PostNL

PostNL bezorgd jaarlijks miljoenen brieven en pakketten in Europa. PostNL zet in haar dienstverlening graag een stap extra voor haar klanten, ook tijdens piekuren en onder alle weersomstandigheden. Of het nu gaat om naadloze e-commerce diensten of het regelen van een last-minute terugroep actie. PostNL en haar klantenservice staan graag voor u klaar. 

De klantenservice van PostNL is ingericht om uw vragen direct te beantwoorden. Zodra u de klantenservice via de website bezoekt heeft u keuze uit een aantal onderwerpen die u helpen met het beantwoorden van uw vraag. U vind hier bijvoorbeeld informatie over de verschillende tarieven van PostNL en de actuele kosten van postzegels, wat de algemene bezorgdagen en –tijden van PostNL zijn en wat de aanvullende services zijn voor het versturen van rouwpost. 

Voor informatie over uw eigen zendingen kunt u ook bij de klantenservice van PostNL terecht. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar wat er gebeurd als u niet thuis bent op het tijdstip van bezorgen, is uw pakket niet bezorgd of wilt u weten waar uw pakket zich bevindt? Dan kunt u terecht op op de klantenservice pagina van PostNL. 

Openingstijden klantenservice 

De klantenservice van PostNL is tijdens de lockdown ook gewoon open. U kunt de medewerkers van PostNL bereiken via een chatfunctie op de website van PostNL. U opent de chat door op de klantenservice pagina een onderwerp te kiezen en naar beneden te scrollen. Hier vind u een knop met contact opnemen. 

De klantenservice van PostNL is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 20:00. U kunt voor het snelste contact met een medewerker chatten of bellen tijdens openingstijden. U bereikt PostNL op telefoonnummer 088 – 22 55 624

Als u liever persoonlijk contact met een vertegenwoordiger of medewerker maakt dan kunt u het beste een PostNL servicepunt in de buurt bezoeken. De meeste servicepunten van PostNL zijn ook tijdens de lockdown in Nederland open. Het kan echter zo zijn dat het servicepunt bij u in de buurt afwijkende openingstijden hanteert. Kijk voor de actuele openingstijden naar het servicepunt bij u in de buurt door hier te klikken.

Locatie klantenservice 

Bent u op zoek naar een locatie die u kunt bezoeken om in contact te komen met PostNL, dan kunt u via de website bekijken welke PostNL punten er bij u in de buurt te vinden zijn. Veel punten zijn enkel ophaalpunten voor pakketten die via PostNL worden verzonden. Voor informatie over de status van uw pakket kunt u dus het beste de track & trace gegevens van uw zending controleren. 

PostNL servicepunten bieden in de meeste plekken in Nederland ook andere diensten aan die u mag verwachten van een postkantoor. Zo kunt u uw kenteken overschrijven en een voertuig op naam zetten, een anonieme OV-chipkaart kopen, een Kleine VISpas aanvragen en verpakkingsmateriaal als enveloppen, postzegels en doosjes kopen. Klik hier om alle servicepunten van PostNL bij u in de buurt te bekijken. 

Overige contactmogelijkheden

Naast een verzameling van informatie over diverse veelgestelde vragen biedt PostNL diverse manieren aan om in contact te komen met hun klantenservice. Zo kun je je vraag stellen aan Chatbot Daan. Als Daan uw vragen niet kan beantwoorden dan verbindt hij u door met een medewerker zodat u snel geholpen kunt worden. 

Als u liever met de klantenservice belt om een probleem te bespreken of een vraag te stellen dan kunt u tussen 08:30 en 20:00 ook telefonisch contact maken via telefoonnummer 088 – 22 55 624

Afwijkingen tijdens de lockdown 

Tijdens de lockdown in Nederland heeft PostNL het bovengemiddeld druk omdat niet-noodzakelijke winkels de deuren tijdelijk moeten sluiten om het corona virus tegen te gaan. Servicepunten van PostNL waar je brieven en post kunt versturen en ophalen mogen wel open blijven. De meeste servicepunten van PostNL blijven dan ook open. Sommige punten hebben echter afwijkende openingstijden. Bekijk daarom altijd welk servicepunt bij u in de buurt open is voor u een PostNL punt bezoekt. 

Door de sluiting van niet essentiële winkels heeft PostNL het drukker met het bezorgen van pakketten van webshops. Door de drukte kan het daarom gebeuren dat uw kaart of pakket langer onderweg is dan u had verwacht. Om actuele informatie over de status van uw pakket op te vragen adviseert PostNL om uw Track & Trace code te raadplegen.

Als u een servicepunt van PostNL bezoekt dan hanteren zij in de winkels de maatregelen tegen het corona virus. Vergeet niet om een mondmasker te dragen bij het ophalen of brengen van uw post en houd rekening met de 1,5 meter maatregel in de winkel die u bezoekt.

77 gedachten over “PostNL”

  1. Ik wil een klacht indienen maar kom niét op een pagina waarop ik mijn klacht kan uitleggen!!

  2. Werd in de wachtstand gezet. medewerkster moest gegevens (Barcode) in de computer zetten. Duurde bijna 2 minuten. Volgens haar systeem is mijn pakketje ook inderdaad nog in Nederland. Is maandagavond 14 maart jl. reeds door Post.nl ontvangen voor verzending naar Malta. Ligt na 1 week nog steeds in Nederland. Ik wacht af.
    Aldus de medewerkster, is er vertraging opgetreden in de verwerking.
    Ik zal opnieuw een reactie schrijven als pakketje is ontvangen door ontvanger op Malta.

  3. Heb perongelijk verkeerd adres getypt , burg.van Rozenstraat 156 Hoogezand moet zijn burg.van Royenstraat156 oost. 9602CM Hoogezand

  4. Wat ongelooflijk is dat, u bent niet te bereiken tenzij ik, is me al 2 x overkomen, €1,– per minuut betaal. Ik wilde doorgeven dat jullie iets bij mij willen bezorgen. Ik heb echter niks besteld en wilde dit doorgeven.
    Wat een slechte service, na veel zoeken heb ik uiteindelijk deze website gevonden waar ik deze klacht kan neerleggen.

  5. Goedemorgen,
    Ik maak gebruik van kies je folder, maar krijg nu al 4 weken geen folders meer binnen.
    Het advies van kies je folder is om contact met u op te nemen.
    Ik hoop dat dit probleem snel wordt opgelost.
    Dank u wel,
    K. van Steenbergen

  6. geachte lezer, ik heb 3 januari een brief gestuurd naar M. Blij-van Duijkeren, Broerinkweg 4, 7007 JW Ratum of alleen Blij
    Tot op heden is deze brief nog niet aangekomen. Ik vind dit erg vervelend want het is wel belangrijk wat er in staat.
    Graag hoor ik van u of deze brief nog wordt bezorgd.
    Vriendelijke groet, H. Blij-Betting

  7. heb pakket niet ontvangen / is niet boor Post.nl afgeleverd.
    Paket nr ch107448326nl
    nogmaals pakken of te leveren bij Lukro Warehousing BV. Boekweitakker 9. 7761RB Schoonebeek.

    met vriendelijke groet

    J.B Lubbers

  8. Na lang wachten eindelijk vriendelijk te woord gestaan.
    Tot mijn grote verbazing werd er gezegd dat ik overnieuw moet terugbellen als retourpakket uit buitenland in depot komt. Dit is te zien via track and trace. Ik wilde gelijk mijn adres doorgeven dat ze het gelijk kunnen verwerken en naar mijn aders kunnen sturen maar dit was niet mogelijk. Erg omslachtig allemaal!!

  9. Beste ,

    Vandaag heb ik een pakketje verwacht van bol.com die berzorg was door postnl. Ik had het hem verwacht tussen 15.10 en 17.00 toen ik heb een email gekregen dat het pakketje was rond 14.30 in mijn brievenbus gestopt. Ik ging daar kijken maar het pakketje stond voor mijn deur. Ik vind het niet fijn omdat de berzorger niet eens de ring gebeld heeft of om de deur te klopen geprobeerd heeft. En van de week 2 keer hebben ze het verkeerde pakket bij mij aangeleverd. Er stond duidelijk dat het andere huisnummer was maar toch ze hadden voor de deur laten staan. Toen ik heb snel gebracht beneden naar de vrouw and ik heb gezegd dat het pakket niet voor mij is toch heeft ze bij mij deur gebeld voor.de.twede keer. Post code 2132xg Hoofddorp huis nummer 16114

  10. Zeer slechte ervaring, zeer langdurig in de wachtrij. Ook op de site is het slecht zoeken, voor een simpele vraag. De vraag is nu wat kost het mij om een brief te versturen in a4 formaat met 2 velletjes er in. Ik stel deze vraag , omdat ik een boete moet betalen voor het te weinig frankeren, ik heb nu 1 euro gefrankeerd, volgens de gegevens is dat voldoende. Nu na een 20 minuten aan de lijn , nog steeds geen contact. Het doet mij denken aan sommige postbodes die het verschil in straten niet kennen, dus dan moet je zelf de post gaan bezorgen op het juiste adres. Ga zo door post.nl. en wij gaan dan steeds inderdaad brieven versturen

Plaats een reactie