• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Home / Klantenservice artikelen / Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Het is altijd vervelend als uw bedrijf negatief in het nieuws komt. Ongeacht of u iets te verwijten valt of niet is het altijd belangrijk om hier goed op te reageren. Een impulsieve reactie is maar zelden verstandig. Als u wordt gebeld door een journalist die een artikel wil schrijven, maak dan een afspraak voor dit interview op een later moment. Als er heel veel haast bij is dan kan het vaak ook wel een half uurtje wachten, zodat u zich eerst op het onderwerp kunt voorbereiden.

Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Hoe gedraag ik me als ik op tv kom na klachten over mijn bedrijf?

Soms komt het voor dat een bedrijf wordt uitgenodigd voor een tv programma omdat er klanten zijn van consumenten. Als dit aan u wordt gevraagd kunt u twee dingen doen. U kunt botweg weigeren. Dan zal de presentator in de uitzending het onderwerp eenzijdig belichten, want u bent er immers niet om weerwoord te geven. Dit is vaak niet verstandig. Wel reageren is de tweede optie. U kunt dit doen door een schriftelijke reactie te geven of door in de uitzending aanwezig te zijn. Als u voor dat laatste kiest, zorg dan dat u zich goed voorbereidt.

Tips voor een goede indruk tijdens een tv interview

Als u op tv verschijnt, en zeker als het om een live uitzending gaat, let dan goed op wat u zegt. Wat wordt uitgezonden is immers jaren later nog steeds terug te kijken via het internet. Laat u niet verleiden tot uitspraken, laat de presentator van het programma uitpraten, wees niet te langdradig met uw reactie en ga zeker op tv geen ruzie maken. Geef dan hooguit aan dat u het er niet mee eens bent en eventueel buiten de uitzending deze kwestie verder wilt bespreken.

Wees voorzichtig met toezeggingen om problemen op te lossen

Het is heel vervelend als uw bedrijf negatief wordt genoemd op internet of in een consumentenprogramma op tv. Voorkom dit en probeer problemen altijd goed op te laten lossen door de klantenservice. Als dit toch gebeurt, probeer de problemen dan zo snel mogelijk op te lossen, Doe geen loze beloften die u niet na kunt komen. Zeg liever toe dat u het binnen 2 weken oplost en doe dit dan ook, in plaats van dat u belooft alles binnen 3 dagen op te lossen terwijl u nu al weet dat dat niet haalbaar is.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om geen telefonische klantenservice meer te hebben. Ze schakelen massaal over op online chat of contact via WhatsApp of een andere chatdienst. De reden daarvoor laat zich raden: Er hoeven geen mensen meer aan de telefoon te zitten en dus wordt er bespaard op personeelskosten. Natuurlijk moeten de vragen, klachten […]

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

De klantenservice krijgt soms te maken met boze klanten. Dat is niet leuk, maar soms is het niet e voorkomen. Soms is een klant terecht boos, soms ook niet. Het is zaak om in ieder geval altijd professioneel te blijven. Een medewerker die vrolijk terug gaat schelden maakt niet bepaald een vakbekwame indruk. Als de […]

De klantenservice medewerker is soms net een sociaal werker

De klantenservice medewerker is soms net een sociaal werker

Iedere instantie maakt het mee: mensen die de klantenservice bellen met een heel andere reden dan een vraag of klacht over de producten of diensten van het desbetreffende bedrijf. De voornaamste reden is dat de beller een luisterend oor zoekt of zelfs een schreeuw om hulp wil uiten. De vraag is alleen: Hoe herkent een […]

Hoeveel mensen staan er bij uw klantenservice in de wachtrij?

Hoeveel mensen staan er bij uw klantenservice in de wachtrij?

Een grote ergernis van bellers naar de klantenservice van een bedrijf of organisatie is wachten op contact met een fysiek persoon. Een prettig wachtmuziekje kan de pijn wat verzachten, maar de meeste mensen verliezen al na een paar minuten hun geduld. Heeft u enig idee hoeveel mensen er bij u gemiddeld ‘in de wacht’ staan? […]

Hoe erg is een negatieve review op het internet?

Hoe erg is een negatieve review op het internet?

Veel bedrijven zijn er huiverig voor: Een negatieve review op het internet. Eind 2019 bleek dat veel bezorgrestaurants negatieve reviews dusdanig vervelend vinden dat ze er alles aan doen om dit te voorkomen. Een klant die niet tevreden was en dit op bij Thuisbezorgd meldt wordt meteen gebeld met een aanbod voor korting of zelfs […]

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Voor veel dingen geldt dat niet iedereen het kan omdat het een vak is en er bepaalde vaardigheden voor moet hebben. En ja, dat geldt ook voor medewerker klantenservice. Niet iedereen heeft de juiste empathie om klanten op de juiste manier te woord te staan. Dat vraagt inlevingsvermogen, geduld en uiteraard kennis van het bedrijf. […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl