• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Home / Klantenservice artikelen / Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om geen telefonische klantenservice meer te hebben. Ze schakelen massaal over op online chat of contact via WhatsApp of een andere chatdienst. De reden daarvoor laat zich raden: Er hoeven geen mensen meer aan de telefoon te zitten en dus wordt er bespaard op personeelskosten. Natuurlijk moeten de vragen, klachten en opmerkingen van klanten nog wel worden behandeld, maar 1 medewerker kan vaak meerdere chatgesprekken tegelijk voeren en dus efficiënter werken. Ook voor klanten heeft deze manier van communiceren wel voordelen.

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Wat is het voordeel van de klant als hij niet meer kan bellen?

Het belangrijkste voordeel voor een klant als er geen telefonische klantenservice is, is natuurlijk de besparing van belkosten. Een kwartier in de wacht staan voordat men te woord gestaan wordt vinden veel mensen al niet echt prettig, en als u als bedrijf gebruik maakt van een 0900 betaalnummer dan lopen de kosten vaak nog harder op. Dan is een alternatief via en chatdienst een uitkomst. De klant kan rechtstreeks communiceren zonder dat de telefoonrekening oploopt. Ook kunt u terwijl u het gesprek voert ondertussen dingen uitzoeken of iets navragen bij een collega zonder dat de klant expliciet in de wacht wordt gezet.

Pas op met het afschaffen van de telefoon voor de klantenservice

Niet meer telefonisch bereikbaar zijn heeft natuurlijk ook een belangrijk nadeel: Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, er zijn nog steeds mensen die geen computer, geen smartphone en geen internetaansluiting hebben. Zij kunnen u niet meer bereiken als u besluit om niet meer telefonisch bereikbaar te zijn. U kunt de stap om telefonisch niet meer bereikbaar te zijn voor uw klanten dan ook alleen nemen als u zeker weet dat uw klanten u ia de computer kunnen bereiken. Dit is bijvoorbeeld het geval als uw bedrijf domeinnamen registreert en webspace voor websites beschikbaar stelt. Dan kunt u er met een gerust hart vanuit gaan dat uw klanten internet hebben.

Bied altijd meerdere mogelijkheden voor contact

Ook als u besluit dat uw klanten u niet meer kunnen bellen, is het belangrijk om meerdere mogelijkheden te bieden voor contact. Een mailadres alleen is niet voldoende. Zorg ervoor dat uw adresgegevens op uw website staan, zodat mensen u altijd een brief kunnen sturen, hoe ouderwets dat misschien ook klinkt. Door de mogelijkheden voor contact met uw klanten te beperken roept u bij een bepaalde groep misschien agressie op. Houd hier rekening mee voordat u hierover beslissingen neemt.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Moet mijn klantenservice bereikbaar zijn tijdens feestdagen

Moet mijn klantenservice bereikbaar zijn tijdens feestdagen

Veel bedrijven zijn gesloten tijdens feestdagen zoals Kerst, Nieuwjaarsdag en Pasen. Maar steeds meer bedrijven besluiten om tijdens dit soort dagen toch bereikbaar te zijn voor hun klanten. Het hangt daarbij vaak van de aard van het bedrijf af of dit nodig is of niet. Als u een meubelzaak heeft dan wilt u natuurlijk open […]

Moeten mijn klantenservice medewerkers ABN spreken?

Moeten mijn klantenservice medewerkers ABN spreken?

Als uw bedrijf is gevestigd in een regio waar dialect wordt gesproken, dan kan het lastig zijn om medewerkers voor de klantenservice te vinden die Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN) spreken. Op zich is een accent niet heel erg, veel mensen zijn trots op hun afkomst. Maar houd er wel rekening mee dat u ook gebeld […]

Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Het is altijd vervelend als uw bedrijf negatief in het nieuws komt. Ongeacht of u iets te verwijten valt of niet is het altijd belangrijk om hier goed op te reageren. Een impulsieve reactie is maar zelden verstandig. Als u wordt gebeld door een journalist die een artikel wil schrijven, maak dan een afspraak voor […]

Wat kan een bedrijf leren van de klantenservice?

Wat kan een bedrijf leren van de klantenservice?

De klantenservice kan voor een bedrijf heel nuttige informatie opleveren. Niet alleen kan er worden geïnventariseerd over welk punt de meeste klachten binnenkomen. Ook kan een bedrijf lering trekken uit klachten en ervoor proberen te zorgen dat deze niet meer voorkomen. Maar ook kun je als leidinggevende beoordelen of je medewerkers hun werk als klantenservice […]

Hoe kalmeert u een boze klant?

Hoe kalmeert u een boze klant?

Iedere klantenservice kent het fenomeen: U neemt de telefoon aan en de persoon aan de andere kant begint meteen te schelden en te schreeuwen, soms zelfs zonder zijn naam te noemen. Natuurlijk kunt u zonder wat te zeggen de verbinding verbreken, maar de kans dat de beller dan meteen weer belt en nu nog bozer […]

Klantenservice via de live chat

Klantenservice via de live chat

Steeds meer bedrijven bieden op hun website de mogelijkheid om via live chat contact te hebben met de klantenservice. Reuze handig natuurlijk als een klant bezig is met een bestelling en een vraag heeft over een product of over het bestelproces. Onderzoek toont aan dat als een bedrijf de mogelijkheid heeft om via live chat […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl