• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Home / Klantenservice artikelen / Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Het is altijd vervelend als uw bedrijf negatief in het nieuws komt. Ongeacht of u iets te verwijten valt of niet is het altijd belangrijk om hier goed op te reageren. Een impulsieve reactie is maar zelden verstandig. Als u wordt gebeld door een journalist die een artikel wil schrijven, maak dan een afspraak voor dit interview op een later moment. Als er heel veel haast bij is dan kan het vaak ook wel een half uurtje wachten, zodat u zich eerst op het onderwerp kunt voorbereiden.

Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Hoe gedraag ik me als ik op tv kom na klachten over mijn bedrijf?

Soms komt het voor dat een bedrijf wordt uitgenodigd voor een tv programma omdat er klanten zijn van consumenten. Als dit aan u wordt gevraagd kunt u twee dingen doen. U kunt botweg weigeren. Dan zal de presentator in de uitzending het onderwerp eenzijdig belichten, want u bent er immers niet om weerwoord te geven. Dit is vaak niet verstandig. Wel reageren is de tweede optie. U kunt dit doen door een schriftelijke reactie te geven of door in de uitzending aanwezig te zijn. Als u voor dat laatste kiest, zorg dan dat u zich goed voorbereidt.

Tips voor een goede indruk tijdens een tv interview

Als u op tv verschijnt, en zeker als het om een live uitzending gaat, let dan goed op wat u zegt. Wat wordt uitgezonden is immers jaren later nog steeds terug te kijken via het internet. Laat u niet verleiden tot uitspraken, laat de presentator van het programma uitpraten, wees niet te langdradig met uw reactie en ga zeker op tv geen ruzie maken. Geef dan hooguit aan dat u het er niet mee eens bent en eventueel buiten de uitzending deze kwestie verder wilt bespreken.

Wees voorzichtig met toezeggingen om problemen op te lossen

Het is heel vervelend als uw bedrijf negatief wordt genoemd op internet of in een consumentenprogramma op tv. Voorkom dit en probeer problemen altijd goed op te laten lossen door de klantenservice. Als dit toch gebeurt, probeer de problemen dan zo snel mogelijk op te lossen, Doe geen loze beloften die u niet na kunt komen. Zeg liever toe dat u het binnen 2 weken oplost en doe dit dan ook, in plaats van dat u belooft alles binnen 3 dagen op te lossen terwijl u nu al weet dat dat niet haalbaar is.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Het belang van een FAQ pagina op uw website

Het belang van  een FAQ pagina op uw website

Natuurlijk staat uw klantenservice team altijd klaar voor bellende of e-mailende klanten. Maar u kunt deze medewerkers veel werk uit handen nemen door uw website te voorzien van een pagina met veel gestelde vragen, ook wel FAQ (Frequently Asked Questions) genoemd. Door zo’n pagina op uw website te hebben en deze ook nog eens gemakkelijk […]

Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer

Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer

Een chatbot is een prima aanvulling op persoonlijk contact met uw klanten. Via een chatbot kunnen simpele vragen worden beantwoord, waardoor uw klant niet aan de telefoon hoeft te wachten en u geen personeel hoeft in te zetten om deze klanten te woord te staan. Een chatbot kan vragen beantwoorden als “wat zijn de openingstijden […]

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

De uitbraak van het Corona virus eind 2019 en zijn oversteek naar Europa in februari heeft nogal wat  teweeg gebracht. Veel bedrijven maken zich zorgen. Niet alleen over hun omzet die daalt, maar ook over de inzetbaarheid van personeel. Want als u nu een grote klantenservice heeft met tientallen lijnen, hoe moet die draaiend worden […]

Wat kunt u doen als uw klantenservice een storing heeft?

Wat kunt u doen als uw klantenservice een storing heeft?

Heeft u een telefonische klantenservice dan kan het gebeuren dat u vanwege een storing tijdelijk niet bereikbaar bent. Als uw provider problemen heeft waardoor uw telefooncentrale ‘plat’ ligt, dan kunt u er natuurlijk niets aan doen dat uw klanten u niet kunnen bereiken. Zet in zo’n geval zo snel mogelijk een bericht op uw website […]

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Ieder bedrijf kent ze wel: De notoire klagers. Van die mensen die al aan hun stem worden herkend als ze bellen nog voordat ze hun naam hebben genoemd. Klanten waarvoor u niets goed kunt doen en die u alleen maar bellen omdat ze dat “leuk” vinden. Ze hebben vaak klachten waarvan ze zelf ook wel […]

De klant is koning, maar niet in alle gevallen

De klant is koning, maar niet in alle gevallen

Bij de klantenservice geldt over het algemeen dat de klant koning is. Medewerkers van de klantenservice wordt geleerd dat ze onder alle omstandigheden beleefd moeten blijven en de klant een oplossing moeten bieden voor het probleem dat hij heeft. Maar er zijn natuurlijk wel uitzonderingen op die regel. Als u van uw klantenservice medewerkers verlangt […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl