• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Klantenservice in verschillende talen, wat zijn de aandachtspunten?

Home / Klantenservice artikelen / Klantenservice in verschillende talen, wat zijn de aandachtspunten?

Als u een internationaal bedrijf heeft met klanten in verschillende landen dan is het natuurlijk heel klantvriendelijk om de klantenservice in meerdere talen aan te bieden. De meest gekozen tweede taal naast Nederlands is uiteraard het Engels. Daarnaast zijn er bedrijven die hun klanten in het Duits, Frans of Spaans te woord staan indien gewenst. Deze service is natuurlijk prettig voor de klant, maar zorg er wel voor dat u er goed over nadenkt voordat u dit ook daadwerkelijk aanbiedt.

Klantenservice in verschillende talen, wat zijn de aandachtspunten?

Kies alleen talen die relevant zijn

Klantenservice aanbieden in vreemde talen is uiteraard alleen zinvol als u klanten heeft die geen Nederlands spreken. En dan nog is het de vraag of u een taal wel of niet in het pakket moet opnemen. Als u jaarlijks slechts gemiddeld 3 keer een beller voor de klantenservice heeft die Frans spreekt dan is het niet echt nodig om uw klantenservice in het Frans aan te bieden. Als een medewerker die taal toevallig spreekt is dat mooi meegenomen natuurlijk, maar het is geen must om hier werk van te maken. Als u echter regelmatig met klanten uit Franstalige landen te maken heeft dan kan het heel fijn zijn voor de bellers of mailers als ze in hun eigen taal te woord gestaan kunnen worden.

Als u het doet, doe het dan goed

Als u besluit om klantenservice in vreemde talen aan te bieden en dit ook nadrukkelijk op uw website communiceert moet u er natuurlijk wel voor zorgen dat u kwaliteit kunt bieden. De medewerkers die de vragen afhandelen aan de telefoon of via e-mail of chat moeten de taal voldoende machtig zijn om vlot te communiceren. Het is dus niet de bedoeling dat de klantenservice een gesprek voert met Google Translate op hun beeldscherm. Dat gaat namelijk gegarandeerd fout en zal vlotte afhandeling van klachten en vragen zeker belemmeren.

Zorg voor vlotte begeleiding van uw bellers

E-mail in vreemde talen kunt u natuurlijk zelf naar de mailbox van de hiervoor aangewezen medewerker sturen. Als iemand belt die de voorkeur geeft aan een andere taal, zorg er  dan voor dat deze persoon via bijvoorbeeld het keuzemenu direct goed wordt doorverwezen en meteen een medewerker te spreken krijgt die hem in de gewenste taal te woord kan staan. Het komt niet heel professioneel over als een beller pas na wat paniekerig geroezemoes op de achtergrond een Spaanstalige medewerker aan de lijn krijgt.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Zo gebruikt u de online chat op uw website optimaal

Zo gebruikt u de online chat op uw website optimaal

Steeds meer bedrijven stappen over van telefonische klantenservice naar contact met hun klanten via een online chat. Er zijn klanten die dit niet prettig vinden, maar als u ervoor zorgt dat iemand die een bericht stuurt snel geholpen wordt dan is de kans groot dat uw klanten hun mening snel bijstellen. De maatschappij verandert, vooral […]

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Het Bel-me-niet register is er niet voor niets. Hierin staan telefoonnummers van mensen die niet willen worden lastiggevallen met telefonische verkoop. Het begrip “telefonische verkoop” gaat verder dan het simpelweg aanbieden van een product. Ook als u iemand een abonnement wilt aanbieden of donateur wilt maken van een goed doel mag u in principe niet […]

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om geen telefonische klantenservice meer te hebben. Ze schakelen massaal over op online chat of contact via WhatsApp of een andere chatdienst. De reden daarvoor laat zich raden: Er hoeven geen mensen meer aan de telefoon te zitten en dus wordt er bespaard op personeelskosten. Natuurlijk moeten de vragen, klachten […]

Wat kunt u doen als uw klantenservice een storing heeft?

Wat kunt u doen als uw klantenservice een storing heeft?

Heeft u een telefonische klantenservice dan kan het gebeuren dat u vanwege een storing tijdelijk niet bereikbaar bent. Als uw provider problemen heeft waardoor uw telefooncentrale ‘plat’ ligt, dan kunt u er natuurlijk niets aan doen dat uw klanten u niet kunnen bereiken. Zet in zo’n geval zo snel mogelijk een bericht op uw website […]

Moeten mijn klantenservice medewerkers ABN spreken?

Moeten mijn klantenservice medewerkers ABN spreken?

Als uw bedrijf is gevestigd in een regio waar dialect wordt gesproken, dan kan het lastig zijn om medewerkers voor de klantenservice te vinden die Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN) spreken. Op zich is een accent niet heel erg, veel mensen zijn trots op hun afkomst. Maar houd er wel rekening mee dat u ook gebeld […]

Wat is de juiste aanpak bij notoire klagers?

Wat is de juiste aanpak bij notoire klagers?

Ieder bedrijf kent ze wel: Klanten, of soms zijn het niet eens echte klanten, die de klantenservice maar blijven lastigvallen met onredelijke vragen, eisen of gewoon irritante telefoontjes. En wat u als bedrijf ook doet, het is nooit goed en de ene klacht is nog niet opgelost of de volgende dient zich alweer aan. Er […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl