• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Wat kunt u doen als uw klantenservice een storing heeft?

Home / Klantenservice artikelen / Wat kunt u doen als uw klantenservice een storing heeft?

Heeft u een telefonische klantenservice dan kan het gebeuren dat u vanwege een storing tijdelijk niet bereikbaar bent. Als uw provider problemen heeft waardoor uw telefooncentrale ‘plat’ ligt, dan kunt u er natuurlijk niets aan doen dat uw klanten u niet kunnen bereiken. Zet in zo’n geval zo snel mogelijk een bericht op uw website als deze nog wel online is. Vaak treft dit soort storingen gelukkig niet alle kanalen waarmee u kunt communiceren. Ook een melding op het Twitteraccount of de Facebook pagina van uw bedrijf dat de klantenservice wegens een technische storing niet bereikbaar is kan al veel ergernis voorkomen. Als dat mogelijk is kunt u daarnaast een audiobericht inspreken dat bellers te horen krijgen als ze toch proberen u te bereiken.

Wat kunt u doen als uw klantenservice een storing heeft?

Houd rekening met een piek in telefoontjes na de storing

Als een storing lang duurt, enkele uren of misschien wel een hele dag, houd er dan rekening mee dat u, zodra de problemen zijn opgelost, een piek in het aantal telefoontjes kunt verwachten. Daar zitten vaak ook bellers tussen die alleen maar even willen checken of uw bedrijf echt weer bereikbaar is, maar ook die zult u te woord moeten staan. Als uw bedrijf te maken kan krijgen met echte spoedmeldingen, zoals bijvoorbeeld bij nutsbedrijven, dan zult u tijdens een telefoonstoring maatregelen moeten nemen om zo goed mogelijk bereikbaar te zijn voor noodgevallen.

Denk van tevoren na over maatregelen bij een telefoonstoring

Het is verstandig om vooraf na te denken hoe uw bedrijf zo goed mogelijk bereikbaar kan zijn als er een storing is met uw telefooncentrale. Promoot bijvoorbeeld op uw website nadrukkelijk andere mogelijkheden om uw bedrijf te benaderen zoals sociale media, e-mail of online chat. Als door de storing ook uw website uit de lucht is dan is het belangrijk dat u via sociale media goed bereikbaar bent, zorg dus voor up to date informatie en meld ook daar dat er een storing is. Zorg dat u uw sociale media kunt bedienen, bijvoorbeeld met een dongel die ook werkt als uw internetverbinding eruit ligt.

Wees coulant na een telefonische storing

Indien van toepassing is het zaak om coulant om te gaan met klachten en andere zaken als u een telefoonstoring heeft gehad. Ook als die storing maar een paar uur heeft geduurd en uw klant wellicht heus wel eerder contact had kunnen opnemen, is het toch sympathiek om bijvoorbeeld iets ruimhartiger te zijn met uw retourbeleid of garantie indien van toepassing. U kweekt hier namelijk goodwill mee. Daar heeft uw bedrijf uiteindelijk meer aan dan aan een negatief bericht op sociale media.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Proactieve klantenservice

Proactieve klantenservice

De klantenservice van uw bedrijf hoeft niet altijd afwachtend te zijn. Een proactieve houding van uw klantenservice kan potentiële afnemers converteren. In deze blogpost bespreken we hoe u proactief aan de slag kunt gaan met uw klantenservice. Waarom proactieve klantenservice? Zelfs als uw reguliere klantenservice zeer goed is, zijn er altijd mogelijkheden om deze uit […]

Hoe zet ik mijn klantenservice in om klanten vast te houden?

Hoe zet ik mijn klantenservice in om klanten vast te houden?

De klantenservice krijgt niet alleen te maken met vragen en klachten. Als u een dienst op basis van een abonnement aanbiedt, dan kunnen er ook telefoontjes of vragen via andere kanalen binnenkomen over het opzeggen van het abonnement. Natuurlijk wilt u uw klanten graag behouden. U kunt de klantenservice hiervoor eenvoudig inzetten. Veel klanten zijn […]

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Ieder bedrijf kent ze wel: De notoire klagers. Van die mensen die al aan hun stem worden herkend als ze bellen nog voordat ze hun naam hebben genoemd. Klanten waarvoor u niets goed kunt doen en die u alleen maar bellen omdat ze dat “leuk” vinden. Ze hebben vaak klachten waarvan ze zelf ook wel […]

Wat kunt u doen als uw klantenservice negatief in het nieuws komt?

Wat kunt u doen als uw klantenservice negatief in het nieuws komt?

Vandaag de dag is negatieve publiciteit over uw bedrijf soms in een minuut online gezet. Iedereen kan immers op sociale media een bericht plaatsen waarin ze hun gal spuwen over uw bedrijf of over uw klantenservice. Als u een dergelijk bericht tegenkomt op Facebook, Twitter of Instagram is he zaak om hier weloverwogen op te […]

Hoe kalmeert u een boze klant?

Hoe kalmeert u een boze klant?

Iedere klantenservice kent het fenomeen: U neemt de telefoon aan en de persoon aan de andere kant begint meteen te schelden en te schreeuwen, soms zelfs zonder zijn naam te noemen. Natuurlijk kunt u zonder wat te zeggen de verbinding verbreken, maar de kans dat de beller dan meteen weer belt en nu nog bozer […]

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Voor veel dingen geldt dat niet iedereen het kan omdat het een vak is en er bepaalde vaardigheden voor moet hebben. En ja, dat geldt ook voor medewerker klantenservice. Niet iedereen heeft de juiste empathie om klanten op de juiste manier te woord te staan. Dat vraagt inlevingsvermogen, geduld en uiteraard kennis van het bedrijf. […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl