• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Tot op welke hoogte is de klant koning?

Home / Klantenservice artikelen / Tot op welke hoogte is de klant koning?

De klant is koning, luidt het gezegde. Maar sommige klanten verdienen die titel zeker niet. Mensen worden steeds mondiger, vinden al vrij snel dat ze in hun recht staan. Maar dat is natuurlijk lang niet altijd zo. Het is daarom als bedrijf belangrijk dat er duidelijke afspraken zijn in hoeverre klanten tegemoet gekomen worden als er een probleem wordt gemeld. Natuurlijk: producten en dienstverlening moeten in orde zijn. Een tevreden klant is veel waard. Maar tegen elke prijs voorkomen dat er iets negatiefs over het bedrijf wordt gezegd is ook weer niet nodig. Sommige klanten zijn nu eenmaal nooit tevreden.

Tot op welke hoogte is de klant koning?

De klant is koning, mits hij redelijk blijft

De klant is niet altijd koning. Een klacht over een product omdat het product verkeerd is gebruikt of is blootgesteld aan omstandigheden die buitensporig zijn is natuurlijk ongegrond. Vlees dat bedorven is omdat de klant het niet in de koelkast heeft gelegd, een broek die scheurt omdat een klant zich per se in een te kleine maat wil persen, daarover hoeft u geen klacht te accepteren. Als een klant in dit soort absurde gevallen klaagt staat u volledig in uw recht als u als bedrijf de schade niet vergoedt.

De klant is koning, tenzij hij over de schreef gaat

Ook al heeft de klant gelijk, dan nog mag u van hem verwachten dat hij redelijk blijft. Als een levering uitblijft mag de klant hierover klagen. Dat is wat anders dan een scheldtirade met krachttermen op sociale media posten. Natuurlijk moet u dan alsnog aan uw verplichting tot levering voldoen, maar het is uw goed recht om een dergelijk bericht te verwijderen of niet te plaatsen als berichten vooraf worden gemodereerd. Een klant moet begrijpen dat schelden, vloeken of oneigenlijke argumenten gebruiken niet wordt getolereerd.

De klant is koning, dus als hij gelijk heeft moet u het probleem oplossen

De klant is koning, dus als hij gelijk heeft, dan is het belangrijk om de klacht zo snel mogelijk op te lossen. Als een klant na een retourzending zijn geld nog niet terug heeft gekregen, dan maakt u dat na een klacht hierover natuurlijk meteen over. Als blijkt dat er een productiefout zit in de kast die de klant geleverd heeft gekregen dan zorgt u dat er een kast zonder beschadiging wordt geleverd, dat de kast wordt gerepareerd of dat de klant zijn geld terugkrijgt. Als u een klacht netjes oplost dan beperkt u daarmee de schade. Doet u dat niet en laat u het zover komen dat de Belbus van Kassa bij u voorrijdt dan levert dat doorgaans dusdanig forse imagoschade op dat u hier jaren last van heeft. De meeste ondernemers willen dit uiteraard graag vermijden.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Voor veel dingen geldt dat niet iedereen het kan omdat het een vak is en er bepaalde vaardigheden voor moet hebben. En ja, dat geldt ook voor medewerker klantenservice. Niet iedereen heeft de juiste empathie om klanten op de juiste manier te woord te staan. Dat vraagt inlevingsvermogen, geduld en uiteraard kennis van het bedrijf. […]

De beste tips voor de telefonist

De beste tips voor de telefonist

Het klinkt misschien als een open deur, maar het is erg belangrijk dat degene die aan de telefoon zit bij de klantenservice goed te verstaan is. Een mompelende telefoniste die haar zinnen maar half afmaakt is erg irritant. Als een beller steeds alleen maar “mom” of “ogenbl” hoort in plaats van “Een momentje/ogenblik alstublieft” dan […]

Hoe optimaliseer ik mijn klantenservice?

Hoe optimaliseer ik mijn klantenservice?

Als uw bedrijf een klantenservice heeft, en welk bedrijf heeft die nu niet, dan is het zaak om ervoor te zorgen dat de klantenservice optimaal bereikbaar is voor uw klanten. Dat wil niet zeggen dat u dag en nacht bereikbaar moet zijn. De meeste mensen hebben er wel begrip voor dat ze de klantenservice van […]

Een goede klantenservice begint met een goed voice respons systeem

Een goede klantenservice begint met een goed voice respons systeem

Veel mensen hebben een hekel aan een keuzemenu als ze de klantenservice van een bedrijf bellen. Maar als u dit systeem goed inricht kan het zeker helpen de binnenkomende telefoontjes goed te stroomlijnen. Het is dan ook belangrijk om hier goed over na te denken. Maak voordat u berichten gaat inspreken een schema van de […]

Bezuinigen op de klantenservice tijdens de coronacrisis

Bezuinigen op de klantenservice tijdens de coronacrisis

De coronapandemie heeft grote gevolgen voor veel ondernemers. Soms heeft u te maken met een gedwongen sluiting, soms met een sterk teruglopende omzet omdat klanten wegblijven ondanks dat uw bedrijf wel gewoon door draait. Hoe dan ook is de coronacrisis voor veel bedrijven een zware tijd. Ondanks dat de overheid bijspringt met steunmaatregelen kan dit […]

Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?

Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?

Steeds meer bedrijven maken gebruik van een chatbot als onderdeel van de klantenservice. Ze zijn nog wel telefonisch en per mail bereikbaar, maar veel vragen kan de chatbot afdoen. Het is bij het inzetten van een chatbot wel heel belangrijk dat deze zijn werk goed doet. Een chatbot die niet de gewenste antwoorden geeft wekt […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl