• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Wat kunt u doen als uw klantenservice een storing heeft?

Home / Klantenservice artikelen / Wat kunt u doen als uw klantenservice een storing heeft?

Heeft u een telefonische klantenservice dan kan het gebeuren dat u vanwege een storing tijdelijk niet bereikbaar bent. Als uw provider problemen heeft waardoor uw telefooncentrale ‘plat’ ligt, dan kunt u er natuurlijk niets aan doen dat uw klanten u niet kunnen bereiken. Zet in zo’n geval zo snel mogelijk een bericht op uw website als deze nog wel online is. Vaak treft dit soort storingen gelukkig niet alle kanalen waarmee u kunt communiceren. Ook een melding op het Twitteraccount of de Facebook pagina van uw bedrijf dat de klantenservice wegens een technische storing niet bereikbaar is kan al veel ergernis voorkomen. Als dat mogelijk is kunt u daarnaast een audiobericht inspreken dat bellers te horen krijgen als ze toch proberen u te bereiken.

Wat kunt u doen als uw klantenservice een storing heeft?

Houd rekening met een piek in telefoontjes na de storing

Als een storing lang duurt, enkele uren of misschien wel een hele dag, houd er dan rekening mee dat u, zodra de problemen zijn opgelost, een piek in het aantal telefoontjes kunt verwachten. Daar zitten vaak ook bellers tussen die alleen maar even willen checken of uw bedrijf echt weer bereikbaar is, maar ook die zult u te woord moeten staan. Als uw bedrijf te maken kan krijgen met echte spoedmeldingen, zoals bijvoorbeeld bij nutsbedrijven, dan zult u tijdens een telefoonstoring maatregelen moeten nemen om zo goed mogelijk bereikbaar te zijn voor noodgevallen.

Denk van tevoren na over maatregelen bij een telefoonstoring

Het is verstandig om vooraf na te denken hoe uw bedrijf zo goed mogelijk bereikbaar kan zijn als er een storing is met uw telefooncentrale. Promoot bijvoorbeeld op uw website nadrukkelijk andere mogelijkheden om uw bedrijf te benaderen zoals sociale media, e-mail of online chat. Als door de storing ook uw website uit de lucht is dan is het belangrijk dat u via sociale media goed bereikbaar bent, zorg dus voor up to date informatie en meld ook daar dat er een storing is. Zorg dat u uw sociale media kunt bedienen, bijvoorbeeld met een dongel die ook werkt als uw internetverbinding eruit ligt.

Wees coulant na een telefonische storing

Indien van toepassing is het zaak om coulant om te gaan met klachten en andere zaken als u een telefoonstoring heeft gehad. Ook als die storing maar een paar uur heeft geduurd en uw klant wellicht heus wel eerder contact had kunnen opnemen, is het toch sympathiek om bijvoorbeeld iets ruimhartiger te zijn met uw retourbeleid of garantie indien van toepassing. U kweekt hier namelijk goodwill mee. Daar heeft uw bedrijf uiteindelijk meer aan dan aan een negatief bericht op sociale media.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Hoe maakt u het weer goed met een boze klant?

Hoe maakt u het weer goed met een boze klant?

Het kan gebeuren dat een klant uw klantenservice belt en dat de situatie hopeloos uit de hand loopt. Zo kan er enorme ruzie ontstaan over een punt dat wellicht snel en gemakkelijk opgelost had kunnen worden. Soms kiest een medewerker de verkeerde aanpak en valt dat niet meer terug te draaien. De klant is woedend […]

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Online reviews kunnen uw bedrijf maken en breken. En het vervelende is dat u er niet veel aan kunt doen als er negatieve reviews worden geplaatst die niet terecht zijn. Natuurlijk kunt u ze verwijderen als ze op uw eigen website worden gepost. Staan ze op een reviewsite zoals Trustpilot dan is het lastiger om […]

Hoe gaat uw bedrijf om met klachten op Klacht.nl?

Hoe gaat uw bedrijf om met klachten op Klacht.nl?

Als er online over uw bedrijf geklaagd wordt kan dat vervelende gevolgen hebben voor uw bedrijf. Terecht of onterecht, 1 klacht kan soms al voldoende zijn om uw reputatie grote schade toe te brengen. De klacht blijft namelijk altijd vindbaar via Google, ook al is het incident inmiddels tien jaar of langer geleden. Het is […]

Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Het is altijd vervelend als uw bedrijf negatief in het nieuws komt. Ongeacht of u iets te verwijten valt of niet is het altijd belangrijk om hier goed op te reageren. Een impulsieve reactie is maar zelden verstandig. Als u wordt gebeld door een journalist die een artikel wil schrijven, maak dan een afspraak voor […]

Klantenservice in verschillende talen, wat zijn de aandachtspunten?

Klantenservice in verschillende talen, wat zijn de aandachtspunten?

Als u een internationaal bedrijf heeft met klanten in verschillende landen dan is het natuurlijk heel klantvriendelijk om de klantenservice in meerdere talen aan te bieden. De meest gekozen tweede taal naast Nederlands is uiteraard het Engels. Daarnaast zijn er bedrijven die hun klanten in het Duits, Frans of Spaans te woord staan indien gewenst. […]

Hoe voorkom ik irritatie bij bellers in de wachtrij?

Hoe voorkom ik irritatie bij bellers in de wachtrij?

Als een klant naar uw klantenservice belt dan kan het natuurlijk gebeuren dat alle medewerkers in gesprek zijn. En u wilt niet dat gesprekken met klanten worden afgeraffeld om toch vooral alle bellers maar zo snel mogelijk te woord te staan. Het is dus zaak om een gulden middenweg t e vinden. Wachtende klanten moeten […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl