Yellowbrick

Yellowbrick is een bedrijf dat klanten de mogelijkheid biedt om hun auto mobiel te parkeren. Dit houdt in dat klanten de parkeertijd via hun mobiele telefoon kunnen starten en stoppen. Deze handelingen worden bij Yellowbrick “bricken” genoemd. Bricken levert parkeergemak en voordeel op. Het Nederlandse bedrijf Yellowbrick ontstond in 2006 en werd opgericht door moederbedrijf Waysis. Waysis is een familiebedrijf dat al sinds 1927 actief is op het gebied van verkeers- en mobiliteitssystemen. De vraag naar meer parkeergemak groeide de laatste jaren snel, waardoor Waysis op zoek ging naar innovatieve mogelijkheden om parkeren makkelijker te maken. Inmiddels is bricken in Nederland in 160 gemeenten mogelijk en is Yellowbrick ook actief in buurlanden België en Duitsland.

Hoe werkt mobiel parkeren

Om mobiel parkeren van Yellowbrick te kunnen gebruiken, dient u dit eerst aan te vragen. Dit kan eenvoudig via de website. U bent niet verplicht een abonnement af te nemen. Vervolgens installeert u de parkeerapp op uw telefoon, waarbij u inlogt met uw klantnummer. Daarna kunt u op pad. Eenmaal geparkeerd, start u simpelweg via de app uw parkeertijd. Weer terug bij de auto kunt u op dezelfde wijze de parkeertijd weer stoppen. De betaling van de parkeerkosten vindt achteraf plaats, door middel van een automatische maandelijkse afschrijving door Yellowbrick. De factuur ontvangt u in uw email, zodat u deze bijvoorbeeld ook makkelijk kunt declareren bij uw werkgever.

Contactmogelijkheden

Wanneer u vragen heeft over YellowBrick kunt u contact opnemen met de Customer Service op telefoonnummer 0900 2006999 (normaal tarief). Dit kan op werkdagen van 9:00 tot 18:00 uur. Ook via Facebook, Twitter of WhatsApp kunt u uw vragen kwijt.

Andere contactmogelijkheden

Vestigingsadres: H.J.E. Wenckebachweg 80, 1114 AD Amsterdam-Duivendrecht
E-mail: Geen algemeen e-mailadres bekend
Facebook: https://www.facebook.com/Yellowbrick
Twitter: https://twitter.com/yellowbricknl
Instagram: https://www.instagram.com/YELLOWBRICKNL/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/yellowbrick-b-v-/
YouTube: https://www.youtube.com/user/YellowbrickParkeren
WhatsApp: 0613689781, reactie binnen 3 uur
Website: https://www.yellowbrick.nl/

21 gedachten over “Yellowbrick”

  1. IT lek

    Krijg mail van Yellowbrick dat het account op ons verzoek is beeindigd. Klantenservice gebeld, ‘ wij waren niet aanwezig, dus u heeft op de delete knop gedrukt’, als ik de klantenservice meld dat we die dag de app helemaal niet gebruikt hebben, wordt er keihard beweert dat dat wel zo is er hun app absoluut foutloos is. Zorgelijk hedendaags, zeker nu nagenoeg alle app ed updates nodig hebben om onvolkomenheden te herstellen, maar niet bij Yellowbrick. Aangezien zij alle gegevens hebben (bank,adres, naam, geboortedatum en geslacht) is de vraag of men met zo’n partij wel zaken moet doen.

  2. Ik wordt simpel van het bedrijf yellow brick. AanmeLden geen enkel probleem, opzeggen waardeloos. Ik ben al maanden bezig mij af te melden op diverse manieren. Er wordt niet op gereageerd en de rekeningen en aanmaningen blijven komen. Hoe kan je een bedrijf leiden en op geen enkele manier contact houden met je klanten. Ik vrees dat deze manier van handelen algemeen goed gaat worden.
    Als er dan gezegd wordt dat de klanten service geld kost ,vraag ik mij af wat deze gekkigheid allemaal kost. Ok niet weinig dus.
    Het zou mij hogelijk verbazen als er nu wel op dit bericht wordt gereageerd.

  3. Ik heb een andere auto dus ik wil graag een ander ketaaken door geven het huidige keteeken is 09LH-BJ en moet worden 11-PNP-1

  4. Hoe kan ik op side de straat waar ik geparkeerd heb vinden.

  5. Ik ben al jaren bij Yellowbrick,, nooit problemen .
    Nu is het amper te verstaan ,, die nieuwe stem.
    Je hoort niet meer wat de kosten zijn ,, ik kom er niet meer in, met mijn wachtwoord , klantnr, tel.nr.
    Wat ik ook probeer,,, het is er echt op achteruit gegaan.!!
    Ik probeer opnieuw aan te melden ,, krijg ik te lezen dat het tel nr al in gebruik is ,, ja natuurlijk is dat in gebruik. Daar bel ik mee als ik jullie ga gebruiken.
    Mijn man wil dat ik opzeg, maar ik wacht jullie antwoordt nog even af.
    Wat nu. .?
    Ik wil weten wat ik moet betalen afgelopen zondag in Leeuwarden. 5 – 6-2022
    Belachelijk wat er gevraagd wordt om te bellen € 1,- pm , óók als je doorverbonden bent.
    Hoop op een snelle reactie.

  6. Goedendag,
    Helaas, na het opzeggen van mijn abonnement op 21.03.2022 en op hetzelfde datum een bevestiging van uw kant met de onderstaande e-mail, is mijn abonnement nogsteed niet opgezegd en Yellowbrick blijft nogsteeds geld uit mijn rekening aan het incasseren.
    Ik vind dit ontzetten vervelend en ik voel meopgelicht en in de maling genomen.
    Ik heb jullie meerderemalen via de telefoon probeerd te bereiken maar, ide wachtijd is langer dan een uur met alle gevolgen van de telefoonkosten.
    Ik vraag jullie per onmiddelijk mijn abonnement te stoppen en de teveel geincasseerde geld (na de 2 weken opzegtermijn) terug in mijn rekening zetten.

    MVG,
    G. Orellana

    Zie E-mail ontvangen van jullie op 21.03.2022:

    “Beste mevrouw Orellana Moya,

    Wat jammer dat u uw account bij Yellowbrick opzegt!
    Ik heb de afmelding verwerkt. Voor abonnementhouders geldt een opzegtermijn van 2 weken, die ingaat vanaf de eerstvolgende maandag. Uw account zal na deze termijn afgemeld worden.
    Mocht u in de toekomst weer van onze diensten gebruik willen maken met dit account dan kunnen we het eenvoudig weer activeren. Een kenteken is eenvoudig te wijzigen via Mijn Yellowbrick of via de Yellowbrick-parkeerapp.
    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en dank u voor het gebruik van Yellowbrick.

    Met vriendelijke groet,
    Linda
    Customer Service
    Yellowbrick

  7. Mijn Yellowbrick app werkt niet meer. Ik zoek natuurlijk hulp bij de klantenservice. Het enige, wat ik te weten kom is: ” We hebben het vreselijk druk. en de wachttijden aan de telefoon kunnen oplopen tot meer dan een uur”. KLaar ben je er mee. WAT EEN ONBESCHOFTE HOUDING Yellowbrick. Jullie moeten klanten fatsoenlijk te woord staan. HET IS EEN SCHANDE

  8. het is totaal onmogelijk om in mijn account te komen. heel slechte communicatie, kan niet meer parkeren, parkeer tickets en niks werkt

  9. Ik kan iedereen adviseren geen contact op te nemen met Yellowbrick klantenservice .
    Niet per telefoon ze gewoon niet op verbinding wordt verbroken ,ook niet per e-mail of WhatsApp
    Je krijgt nergens maar dan ook nergens antwoord op. Ja een email of WhatsApp met de mededeling dat het erg druk is
    Ik wacht nu al bijna twee weken op een reactie op mijn vraag!!!

Plaats een reactie