PostNL

PostNL bezorgd jaarlijks miljoenen brieven en pakketten in Europa. PostNL zet in haar dienstverlening graag een stap extra voor haar klanten, ook tijdens piekuren en onder alle weersomstandigheden. Of het nu gaat om naadloze e-commerce diensten of het regelen van een last-minute terugroep actie. PostNL en haar klantenservice staan graag voor u klaar. 

De klantenservice van PostNL is ingericht om uw vragen direct te beantwoorden. Zodra u de klantenservice via de website bezoekt heeft u keuze uit een aantal onderwerpen die u helpen met het beantwoorden van uw vraag. U vind hier bijvoorbeeld informatie over de verschillende tarieven van PostNL en de actuele kosten van postzegels, wat de algemene bezorgdagen en –tijden van PostNL zijn en wat de aanvullende services zijn voor het versturen van rouwpost. 

Voor informatie over uw eigen zendingen kunt u ook bij de klantenservice van PostNL terecht. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar wat er gebeurd als u niet thuis bent op het tijdstip van bezorgen, is uw pakket niet bezorgd of wilt u weten waar uw pakket zich bevindt? Dan kunt u terecht op op de klantenservice pagina van PostNL. 

Openingstijden klantenservice 

De klantenservice van PostNL is tijdens de lockdown ook gewoon open. U kunt de medewerkers van PostNL bereiken via een chatfunctie op de website van PostNL. U opent de chat door op de klantenservice pagina een onderwerp te kiezen en naar beneden te scrollen. Hier vind u een knop met contact opnemen. 

De klantenservice van PostNL is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 20:00. U kunt voor het snelste contact met een medewerker chatten of bellen tijdens openingstijden. U bereikt PostNL op telefoonnummer 088 – 22 55 624

Als u liever persoonlijk contact met een vertegenwoordiger of medewerker maakt dan kunt u het beste een PostNL servicepunt in de buurt bezoeken. De meeste servicepunten van PostNL zijn ook tijdens de lockdown in Nederland open. Het kan echter zo zijn dat het servicepunt bij u in de buurt afwijkende openingstijden hanteert. Kijk voor de actuele openingstijden naar het servicepunt bij u in de buurt door hier te klikken.

Locatie klantenservice 

Bent u op zoek naar een locatie die u kunt bezoeken om in contact te komen met PostNL, dan kunt u via de website bekijken welke PostNL punten er bij u in de buurt te vinden zijn. Veel punten zijn enkel ophaalpunten voor pakketten die via PostNL worden verzonden. Voor informatie over de status van uw pakket kunt u dus het beste de track & trace gegevens van uw zending controleren. 

PostNL servicepunten bieden in de meeste plekken in Nederland ook andere diensten aan die u mag verwachten van een postkantoor. Zo kunt u uw kenteken overschrijven en een voertuig op naam zetten, een anonieme OV-chipkaart kopen, een Kleine VISpas aanvragen en verpakkingsmateriaal als enveloppen, postzegels en doosjes kopen. Klik hier om alle servicepunten van PostNL bij u in de buurt te bekijken. 

Overige contactmogelijkheden

Naast een verzameling van informatie over diverse veelgestelde vragen biedt PostNL diverse manieren aan om in contact te komen met hun klantenservice. Zo kun je je vraag stellen aan Chatbot Daan. Als Daan uw vragen niet kan beantwoorden dan verbindt hij u door met een medewerker zodat u snel geholpen kunt worden. 

Als u liever met de klantenservice belt om een probleem te bespreken of een vraag te stellen dan kunt u tussen 08:30 en 20:00 ook telefonisch contact maken via telefoonnummer 088 – 22 55 624

Afwijkingen tijdens de lockdown 

Tijdens de lockdown in Nederland heeft PostNL het bovengemiddeld druk omdat niet-noodzakelijke winkels de deuren tijdelijk moeten sluiten om het corona virus tegen te gaan. Servicepunten van PostNL waar je brieven en post kunt versturen en ophalen mogen wel open blijven. De meeste servicepunten van PostNL blijven dan ook open. Sommige punten hebben echter afwijkende openingstijden. Bekijk daarom altijd welk servicepunt bij u in de buurt open is voor u een PostNL punt bezoekt. 

Door de sluiting van niet essentiële winkels heeft PostNL het drukker met het bezorgen van pakketten van webshops. Door de drukte kan het daarom gebeuren dat uw kaart of pakket langer onderweg is dan u had verwacht. Om actuele informatie over de status van uw pakket op te vragen adviseert PostNL om uw Track & Trace code te raadplegen.

Als u een servicepunt van PostNL bezoekt dan hanteren zij in de winkels de maatregelen tegen het corona virus. Vergeet niet om een mondmasker te dragen bij het ophalen of brengen van uw post en houd rekening met de 1,5 meter maatregel in de winkel die u bezoekt.

77 gedachten over “PostNL”

  1. De klanten service is een grote jan boel?

    Je wordt niet serieus genomen. mer en klacht al 4 x gebeld en nog steeds
    geen antwoord op mijn vraag.
    Belt u nog maar en keer dan krijgt u mijn collega en die weet het misschien wel.
    Krijg ik de collega die zegt ook weer ik vraag het even na ogenblikje, na 10 minuten gewacht te hebben wordt de lijn verbroken.

    Ik heb 14 april een klacht ingediend, vandaag gebeld om te vragen of er iets is gevonden.
    Helaas pakket is kwijt en daar moet ik het mee doen.
    Pakket weegt 25 kg zat in bruine doos met daarin grote grijze vuilniszak met daarin een grijs met witte caravan luifel kun niet zomaar over het hoofd zien.

    Het pakket bestond uit 2 dozen met op de doos met stokken alleen de bar code die bezorgd is. De ande doos is losgeraakt hier stond geen bar code op.

    Mijn vraag waar is deze doos gebleven die tussen Tilburg en Venlo zoekgeraakt.
    Dus hier wil ik graag antwoord op komt dit nog ooit goed.

    En waar zijn de pakketten gebleven die niet bezorgd kunnen worden en wat wordt daar mee gedaan?
    Barcode 3syzxg168813033

    In afwachting op en bevredigende antwoord verblijf ik.

    Mvg J v Bladel
    Dintel 118
    5032cs Tilburg
    Telf 06 22920198
    jvbladel@icloud.com

  2. met nummer 0882255623 gebeld. Na 20 minuten kreeg ik te horen dat de wachttijd nog 10 minuten was.
    Ben vanaf maandag bezig het pakketje te volgen. Moet Engeland. Nog steeds antwoord PostNL heeft het pakketje ontvangen.

    Mijngegevens zijn bekend onder nummer 13403696.

    Maar contact maken na die niet mogelijk.

    Kort gezegd “ik vind het teleurstellend.😭😭😭😭

  3. van Google Translate:
    Hallo, ik ben al heel lang uw klant. Daarnaast waren er geen problemen met de pakketten, maar TENZIJ de laatste twee pakketten die ik via post.nl had moeten krijgen, hebben mij niet bereikt !! Ik vermoed dat er een nieuwe koerier is die de adressen door elkaar haalt. Ik ben al twee keer mijn tijd kwijt omdat ik onnodig op pakketten heb gewacht! Kunt u deze koerier vertellen dat: Industrieweg 12, 7161BX in NEEDE geen bedrijf is, slechts 7 meter verderop op een straathoek een groot privéhuis !?
    Als je het niet gelooft, controleer het dan op GoogleMaps! Door deze waarschijnlijk nieuwe koerier van post.nl heb ik alleen maar problemen en denk ik dat ik ontslag ga nemen bij bedrijven die samenwerken met post.nl!
    P.S. Ik heb geen problemen met andere koeriers.
    Kun je iets voor mij doen, zoals mijn bericht en foto doorsturen naar post.nl? Ik ben een buitenlander en ik weet niet hoe ik dit moet doen, sorry. Groeten, Ireneusz Duszewski.

  4. Ik sta nu al 12 minuten in de wacht, bereikbaarheid van Post.nl is erg slecht.
    Op de website gekeken of ik daar mijn vraag staan maar nee.

  5. Pakketlabel besteld bij Post.nl.
    Ik kreeg het bericht dat de betaling niet was gelukt. Dan nog maar een keer bestellen! Ik kijk op mijn bankrekening en wat zie ik? Wél 2 x afgeschreven maar geen pakketlabel ontvangen en dat nadat er de eerste verteld was dat de betaling niet was gelukt.
    Dan maar zoeken naar een telefoonnummer van de klantenservice in de Post.nl app.
    Na heel lang zoeken krijg ik eerst een computer aan de lijn, waar ik een heleboel vragen moet beantwoorden. De naam van de computer is Daan. Jammer dan, Daan kan mij niet helpen! Eindelijk kreeg ik na veel moeite een telefoonnummer te zien. Dus…..bellen maar. Na 20 min. eindelijk iemand aan de lijn. Mijn klacht uitgelegd, waarna ik het advies kreeg om alles weer te regelen met de computer met de naam Daan. Dat had ik al eerder gedaan, maar Daan liep vast op het moment dat ik mijn geld teruggestort wilde krijgen.
    Na duidelijk te hebben gemaakt dat ik geen zaken meer wilde doen met een computer, heeft een medewerkster van Post.nl haar best gedaan om dit voor mij te regelen. Deze dame begreep wel dat ik niet verder wilde onderhandelen met de computer Daan. Over 14 dagen zal het geld weer op mijn rekening staan. Het gaat niet om een groot bedrag. Ik wilde eerst kijken hoe het werkte met 1 pakketlabel. Dit kwam dus niet aan op mijn e-mail adres. Al met al ben ik bijna 2 uur bezig geweest om mijn geld teruggestort te krijgen.
    De Post.nl app is een zeer onvriendelijk app. Veel te ingewikkeld en zeker voor de ouderen onder de mensheid. Menselijk contact krijgen is dan ook een hele klus.
    Ik heb wat later pakketlabels besteld bij DHL. Fantastisch….., binnen 2 min. kreeg ik ze per e-mail binnen. Dus alle pakketlabels die ik straks nodig heb, worden níet bij Post.nl besteld, maar bij DHL.
    Ik heb meer problemen gehad met Post.nl. Wij wonen 4 maanden per jaar in Frankrijk. Daar heb ik bij Bol.com een boek besteld. Deze kwam niet aan. Na met Bol.com gebeld te hebben, mocht opnieuw een bestelling doen, zonder extra kosten. Ook dat kwam niet aan. Weer opnieuw Bol.com gebeld. Zij wilden niet meer opnieuw dat boek sturen, maar kreeg binnen een paar dagen mijn geld teruggestort. Wat ook heel plezierig was bij Bol.com is, dat ik heel erg snel een medewerker aan de lijn kreeg.
    Ik hoop dat Post.nl iets gaat doen om sneller en makkelijker contact te krijgen met de klantenservice, want zoals het nu gaat is het heel erg klantonvriendelijk.

  6. Ik heb een pakketje per TNT verstuurd naar het verkeerde huisnummer gegeven.
    Track en framenummer is
    3SNXJD944397984

    Het is nu mer MOET zijn 15 en GEEN 25

  7. ik heb een pakket met post.nl verstuurt naar Litouwen barcode no 3SKABA309075 POSTCODE 92261 lt.  gestuurd op 23 mrt  maar tot op het heden is er niets ontvangen gaarne een antwoord  kampstra1@ziggo.nl

  8. VAnmiddag na 15.00 uur zou ik een pakje krijgen
    om 13.45 krijg ik bericht dat ze me gemist hebben en dat ik morgen het pakje moet ophalen op het lubeckplein in Zwolle
    Ik was gewoon thuis en heb een bel zo hard dat ik me iedere keer rot schrikt als hij gaat en bovendien hetzelfde pakje heb ik vorige week ook al gekregen en dan gooien ze het gewoon in de brievenbus.
    ZE ZIJN GEWOON NIET IN DE BUURT GEWEEST ZELFS IK ZIT IN DE TUIN EN DE BRIEVEBUS IS IN DE TUIN

  9. Hallo, , Vandaag kreeg ik een kaartje van PostNL./nietthuis
    met thuiscode KG76546467 en met vermelding: Je pakket is bezorg bij de buren op nummer 25 ?! Maar ten eerste heb ik niets besteld bij wie dan ook en bij de buren op nummer 25 is geen pakket bezorgt
    Nu moet ik de klantenservice bellen, de 0906 en kost mij 0,35 euro
    per minuut en ik kom niet verder. Wat nu ???

Plaats een reactie