PostNL

PostNL bezorgd jaarlijks miljoenen brieven en pakketten in Europa. PostNL zet in haar dienstverlening graag een stap extra voor haar klanten, ook tijdens piekuren en onder alle weersomstandigheden. Of het nu gaat om naadloze e-commerce diensten of het regelen van een last-minute terugroep actie. PostNL en haar klantenservice staan graag voor u klaar. 

De klantenservice van PostNL is ingericht om uw vragen direct te beantwoorden. Zodra u de klantenservice via de website bezoekt heeft u keuze uit een aantal onderwerpen die u helpen met het beantwoorden van uw vraag. U vind hier bijvoorbeeld informatie over de verschillende tarieven van PostNL en de actuele kosten van postzegels, wat de algemene bezorgdagen en –tijden van PostNL zijn en wat de aanvullende services zijn voor het versturen van rouwpost. 

Voor informatie over uw eigen zendingen kunt u ook bij de klantenservice van PostNL terecht. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar wat er gebeurd als u niet thuis bent op het tijdstip van bezorgen, is uw pakket niet bezorgd of wilt u weten waar uw pakket zich bevindt? Dan kunt u terecht op op de klantenservice pagina van PostNL. 

Openingstijden klantenservice 

De klantenservice van PostNL is tijdens de lockdown ook gewoon open. U kunt de medewerkers van PostNL bereiken via een chatfunctie op de website van PostNL. U opent de chat door op de klantenservice pagina een onderwerp te kiezen en naar beneden te scrollen. Hier vind u een knop met contact opnemen. 

De klantenservice van PostNL is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 20:00. U kunt voor het snelste contact met een medewerker chatten of bellen tijdens openingstijden. U bereikt PostNL op telefoonnummer 088 – 22 55 624

Als u liever persoonlijk contact met een vertegenwoordiger of medewerker maakt dan kunt u het beste een PostNL servicepunt in de buurt bezoeken. De meeste servicepunten van PostNL zijn ook tijdens de lockdown in Nederland open. Het kan echter zo zijn dat het servicepunt bij u in de buurt afwijkende openingstijden hanteert. Kijk voor de actuele openingstijden naar het servicepunt bij u in de buurt door hier te klikken.

Locatie klantenservice 

Bent u op zoek naar een locatie die u kunt bezoeken om in contact te komen met PostNL, dan kunt u via de website bekijken welke PostNL punten er bij u in de buurt te vinden zijn. Veel punten zijn enkel ophaalpunten voor pakketten die via PostNL worden verzonden. Voor informatie over de status van uw pakket kunt u dus het beste de track & trace gegevens van uw zending controleren. 

PostNL servicepunten bieden in de meeste plekken in Nederland ook andere diensten aan die u mag verwachten van een postkantoor. Zo kunt u uw kenteken overschrijven en een voertuig op naam zetten, een anonieme OV-chipkaart kopen, een Kleine VISpas aanvragen en verpakkingsmateriaal als enveloppen, postzegels en doosjes kopen. Klik hier om alle servicepunten van PostNL bij u in de buurt te bekijken. 

Overige contactmogelijkheden

Naast een verzameling van informatie over diverse veelgestelde vragen biedt PostNL diverse manieren aan om in contact te komen met hun klantenservice. Zo kun je je vraag stellen aan Chatbot Daan. Als Daan uw vragen niet kan beantwoorden dan verbindt hij u door met een medewerker zodat u snel geholpen kunt worden. 

Als u liever met de klantenservice belt om een probleem te bespreken of een vraag te stellen dan kunt u tussen 08:30 en 20:00 ook telefonisch contact maken via telefoonnummer 088 – 22 55 624

Afwijkingen tijdens de lockdown 

Tijdens de lockdown in Nederland heeft PostNL het bovengemiddeld druk omdat niet-noodzakelijke winkels de deuren tijdelijk moeten sluiten om het corona virus tegen te gaan. Servicepunten van PostNL waar je brieven en post kunt versturen en ophalen mogen wel open blijven. De meeste servicepunten van PostNL blijven dan ook open. Sommige punten hebben echter afwijkende openingstijden. Bekijk daarom altijd welk servicepunt bij u in de buurt open is voor u een PostNL punt bezoekt. 

Door de sluiting van niet essentiële winkels heeft PostNL het drukker met het bezorgen van pakketten van webshops. Door de drukte kan het daarom gebeuren dat uw kaart of pakket langer onderweg is dan u had verwacht. Om actuele informatie over de status van uw pakket op te vragen adviseert PostNL om uw Track & Trace code te raadplegen.

Als u een servicepunt van PostNL bezoekt dan hanteren zij in de winkels de maatregelen tegen het corona virus. Vergeet niet om een mondmasker te dragen bij het ophalen of brengen van uw post en houd rekening met de 1,5 meter maatregel in de winkel die u bezoekt.

77 gedachten over “PostNL”

  1. Ik vraag steeds om een nieuw ww maar word echt niet geholpen

  2. Ten eerste :De bezorging is als net zo belabberd als het met jullie in contact te komen.
    Ten Tweede De klacht; zat te wachten op een pakketje van otto en eindelijk vrijdag werd het gebracht, ze zijn bij de brievenbus geweest(ik was thuis)en ze hebben niet aangebeld. Later zag ik briefje van post-nl u was niet thuis ff smakelijk gelachen. Zaterdag kreeg ik een mail met de tekst maandag werd het pakketje weer aan geboden, maandagmorgen gewerkt na de middag weer thuis, mail weer geopend een e-mail het pakketje kon worden opgehaald bij een postnl-punt in Winterswijk. En deze soort werkzaamheden gebeurt vaker bij post-nl en dit ook bij de dhl.
    Het pakketje kunnen jullie linea recta weer terug sturen na OTTO en als zij vragen hoe en wat zal ik OTTO ook een berichtje met wat ik hierboven geschreven heb……Het niet-thuiscode.is KG51671994. en het bellen is ook schandelijk duur

  3. Er zijn nu al 7 pakjes niet bezorgd. Onze camping heeft een receptie. Er is altijd iemand aanwezig. Brieven worden niet afgeleverd terwijl de app aangeeft de brieven te hebben bezorgd, Klachten ingediend en geen verbetering. Nu zitten wij dringend te wachten op nieuwe trouwkaarten, omdat de locatie gestopt is en met spoed een nieuwe locatie moest worden gezocht en nu de gasten op de hoogte gebracht moeten worden.
    Alie en Evelien van der Maas

  4. Hallo, ik heb een aangetekende brief met voorrang ontvangen 21 mei 2021 tot nu toe heb ik deze brief niet ontvangen, laat het me weten wat er met deze brief gebeurt
    het letternummer is
    RR397385534PL
    Laat het me weten, alsjeblieft

  5. Pakketjes worden ongevraagd naar een servicepunt gestuurd terwijl ik wel thuis ben. Ik kan me voorstellen dat er tijdgebrek is maar dit is wel heel erg irritant en moeilijk als het ook nog een heel eind uit de buurt is. Vrij genomen voor niks. Ik ben heel er boos.

  6. Naar ik heb begrepen wijzigt de wijkindeling voor de bezorging in het Garenkokerskwartier Haarlem met als gevolg dat we een andere bezorger krijgen. Ik wil vermelden dat we de huidige bezorger altijd als bijzonder prettig en professioneel hebben ervaren. Complimenten voor de man, we gaan hem misse.

  7. onacceptabel lange wachttijd om een klacht in te dienen over geopende post.
    inmiddels ruim 17 minuten in de wachtstand! eind nog niet in zicht.

  8. niet bereikbaar al diverse malen geprobeerd ongelofelijk ook op deze site kan ik schijnbaar geen contact opnemen met post.nl

  9. 100 cent per minuut pure diefstal net als pakketjes die verdwijnen terwijl er aangegeven wordt dat er getekend is door ontvanger. nou niet door mij.
    Voorts dit pakket is vernietigd zonder overleg zat schuurpoeder in. Vernietigd oip sorteer center staat erbij.
    zeer slechte ervaring met Post NL ga nu de openbaarheid zoeken dat het een zooitje is bij jullie.

Plaats een reactie