PostNL

PostNL bezorgd jaarlijks miljoenen brieven en pakketten in Europa. PostNL zet in haar dienstverlening graag een stap extra voor haar klanten, ook tijdens piekuren en onder alle weersomstandigheden. Of het nu gaat om naadloze e-commerce diensten of het regelen van een last-minute terugroep actie. PostNL en haar klantenservice staan graag voor u klaar. 

De klantenservice van PostNL is ingericht om uw vragen direct te beantwoorden. Zodra u de klantenservice via de website bezoekt heeft u keuze uit een aantal onderwerpen die u helpen met het beantwoorden van uw vraag. U vind hier bijvoorbeeld informatie over de verschillende tarieven van PostNL en de actuele kosten van postzegels, wat de algemene bezorgdagen en –tijden van PostNL zijn en wat de aanvullende services zijn voor het versturen van rouwpost. 

Voor informatie over uw eigen zendingen kunt u ook bij de klantenservice van PostNL terecht. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar wat er gebeurd als u niet thuis bent op het tijdstip van bezorgen, is uw pakket niet bezorgd of wilt u weten waar uw pakket zich bevindt? Dan kunt u terecht op op de klantenservice pagina van PostNL. 

Openingstijden klantenservice 

De klantenservice van PostNL is tijdens de lockdown ook gewoon open. U kunt de medewerkers van PostNL bereiken via een chatfunctie op de website van PostNL. U opent de chat door op de klantenservice pagina een onderwerp te kiezen en naar beneden te scrollen. Hier vind u een knop met contact opnemen. 

De klantenservice van PostNL is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 20:00. U kunt voor het snelste contact met een medewerker chatten of bellen tijdens openingstijden. U bereikt PostNL op telefoonnummer 088 – 22 55 624

Als u liever persoonlijk contact met een vertegenwoordiger of medewerker maakt dan kunt u het beste een PostNL servicepunt in de buurt bezoeken. De meeste servicepunten van PostNL zijn ook tijdens de lockdown in Nederland open. Het kan echter zo zijn dat het servicepunt bij u in de buurt afwijkende openingstijden hanteert. Kijk voor de actuele openingstijden naar het servicepunt bij u in de buurt door hier te klikken.

Locatie klantenservice 

Bent u op zoek naar een locatie die u kunt bezoeken om in contact te komen met PostNL, dan kunt u via de website bekijken welke PostNL punten er bij u in de buurt te vinden zijn. Veel punten zijn enkel ophaalpunten voor pakketten die via PostNL worden verzonden. Voor informatie over de status van uw pakket kunt u dus het beste de track & trace gegevens van uw zending controleren. 

PostNL servicepunten bieden in de meeste plekken in Nederland ook andere diensten aan die u mag verwachten van een postkantoor. Zo kunt u uw kenteken overschrijven en een voertuig op naam zetten, een anonieme OV-chipkaart kopen, een Kleine VISpas aanvragen en verpakkingsmateriaal als enveloppen, postzegels en doosjes kopen. Klik hier om alle servicepunten van PostNL bij u in de buurt te bekijken. 

Overige contactmogelijkheden

Naast een verzameling van informatie over diverse veelgestelde vragen biedt PostNL diverse manieren aan om in contact te komen met hun klantenservice. Zo kun je je vraag stellen aan Chatbot Daan. Als Daan uw vragen niet kan beantwoorden dan verbindt hij u door met een medewerker zodat u snel geholpen kunt worden. 

Als u liever met de klantenservice belt om een probleem te bespreken of een vraag te stellen dan kunt u tussen 08:30 en 20:00 ook telefonisch contact maken via telefoonnummer 088 – 22 55 624

Afwijkingen tijdens de lockdown 

Tijdens de lockdown in Nederland heeft PostNL het bovengemiddeld druk omdat niet-noodzakelijke winkels de deuren tijdelijk moeten sluiten om het corona virus tegen te gaan. Servicepunten van PostNL waar je brieven en post kunt versturen en ophalen mogen wel open blijven. De meeste servicepunten van PostNL blijven dan ook open. Sommige punten hebben echter afwijkende openingstijden. Bekijk daarom altijd welk servicepunt bij u in de buurt open is voor u een PostNL punt bezoekt. 

Door de sluiting van niet essentiële winkels heeft PostNL het drukker met het bezorgen van pakketten van webshops. Door de drukte kan het daarom gebeuren dat uw kaart of pakket langer onderweg is dan u had verwacht. Om actuele informatie over de status van uw pakket op te vragen adviseert PostNL om uw Track & Trace code te raadplegen.

Als u een servicepunt van PostNL bezoekt dan hanteren zij in de winkels de maatregelen tegen het corona virus. Vergeet niet om een mondmasker te dragen bij het ophalen of brengen van uw post en houd rekening met de 1,5 meter maatregel in de winkel die u bezoekt.

77 gedachten over “PostNL”

  1. Dag Post nl
    Wat heerlijk om zo te bellen met U.
    020 7554111 heb ik van een post nl ophaal punt gekregen. IS VERVALLEN
    volgende zoek ik op bij post nl telefoon nummer 1840, dit is een doorgeschakeld nummer. kost een euro per minuut.
    Even doorschakelen en dan hoor je het is op dit moment erg druk…
    Dan vind ik ik nog een telefoonnr bij u 088 2255624 dit is helaas vervallen.
    Waarom passen jullie dit niet direct aan, na al dat proberen is de lol er wel gauw af.
    Vriendelijke groet Fam Reedijk

  2. Zojuist tel. contact gehad met Post-Nl.
    Ik werd te woord gestaan door een persoon (vrl) die zich “Koutnout” noemde, meer kon ik er niet van maken. Toen ik haar nogmaals naar haar naam vroeg, vroeg zij (heel agressief) waarom ik dat wilde weten. Ze gaf geen antwoord en zei zeer bot en geagiteerd: “Zegt u nou maar gewoon wat er aan de hand is!”
    Ik heb haar het verhaal verteld (zoekgeraakt pakket) en ze gaf mij een ‘uitleg’ waar ik niets van begreep. Een heel onduidelijk antwoord, en zeer onlogisch.
    Ik stelde haar nog een vraag, en toen zei ze: “Nou, ik heb het nu twee keer uitgelegd, en als u het nou nóg niet begrijp, hang ik op.”
    Toen werd de verbinding verbroken.
    Ik was perplex….

  3. Awful service, they lost my package and keep sending me emails that I didn’t go to pick it up.
    They don’t check where’s it and want me to send to the sender to ask them to search for it.
    Really awful

  4. Ik heb een doos vanuit Nederland naar Duitsland gestuurd en deze is niet in Duitsland afgeleverd Mijn nummer is 0614989126 Neem dan zo snel mogelijk contact met mij op .
    Groetjes Diana

  5. Geachte heren van PostNL. Betaalcode:U03.220428.625190
    Op 4 Mei 2022 kreeg ik een aanmaning betreffende 3,84 euro van PostNL in verband met te weinig portokosten op een brief die ik verstuurde naar aanleiding van een puzzel c.q, rebus die opgelost moest worden waarna ik eventueel een prijs kon winnen. Dir formulier wat tussen de reclame zat heb ingevuld en verstuurd met een voldoende gefrankeerde envelop met twee postzegels erop wat boven de één euro uitkwam. Gefrankeerd als een normale brief !
    Op 4 Mei 2022 viel er een aanmaning van PostNL in de bus om het bovengenoemde van 3,84 euro te betalen.
    Ik zou niet weten waar voor ? Bestaan er tegenwoordig ook al bedrijven die zogenaamde puzzels c.q. rebus versturen waar je voor moet betalen en zo veel geld binnen harken zoals vroeger de sex-lijn waar je grif voor moest betalen ? Is er iets verstuurd met hele kleine lettertjes waar je op moet letten ?
    Sorry, maar hier doe ik niet aan mee ! Het gaat in dit geval om principes en niet om het geld. Nog altijd heb ik PostNL netjes betaald als ik per ongeluk ooit te weinig portokosten betaald zou hebben. Ik vind, ieder het zijne maar vind opgelicht te worden door derden verwerpelijk en minachtend. Gaat U niet akkoord dan ga ik dit in dergelijk geval voor leggen aan het TV programma KASSA en/of RADAR. Het is toch van de zotte dat iemand die mee doet aan een wedstrijd / puzzel, of wat dan ooit ( en misschien de kleine lettertjes niet gelezen heeft ) wordt gestraft met een betalingsverzoek. In de hoop U voldoende te hebben ingelicht teken ik toch met de vriendelijke groeten: Stanny Goossens Heideweg 8 5453 JZ Langenboom. 06-51889319

  6. Goed morgen meneer/ mervrouw
    Ik Ben Vi ik heb geen problem met de brief naar buiten land gesture. Ik hoop kan ik met jullie sneller mogelijk contact op. Ik hoor het graag van jullie
    Alvast bedankt
    Mvg
    Vi Westerink

  7. Hallo contact gehad met Monique inverband post bezorging. zij weet van de hele toestand af.. Een verdwenen pakje is nu pas afgegeven die dateerde van half febr.waarvan ik Wish toen in kennis stelde .kreeg mijn geld terug.En mocht het pakje houden mocht het aan komen zonder te betalen.Nu is een pakje terug van plm 2/halve maand geleden..kreeg vandaag n post stukje van Post nl.met n cadeau kaart van 10 euro. Inverband post bezorging wat niet zo goed ging de laatste tijd . Dat waardeer ik bijzonder..ben daar blij mee.Nog blijer zal ik zijn als de post gewoon bezorgd wordt zoals het hoort .Maar ik denk dat het wel goed komt,.in ieder geval ontzettend bedankt.hier voor.

    Catharina Delfgaauw

  8. Heb betaalpas ontvangen.
    Eerste keer postbode tekende zelf kwam binnen en was van heel iemand anders
    Tweede keer niet thuis ging terug naar Rabo bank
    Derde keer niet thuis ging weer terug naar Rabo bank
    Inmiddels drie maal pin code ontvangen.
    Vrijdag thuis hek open om 8 uur ,s avonds om 18.00 uur hek dicht en tot verbazing lag pasje in brievenbus niet afgetekend.
    HOE HOE kan dit gelukkig niets mee gebeurd.
    GRAAG Uw antwoord. Langenboomseweg 68,5411 AW Zeeland

  9. Gisteren werd er via Bol. Com een pakketje bij mij afgeleverd, postcode 5708 jm, nr 8. Mijn hond deed nogal lelijk, maar uiteraard had ik de boel onder controle. De postbezorger meldde echter aller vrolijkst dat hij op alles voorbereid was, en hij toverde zo een hand vol hondenkoekjes uit z’n broek. WAT EEN KANJER, dat mag ook wel eens gezegd worden. Die kerel is echt een topper

  10. Onderwerp; KLACHT POSTBEZORGING. De laatste weken meerdere brieven van naaste buren ontvangen ( dus netjes bij hen na bezorgt ) Zelf mis ik twee brieven, waar zijn die gebleven? Vandaag een brief van mijn bank ontvangen die 28-01 2022 door hen was verzonden, blijkt bij een leeg staande woning verderop in de straat te zijn bezorgt!!!.
    Zorgelijk dat de postbezorging plotseling onzorgvuldig is geworden, mogelijk is een wijziging in het personeelsbestand de oorzaak, waarvoor ik u bij deze aandacht vraag.
    Met vriendelijke groet, Jan de Leer.
    Schievestraat 31
    6901GG Zevenaar

Plaats een reactie