PostNL

PostNL bezorgd jaarlijks miljoenen brieven en pakketten in Europa. PostNL zet in haar dienstverlening graag een stap extra voor haar klanten, ook tijdens piekuren en onder alle weersomstandigheden. Of het nu gaat om naadloze e-commerce diensten of het regelen van een last-minute terugroep actie. PostNL en haar klantenservice staan graag voor u klaar. 

De klantenservice van PostNL is ingericht om uw vragen direct te beantwoorden. Zodra u de klantenservice via de website bezoekt heeft u keuze uit een aantal onderwerpen die u helpen met het beantwoorden van uw vraag. U vind hier bijvoorbeeld informatie over de verschillende tarieven van PostNL en de actuele kosten van postzegels, wat de algemene bezorgdagen en –tijden van PostNL zijn en wat de aanvullende services zijn voor het versturen van rouwpost. 

Voor informatie over uw eigen zendingen kunt u ook bij de klantenservice van PostNL terecht. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar wat er gebeurd als u niet thuis bent op het tijdstip van bezorgen, is uw pakket niet bezorgd of wilt u weten waar uw pakket zich bevindt? Dan kunt u terecht op op de klantenservice pagina van PostNL. 

Openingstijden klantenservice 

De klantenservice van PostNL is tijdens de lockdown ook gewoon open. U kunt de medewerkers van PostNL bereiken via een chatfunctie op de website van PostNL. U opent de chat door op de klantenservice pagina een onderwerp te kiezen en naar beneden te scrollen. Hier vind u een knop met contact opnemen. 

De klantenservice van PostNL is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 20:00. U kunt voor het snelste contact met een medewerker chatten of bellen tijdens openingstijden. U bereikt PostNL op telefoonnummer 088 – 22 55 624

Als u liever persoonlijk contact met een vertegenwoordiger of medewerker maakt dan kunt u het beste een PostNL servicepunt in de buurt bezoeken. De meeste servicepunten van PostNL zijn ook tijdens de lockdown in Nederland open. Het kan echter zo zijn dat het servicepunt bij u in de buurt afwijkende openingstijden hanteert. Kijk voor de actuele openingstijden naar het servicepunt bij u in de buurt door hier te klikken.

Locatie klantenservice 

Bent u op zoek naar een locatie die u kunt bezoeken om in contact te komen met PostNL, dan kunt u via de website bekijken welke PostNL punten er bij u in de buurt te vinden zijn. Veel punten zijn enkel ophaalpunten voor pakketten die via PostNL worden verzonden. Voor informatie over de status van uw pakket kunt u dus het beste de track & trace gegevens van uw zending controleren. 

PostNL servicepunten bieden in de meeste plekken in Nederland ook andere diensten aan die u mag verwachten van een postkantoor. Zo kunt u uw kenteken overschrijven en een voertuig op naam zetten, een anonieme OV-chipkaart kopen, een Kleine VISpas aanvragen en verpakkingsmateriaal als enveloppen, postzegels en doosjes kopen. Klik hier om alle servicepunten van PostNL bij u in de buurt te bekijken. 

Overige contactmogelijkheden

Naast een verzameling van informatie over diverse veelgestelde vragen biedt PostNL diverse manieren aan om in contact te komen met hun klantenservice. Zo kun je je vraag stellen aan Chatbot Daan. Als Daan uw vragen niet kan beantwoorden dan verbindt hij u door met een medewerker zodat u snel geholpen kunt worden. 

Als u liever met de klantenservice belt om een probleem te bespreken of een vraag te stellen dan kunt u tussen 08:30 en 20:00 ook telefonisch contact maken via telefoonnummer 088 – 22 55 624

Afwijkingen tijdens de lockdown 

Tijdens de lockdown in Nederland heeft PostNL het bovengemiddeld druk omdat niet-noodzakelijke winkels de deuren tijdelijk moeten sluiten om het corona virus tegen te gaan. Servicepunten van PostNL waar je brieven en post kunt versturen en ophalen mogen wel open blijven. De meeste servicepunten van PostNL blijven dan ook open. Sommige punten hebben echter afwijkende openingstijden. Bekijk daarom altijd welk servicepunt bij u in de buurt open is voor u een PostNL punt bezoekt. 

Door de sluiting van niet essentiële winkels heeft PostNL het drukker met het bezorgen van pakketten van webshops. Door de drukte kan het daarom gebeuren dat uw kaart of pakket langer onderweg is dan u had verwacht. Om actuele informatie over de status van uw pakket op te vragen adviseert PostNL om uw Track & Trace code te raadplegen.

Als u een servicepunt van PostNL bezoekt dan hanteren zij in de winkels de maatregelen tegen het corona virus. Vergeet niet om een mondmasker te dragen bij het ophalen of brengen van uw post en houd rekening met de 1,5 meter maatregel in de winkel die u bezoekt.

77 gedachten over “PostNL”

  1. De laatste tijd worden de pakketjes buiten huis neer gelegd. Zowel de post NL als de DHL.
    Regelmatig zijn wij gewoon thuis maar word er niet aangebeld en daarbij ook geen briefje achtergelaten waar dit pakketje dan ligt. Hierdoor liggen pakketjes regelmatig dagen buiten voordat dit gevonden wordt.

  2. geachte heer mevrouw,

    Ik heb afgelopen maand een pakketje van buitenland ontvangen en ik heb verzendkosten voor de verkoper betaald.
    afgelopen 2 weken geleden krijg ik een betaal opdracht via post voor 6,72 euro maar dat is niet mijn bedoeling en niet mijn schuld dus.
    gisteren zag ik ook weer een post betalingsherinnering dat vind ik niet leuk..

    ik heb gisteren en vanochtend geprobeerd om jullie te bereiken helaas lukt ik niet via jullie nummer telefoon,

    mijn adres Klooienberglaan 577
    8031 GD Zwolle

    mijn telefoon nummer 0684310808

    Ik zie jullie reactie tegemoet..

    Met vriendelijke groet,
    A. Ghareeb

  3. Er is zonder mijn toestemming geld van.mijn tekingnafbgenhaald dit was selectie.post .ik hed het stopngezet

  4. perfect . POST.NL WAARDELOOS , 1/2 BEZIG OM DE GOEDE AFDELING TE KRIJGEN, KLANTEN SERVICE GOED KORECT , MAAR DE REST SCHANDE , VOOR Z. N. BEDRIJF MAAR DAN TREURIG GEEN WORDE VOOR, WAS SANT ER NOG MAAR , WERD OVERGENOMEN DOOR POST NL ZO NODIG , POST GROTER GEWORDEN MAAR WEL SLECHTER..

  5. Post NL vindt het makkelijker om niet af te leveren aan het huisadres ondanks dat wij thuis zijn. wij moeten bij elke verstuurd pakket ophalen bij een Primera winkel. ook bij Primera regent het van klachten
    wij hopen dat Bol.com en Todayshop en KicKenStoffen en vele anderen niet meer via PostNL hun pakketjes willen laten bezorgen.

  6. Vier verschillende telefoonnummers klantenservice??
    Website zegt: Persoonlijk, contact, géén wachttijd…..ik hang al 15 minuten in de wacht??? (met een euro per minuut aan kosten)

Plaats een reactie