tijdelijk moeten sluiten om het corona virus tegen te gaan. Servicepunten van PostNL waar je brieven en post kunt versturen en ophalen mogen wel open blijven. De meeste servicepunten van PostNL blijven dan ook open. Sommige punten hebben echter afwijkende openingstijden. Bekijk daarom altijd welk servicepunt bij u in de buurt open is voor u een PostNL punt bezoekt. 

Door de sluiting van niet essentiële winkels heeft PostNL het drukker met het bezorgen van pakketten van webshops. Door de drukte kan het daarom gebeuren dat uw kaart of pakket langer onderweg is dan u had verwacht. Om actuele informatie over de status van uw pakket op te vragen adviseert PostNL om uw Track & Trace code te raadplegen.

Als u een servicepunt van PostNL bezoekt dan hanteren zij in de winkels de maatregelen tegen het corona virus. Vergeet niet om een mondmasker te dragen bij het ophalen of brengen van uw post en houd rekening met de 1,5 meter maatregel in de winkel die u bezoekt.

77 gedachten over “PostNL”

  1. Since 2 weeks I have issue with receving packages in the area I live. Packages are getting lost . I was trying to give the pick up point as address but is the same story. I don’t know anymore where to report this issue. I should add that few weeks ago I didn’t have this issue.
    Issue regarding Amsterdam, zipcode 1104…

  2. Hello me name is Hrituc Floarea.
    I wait one pachet 2 weeks what happend me pachet,number pachet is LG838602775GB,post code 4611 TT Bergen op Zoom.Thank you

  3. Ik weet niet hoe ik jullie kan bereiken , ik denk dat ik met een oplichter te doen heb. Ik heb een vreemde mail ontvangen van post nl ik durf niets aan te klikken

  4. Ik heb een pakketje Wat niet is afgeleverd het pakket nr is 29194772.
    Nu moet ik 2 douane kosten betalen dit lukt mij niet.
    Weet nu niet wat ik moet doen.

  5. Goedemorgen
    Ik ben best boos me pakketje zou gisteren al komen met de bezorger post na
    En alweer niet de postbode zei tegen mij dat het vaker gebeurt
    Wat gaan we hier mee doen heb het pakketje echt nodig
    En echt wanneer gaat dit verbetert worden ben behoorlijk boos
    Ook nummers kloppen niet als je PostNL belt heb 4 nummers gebeld graag hoor ik snel

  6. Hallo, mijn pakket is al dagenlang aan postnl toevertrouwd, ik ben al verscheidene keren langs geweest bij mijn postnl afhaalpunt, maar men blijft maar met het pakket “schuiven”. Ik wil het gewoon op kunnen halen bij een opgegeven (!) afhaalpunt.
    Dit is buitengewoon klant-onvriendelijk allemaal! (net als het bezuinigen op een “wij zijn bij u langsgeweest” kaartje.
    CW068755509FR is het trackingnummer, en 1011EB is mijn postcode.
    Vr.gr. Theo Jellema.

  7. 3SCDIT175731073 dit is een brievenbus pakket die niet geleverd is. Ik kan niet in contact komen met post.nl. misschien via deze weg dan? Waar is mijn brievenbuspakket? Bel mij, 06-45068971.
    Wilma kries. AUB

  8. Ik word doorverbonden. Krijg daarna te horen dat ze gesloten zijn.
    Heb al een week geen post gehad. Op de postapp staat dat ik inmiddels 25 brieven en kaarten moet krijgen.
    Wat is er met de postbezorging aan de hand??
    Wij zitten in de wijk 3911WJ

  9. Beste PostNL,

    Op 16 juni werd een pakket -VDA 000133207-van mij, ondergetekende V.JapTjoen San verkeerd bezorgd. Het adres dat is aangegeven kent geen 248(twee honderd achten veertig). Maar volgens het bedrijft is het pakket gescand.
    Zelf ben ik naar het adres (Gorinhem, 4205ED) gereden ,maar trof ook geen 248 aan,maar 24.
    Mijn vraag: wie is de postbezorger?Kan die leze? of heeft deze het pakket zelf achterover gedrukt???
    In elk geval is mijn ervaring met postNL in deze ZEER slecht,want in Amsterdam heb ik dit zelf meegemaakt dat zij(postbezorger) zonder leesvermogend een pakket wilt afgeven totdat ik het adres voorlees) lees de naam/ kijk naar het adres-straatnaam en niet naar het nummer) en hen verwijs naar een andere straat met hetzelfde nummer.
    Dat is mijn ervaring met PostNL tot op heden.
    .

Plaats een reactie