PostNL

PostNL bezorgd jaarlijks miljoenen brieven en pakketten in Europa. PostNL zet in haar dienstverlening graag een stap extra voor haar klanten, ook tijdens piekuren en onder alle weersomstandigheden. Of het nu gaat om naadloze e-commerce diensten of het regelen van een last-minute terugroep actie. PostNL en haar klantenservice staan graag voor u klaar. 

De klantenservice van PostNL is ingericht om uw vragen direct te beantwoorden. Zodra u de klantenservice via de website bezoekt heeft u keuze uit een aantal onderwerpen die u helpen met het beantwoorden van uw vraag. U vind hier bijvoorbeeld informatie over de verschillende tarieven van PostNL en de actuele kosten van postzegels, wat de algemene bezorgdagen en –tijden van PostNL zijn en wat de aanvullende services zijn voor het versturen van rouwpost. 

Voor informatie over uw eigen zendingen kunt u ook bij de klantenservice van PostNL terecht. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar wat er gebeurd als u niet thuis bent op het tijdstip van bezorgen, is uw pakket niet bezorgd of wilt u weten waar uw pakket zich bevindt? Dan kunt u terecht op op de klantenservice pagina van PostNL. 

Openingstijden klantenservice 

De klantenservice van PostNL is tijdens de lockdown ook gewoon open. U kunt de medewerkers van PostNL bereiken via een chatfunctie op de website van PostNL. U opent de chat door op de klantenservice pagina een onderwerp te kiezen en naar beneden te scrollen. Hier vind u een knop met contact opnemen. 

De klantenservice van PostNL is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 20:00. U kunt voor het snelste contact met een medewerker chatten of bellen tijdens openingstijden. U bereikt PostNL op telefoonnummer 088 – 22 55 624

Als u liever persoonlijk contact met een vertegenwoordiger of medewerker maakt dan kunt u het beste een PostNL servicepunt in de buurt bezoeken. De meeste servicepunten van PostNL zijn ook tijdens de lockdown in Nederland open. Het kan echter zo zijn dat het servicepunt bij u in de buurt afwijkende openingstijden hanteert. Kijk voor de actuele openingstijden naar het servicepunt bij u in de buurt door hier te klikken.

Locatie klantenservice 

Bent u op zoek naar een locatie die u kunt bezoeken om in contact te komen met PostNL, dan kunt u via de website bekijken welke PostNL punten er bij u in de buurt te vinden zijn. Veel punten zijn enkel ophaalpunten voor pakketten die via PostNL worden verzonden. Voor informatie over de status van uw pakket kunt u dus het beste de track & trace gegevens van uw zending controleren. 

PostNL servicepunten bieden in de meeste plekken in Nederland ook andere diensten aan die u mag verwachten van een postkantoor. Zo kunt u uw kenteken overschrijven en een voertuig op naam zetten, een anonieme OV-chipkaart kopen, een Kleine VISpas aanvragen en verpakkingsmateriaal als enveloppen, postzegels en doosjes kopen. Klik hier om alle servicepunten van PostNL bij u in de buurt te bekijken. 

Overige contactmogelijkheden

Naast een verzameling van informatie over diverse veelgestelde vragen biedt PostNL diverse manieren aan om in contact te komen met hun klantenservice. Zo kun je je vraag stellen aan Chatbot Daan. Als Daan uw vragen niet kan beantwoorden dan verbindt hij u door met een medewerker zodat u snel geholpen kunt worden. 

Als u liever met de klantenservice belt om een probleem te bespreken of een vraag te stellen dan kunt u tussen 08:30 en 20:00 ook telefonisch contact maken via telefoonnummer 088 – 22 55 624

Afwijkingen tijdens de lockdown 

Tijdens de lockdown in Nederland heeft PostNL het bovengemiddeld druk omdat niet-noodzakelijke winkels de deuren tijdelijk moeten sluiten om het corona virus tegen te gaan. Servicepunten van PostNL waar je brieven en post kunt versturen en ophalen mogen wel open blijven. De meeste servicepunten van PostNL blijven dan ook open. Sommige punten hebben echter afwijkende openingstijden. Bekijk daarom altijd welk servicepunt bij u in de buurt open is voor u een PostNL punt bezoekt. 

Door de sluiting van niet essentiële winkels heeft PostNL het drukker met het bezorgen van pakketten van webshops. Door de drukte kan het daarom gebeuren dat uw kaart of pakket langer onderweg is dan u had verwacht. Om actuele informatie over de status van uw pakket op te vragen adviseert PostNL om uw Track & Trace code te raadplegen.

Als u een servicepunt van PostNL bezoekt dan hanteren zij in de winkels de maatregelen tegen het corona virus. Vergeet niet om een mondmasker te dragen bij het ophalen of brengen van uw post en houd rekening met de 1,5 meter maatregel in de winkel die u bezoekt.

77 gedachten over “PostNL”

  1. Waardeloos en oplichterij. Je bent een hoop geld kwijt voor belachelijk stomme antwoorden. En een klacht per mail is niet mogelijk. Pakketten kwijtraken doordat jullie verkeerde adressen erop zetten kunnen jullie wel. Nooit verstuur ik weer iets met Post.nl. prutswerk van de bovenste plank!

  2. Mijn opmerkingen en vragen van 2 dagen geleden zijn weggepoetst.
    Maar als u nu werkelijk kritiek wilt horen is het wel zo beleefd om een antwoord te geven. Zoals het nu gaat is gelijk een wassen neus.
    vanervendorenspaul6@gmail.com

  3. Ik heb van jullie en brief gekrajgen,van het pakiek,en kan ik dit pakiet niet gewonden internationale referentie RR58841283838DE

  4. Helaas kan ik mijn ervaring niet delen
    Telefoonnummer is onbeteikbaar

  5. Ik vind het ronduit schandalig dat een postuk waar,een kerstgroet inzit een kaart dus waar een postzegel van jullie opgeplakt, was los liet nu een eens € 3,84 kost walgelijk

  6. Ik ontvang al meer dat 2 weken GEEN post. Verwacht een boete voor het overtreden van de maximum snelheid.. Bij niet tijdig betalen volgt een verhoging. Als deze post NIET word bezorgt, zal de verhoging op U worden verhaald

  7. Beste PTT post, een vraag, op ons kinderdagverblijf gaan we het in het nieuwe jaar 2022 hebben over De Post,
    nu mijn vraag heeft u spullen die we bij dit thema zouden kunnen gebruiken?

    Vriendelijke groet Lydia

  8. geachte dhr/ mevr,
    ik moet wel helaas steeds vaker klachten te melden aan u post bezorg in mijn brievenbus.
    maar kreeg steeds niet binnen. dat zijn belangrijke post van mij. dat zijn afspraak en regeling brief voor mij.
    want ik ben doofheid daar kunnen ik niet bellen voor de afspraak maken via bedrijven.
    wil jullie goed voor verzorgen.
    dat steeds 4 dagen niks binnen.
    ik wil dat snel mogelijk geregeld worden dat vindt ik schandalig tot dat niks binnen.
    die post bezorging en post orderpakket van het post uitzoeken nog nog beter werken.
    ik ben zeer goed boos.
    .

  9. Goedendag Er is een aangetekende brief aangeboden terwijl wij niet thuis waren. Alwaar kan ik deze brief achterhalen ? Postcode 1474 JD Oosthuizen. huisnummer 3 naam J.Frikken

Plaats een reactie