• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Welke wachtmuziek is geschikt voor mijn bellers?

Home / Klantenservice artikelen / Welke wachtmuziek is geschikt voor mijn bellers?

Als uw bedrijf een klantenservice heeft waarmee gebeld kan worden dan zal het ongetwijfeld voorkomen dat uw bellers even moeten wachten. Veel bedrijven bieden tijdens dit wachten muziek aan om naar te luisteren. Dit maakt het wachten vaak wat aangenamer en bovendien weet de klant dat hij nog steeds verbinding heeft met het bedrijf. Het is echt geen goed idee om tijdens het  wachten een stilte te laten vallen die minutenlang duurt. De beller denkt dan dat de verbinding wellicht verbroken is en bovendien is aangetoond dat de klant het wachten in stilte als onprettig en langer ervaart dan wanneer er muziek wordt afgespeeld. Het is dan vervolgens de vraag: Welke muziek is geschikt?

Welke wachtmuziek is geschikt voor mijn bellers?

Kies de muziek met enige zorg

U kunt vaak kiezen uit meerdere muziekfragmenten als wachtmelodie. U kunt het genre laten afhangen van het soort klanten dat u gemiddeld heeft. Zijn dit hoger opgeleiden dan is een klassiek stuk vaak een goede keuze. Bellen er vooral jonge mensen dan kut u een stuk muziek kiezen dat deze doelgroep aanspreekt. U kunt een vaste wachtmelodie kiezen of de melodie afwisselen. Als het wachten langer dan 1 nummer (gemiddeld 3 minuten) duurt kunt u gebruik maken van een playlist. Dit werkt vaak beter dan steeds die ene melodie te herhalen. De beste optie is om de klant een genre te laten kiezen voor de muziek waar hij naar wil luisteren.

Kies het juiste volume

Laat de muziek niet te zacht maar ook zeker niet te hard afspelen. Als een klant toch al geïrriteerd is omdat hij bijvoorbeeld een klacht heeft is het geen goed idee om hem te trakteren op keiharde dancemuziek. Dit zal de boosheid alleen nog maar groter maken. Anderzijds is “Happy” van Farell Williams, vaak gekozen als wachtmuziek, ook niet altijd handig, een boze klant zal het wellicht niet op prijs stellen.

Houd contact met uw klant

Laat de klant met enige regelmaat weten dat hij nog steeds in de wacht staat. Een wachtrij melder is de beste oplossing. Geef bijvoorbeeld uw website adres als de plaats waar ook informatie kan worden gevonden of een mail of chatbericht kan worden verstuurd als de klant dit liever doet dan blijven wachten. Wordt de verbinding verbroken omdat het wachten de limiet die u heeft gesteld heeft overschreden, kondig dit dan vooraf aan zodat de klant niet ineens de ingesprektoon hoort. Door even na te denken over de manier waarop u wachtende belles behandelt, kunt u wellicht ergernis voorkomen.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Hoe kalmeert u een boze klant?

Hoe kalmeert u een boze klant?

Iedere klantenservice kent het fenomeen: U neemt de telefoon aan en de persoon aan de andere kant begint meteen te schelden en te schreeuwen, soms zelfs zonder zijn naam te noemen. Natuurlijk kunt u zonder wat te zeggen de verbinding verbreken, maar de kans dat de beller dan meteen weer belt en nu nog bozer […]

Zo voorkomt u escalatie van een gesprek met een boze klant bij de klantenservice

Zo voorkomt u escalatie van een gesprek met een boze klant bij de klantenservice

Het overkomt bijna ieder bedrijf met enige regelmaat: Er belt een klant naar de klantenservice en de klant is boos. De klant is zo boos, dat er al direct nauwelijks een normaal gesprek met hem is te voeren. Zodra hij een medeweker aan de lijn heeft barst de beller los en begint soms een heel […]

Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?

Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?

Een medewerker bij de telefonische klantenservice moet niet alleen de juiste kennis hebben. Hij of zij moet ook een geschikte telefoonstem hebben. Niet iedereen voldoet aan dat criterium. Om te beginnen moet iemand duidelijk en rustig kunnen praten. Als een beller te woord wordt gestaan door iemand die halve woorden inslikt, of gewoon heel snel […]

Wat kunt u doen als uw klantenservice negatief in het nieuws komt?

Wat kunt u doen als uw klantenservice negatief in het nieuws komt?

Vandaag de dag is negatieve publiciteit over uw bedrijf soms in een minuut online gezet. Iedereen kan immers op sociale media een bericht plaatsen waarin ze hun gal spuwen over uw bedrijf of over uw klantenservice. Als u een dergelijk bericht tegenkomt op Facebook, Twitter of Instagram is he zaak om hier weloverwogen op te […]

Wanneer is een aparte klantenservice zinvol?

Wanneer is een aparte klantenservice zinvol?

Niet ieder bedrijf heeft een aparte klantenservice. Voor een klein bedrijf is het natuurlijk ook niet echt nodig. Als u bijvoorbeeld een eenmanszaak heeft of een bedrijf dat niet heel vaak expliciet contact heeft met klanten dan is het natuurlijk onzin om een aparte klantenservice in te richten. Maar hoe het ook zij, als ondernemer […]

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Eigenlijk heeft vrijwel ieder bedrijf dat landelijk bekend is een klantenservice. Zeker in deze tijd waarin mensen op verschillende manieren willen kunnen communiceren is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn, het liefst op verschillende manieren. Een klantenservice hebben is dan ook erg belangrijk. Als u als bedrijf niet bereikbaar bent als klanten vragen of […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl