• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Moet mijn klantenservice bereikbaar zijn tijdens feestdagen

Home / Klantenservice artikelen / Moet mijn klantenservice bereikbaar zijn tijdens feestdagen

Veel bedrijven zijn gesloten tijdens feestdagen zoals Kerst, Nieuwjaarsdag en Pasen. Maar steeds meer bedrijven besluiten om tijdens dit soort dagen toch bereikbaar te zijn voor hun klanten. Het hangt daarbij vaak van de aard van het bedrijf af of dit nodig is of niet. Als u een meubelzaak heeft dan wilt u natuurlijk open zijn op Tweede Paasdag of Tweede Pinksterdag, dit zijn bij uitstek dagen waarop mensen gaan meubelshoppen. Dan is het ook wel zo handig als uw klantenservice bereikbaar is. Als u een nutsbedrijf bent dan moet u uiteraard ook op feestdagen bereikbaar zijn voor spoedgevallen.

Moet mijn klantenservice bereikbaar zijn tijdens feestdagen

Aangepaste openingstijden op feestdagen

Niemand zal het u kwalijk nemen als u op feestdagen niet van 8.00 tot 20.00 uur bereikbaar bent voor klanten. Als u uw klanten de service wilt geven dat ze uw bedrijf toch kunnen bereiken dan kunt u met een gerust hart de openingstijden van de klantenservice beperken tot enkele uren. Als het internet uitvalt op Eerste Kerstdag is dat misschien vervelend, maar het is nu ook weer niet zo dat dat probleem per se ’s morgens om half 9 moet worden opgelost.

Kondig gewijzigde openingstijden op tijd aan

Hanteert u voor uw klantenservice beperkte bereikbaarheid of bent u gesloten tijdens feestdagen? Kondig dit dan ruim van tevoren aan. Maak er melding van op uw website zodat klanten al voordat ze willen gaan bellen dat u niet of beperkt bereikbaar bent. Dit voorkomt ergernis als iemand de telefoon pakt en er dan pas achter komt dat uw klantenservice gesloten is. Dan nog zullen er mensen zijn die dit niet hebben opgemerkt, maar het scheelt wellicht een hoop irritatie.

Houd rekening met een piek na een feestdag

Is uw klantenservice tijdens de Kerstdagen of met Pasen niet bereikbaar? Houd er dan rekening mee dat u de dag erna wellicht meer telefoontjes, mails en chatberichten moet beantwoorden. Als u een dergelijke piek al ziet aankomen kunt u extra mensen inzetten om lange wachttijden te voorkomen. Een klant met een klacht is wellicht toch al extra geïrriteerd omdat hij u eerder niet kon bereiken. Dan is het wel zo prettig als deze klant snel geholpen kan worden. Volgt er op een feestdag een dag waarop u regulier al gesloten bent, bijvoorbeeld een zondag, houd dan ook rekening met extra telefoontjes in de dagen voordat de feestdagen aanbreken.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Klantenservice via de live chat

Klantenservice via de live chat

Steeds meer bedrijven bieden op hun website de mogelijkheid om via live chat contact te hebben met de klantenservice. Reuze handig natuurlijk als een klant bezig is met een bestelling en een vraag heeft over een product of over het bestelproces. Onderzoek toont aan dat als een bedrijf de mogelijkheid heeft om via live chat […]

Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer

Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer

Een chatbot is een prima aanvulling op persoonlijk contact met uw klanten. Via een chatbot kunnen simpele vragen worden beantwoord, waardoor uw klant niet aan de telefoon hoeft te wachten en u geen personeel hoeft in te zetten om deze klanten te woord te staan. Een chatbot kan vragen beantwoorden als “wat zijn de openingstijden […]

De klant is koning, maar niet in alle gevallen

De klant is koning, maar niet in alle gevallen

Bij de klantenservice geldt over het algemeen dat de klant koning is. Medewerkers van de klantenservice wordt geleerd dat ze onder alle omstandigheden beleefd moeten blijven en de klant een oplossing moeten bieden voor het probleem dat hij heeft. Maar er zijn natuurlijk wel uitzonderingen op die regel. Als u van uw klantenservice medewerkers verlangt […]

Wat zijn de risico’s van het uitbesteden van de klantenservice?

Wat zijn de risico’s van het uitbesteden van de klantenservice?

Het is als bedrijf mogelijk om uw klantenservice uit te besteden aan een callcenter. Het voordeel daarvan is dat de continuïteit beter is  gewaarborgd en u ruimere openingstijden kunt aanbieden aan uw klanten. U hoeft immers niet zelf voor de bezetting van de klantenservice te zorgen. Als u niet heel veel telefoontjes of chatverzoeken krijgt […]

Eenduidig beleid bij de klantenservice

Eenduidig beleid bij de klantenservice

Het is erg belangrijk om bij de klantenservice een eenduidig beleid te hanteren. Natuurlijk kan een medewerker de vrijheid hebben om een klant op een bepaalde manier tegemoet te komen in een specifieke situatie. Maar als het beleid is dat bij een retour geen geld wordt teruggegeven dan moet het niet zo zijn dat de […]

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Online reviews kunnen uw bedrijf maken en breken. En het vervelende is dat u er niet veel aan kunt doen als er negatieve reviews worden geplaatst die niet terecht zijn. Natuurlijk kunt u ze verwijderen als ze op uw eigen website worden gepost. Staan ze op een reviewsite zoals Trustpilot dan is het lastiger om […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl