PostNL

PostNL bezorgd jaarlijks miljoenen brieven en pakketten in Europa. PostNL zet in haar dienstverlening graag een stap extra voor haar klanten, ook tijdens piekuren en onder alle weersomstandigheden. Of het nu gaat om naadloze e-commerce diensten of het regelen van een last-minute terugroep actie. PostNL en haar klantenservice staan graag voor u klaar. 

De klantenservice van PostNL is ingericht om uw vragen direct te beantwoorden. Zodra u de klantenservice via de website bezoekt heeft u keuze uit een aantal onderwerpen die u helpen met het beantwoorden van uw vraag. U vind hier bijvoorbeeld informatie over de verschillende tarieven van PostNL en de actuele kosten van postzegels, wat de algemene bezorgdagen en –tijden van PostNL zijn en wat de aanvullende services zijn voor het versturen van rouwpost. 

Voor informatie over uw eigen zendingen kunt u ook bij de klantenservice van PostNL terecht. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar wat er gebeurd als u niet thuis bent op het tijdstip van bezorgen, is uw pakket niet bezorgd of wilt u weten waar uw pakket zich bevindt? Dan kunt u terecht op op de klantenservice pagina van PostNL. 

Openingstijden klantenservice 

De klantenservice van PostNL is tijdens de lockdown ook gewoon open. U kunt de medewerkers van PostNL bereiken via een chatfunctie op de website van PostNL. U opent de chat door op de klantenservice pagina een onderwerp te kiezen en naar beneden te scrollen. Hier vind u een knop met contact opnemen. 

De klantenservice van PostNL is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 20:00. U kunt voor het snelste contact met een medewerker chatten of bellen tijdens openingstijden. U bereikt PostNL op telefoonnummer 088 – 22 55 624

Als u liever persoonlijk contact met een vertegenwoordiger of medewerker maakt dan kunt u het beste een PostNL servicepunt in de buurt bezoeken. De meeste servicepunten van PostNL zijn ook tijdens de lockdown in Nederland open. Het kan echter zo zijn dat het servicepunt bij u in de buurt afwijkende openingstijden hanteert. Kijk voor de actuele openingstijden naar het servicepunt bij u in de buurt door hier te klikken.

Locatie klantenservice 

Bent u op zoek naar een locatie die u kunt bezoeken om in contact te komen met PostNL, dan kunt u via de website bekijken welke PostNL punten er bij u in de buurt te vinden zijn. Veel punten zijn enkel ophaalpunten voor pakketten die via PostNL worden verzonden. Voor informatie over de status van uw pakket kunt u dus het beste de track & trace gegevens van uw zending controleren. 

PostNL servicepunten bieden in de meeste plekken in Nederland ook andere diensten aan die u mag verwachten van een postkantoor. Zo kunt u uw kenteken overschrijven en een voertuig op naam zetten, een anonieme OV-chipkaart kopen, een Kleine VISpas aanvragen en verpakkingsmateriaal als enveloppen, postzegels en doosjes kopen. Klik hier om alle servicepunten van PostNL bij u in de buurt te bekijken. 

Overige contactmogelijkheden

Naast een verzameling van informatie over diverse veelgestelde vragen biedt PostNL diverse manieren aan om in contact te komen met hun klantenservice. Zo kun je je vraag stellen aan Chatbot Daan. Als Daan uw vragen niet kan beantwoorden dan verbindt hij u door met een medewerker zodat u snel geholpen kunt worden. 

Als u liever met de klantenservice belt om een probleem te bespreken of een vraag te stellen dan kunt u tussen 08:30 en 20:00 ook telefonisch contact maken via telefoonnummer 088 – 22 55 624

Afwijkingen tijdens de lockdown 

Tijdens de lockdown in Nederland heeft PostNL het bovengemiddeld druk omdat niet-noodzakelijke winkels de deuren tijdelijk moeten sluiten om het corona virus tegen te gaan. Servicepunten van PostNL waar je brieven en post kunt versturen en ophalen mogen wel open blijven. De meeste servicepunten van PostNL blijven dan ook open. Sommige punten hebben echter afwijkende openingstijden. Bekijk daarom altijd welk servicepunt bij u in de buurt open is voor u een PostNL punt bezoekt. 

Door de sluiting van niet essentiële winkels heeft PostNL het drukker met het bezorgen van pakketten van webshops. Door de drukte kan het daarom gebeuren dat uw kaart of pakket langer onderweg is dan u had verwacht. Om actuele informatie over de status van uw pakket op te vragen adviseert PostNL om uw Track & Trace code te raadplegen.

Als u een servicepunt van PostNL bezoekt dan hanteren zij in de winkels de maatregelen tegen het corona virus. Vergeet niet om een mondmasker te dragen bij het ophalen of brengen van uw post en houd rekening met de 1,5 meter maatregel in de winkel die u bezoekt.

77 gedachten over “PostNL”

  1. Klantenservice Ptt post alleen telefonisch te bereiken. Een klacht betreffende de bezorging van een pakketje door een incompetente en leugenachtige bezorger kan niet worden afgehandeld door de overigens vriendelijke dame aan de telefoon. Helaas, maar wij van Ptt post zijn misschien wel de meest klantonvriendelijke bedrijven in Nederland. Dat vinden wij ook.

  2. Postpakket is fout aangekomen op verkeerd adres: Veldstraat 6-1, 2180 Ekeren., door fout van post Nl. Gesigneerd is niet met naam bij foute ontvangst, maar met code: C763., op ma. 12 juli om 12.37uur. Goede adres is:
    Graag pakket retour. naar: Saadatou Ibrahim Charboutou, Serooskerkestraat 16, 1561 TR Krommenie, Nederland. Pakket bevat waardevolle spullen. Barcode van het pakket is: 3SKABA5298135.
    Indien het pakket niet geretourneerd wordt, wordt er een klacht ingediend.

  3. Ik krijg een briefje van post.nl in bus met op de voorkant Kempenaar 21 en en op achter kant aangekruist af gegeven bij de buren en dan staat er klipper 26 op

  4. Ontvangersverklaring geadresseerde
    Ik verklaar hierbij, dat ik het pakket met het nummer 3S………….. c Ja, ik heb de zending wel ontvangen
    c Ik heb getekend voor ontvangst
    < Nee, ik heb de zending niet ontvangen
    c Ik heb niet getekend voor ontvangst
    c Ik ken het handschrift niet dat op de afleverlijst staat
    Plaats: ……Leeuwarden………………………………………….. Naam: …M de Haan…………………………………………….
    Datum: |06_|_| – |_09|_| – |_2021|_|_|_|
    Handtekening: ……M de haan…………………………………………..

  5. brief met afloopbericht via track en trace code 3skaba052357063 naar kerkenbos 1057 postcode 6546bb is nog na 5 cq 6 dagen nog steeds niet aangekomen. Graag even een bericht waar de moeilijkheid zit en of hij nog wordt bezorgd. Mvg Jack Kooman ook bereikbaar

  6. Mijn pakket uit buitenland (TOGO) is gekomen in Nerderland op 06 juli 2021 en op 23 juli 2021 naar POST.NL Punt en op 30 juli 2021 TERUG GESTUURT NAAR AFZENDER.
    Mijn 06TEL nr zit op de pakket ook mijn adres van NL. Hoe kan dat en dat 3de keer POST.NL DOET DAT TEGEN MIJ.
    Pakket uit sttutgart(Duistland) ik heb niks ontvangen, afzender niks retour ontangen
    Pakket uit Groningen (NL) ook afzender niks ontvangen en
    Nu een pakket uit Afrika terug gestuurt naar Afzender op 30 juli 2021 met mijn TEL nr er op.
    ONGELOFLIJK.

  7. zo volgens de post nl staat in mijn mail is mijn parket bezorgt om 14.05 vezorgt
    en nu ineens niet meer in mijn mail
    ik heb een vrije dag genomen voor mijn parket
    en jullie komen niet opdagen
    het is wond matiaal wat ik dingend nodig heb
    en nu is het er niet en ook geen briefje in de bus
    word hier wel een beetje zat van
    en als ik niet thuis ben kunnen ze het in de schuur neerleggen
    achter de bruine deur
    maar helemaal niks

  8. ik krijg een brief en er is alles uit gehaald vind u dit normaal

  9. antwoord op de vraag ,blijkt dat ik naar de bekende weg vroeg ,bord vol gort voor domme jan ,post komt morgen ,gaat nl via zwolle terug naar drachten probeer nu maar eens te traceren waar die brief is gebeleven pootjes gekregen ? .

Plaats een reactie