• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Hoe help ik mijn klanten optimaal tijdens de coronacrisis?

Home / Klantenservice artikelen / Hoe help ik mijn klanten optimaal tijdens de coronacrisis?

De coronacrisis die vanaf half maart 2020 Nederland in zijn greep kreeg, heeft grote invloed op het functioneren van veel bedrijven. Het kan zijn dat u werkzaam bent in een sector die noodgedwongen zijn dienstverlening moet staken, bijvoorbeeld omdat het een ‘contactberoep’ betreft. Maar ook als u wel open kunt blijven krijgt u onherroepelijk met de situatie te maken. Hygiëne is ineens heel erg belangrijk geworden, en wellicht krijgt u vragen van uw klanten hoe uw bedrijf met bepaalde zaken omgaat.

Hoe help ik mijn klanten optimaal tijdens de coronacrisis?

Informatie geven voorkomt vragen

Als u een webwinkel heeft kunt u op de website informatie geven over bijvoorbeeld de verzending van pakketten. U kunt uiteraard niet meer doen dan dit zo hygiënisch mogelijk aanpakken. Het pakket zal daarna hoe dan ook in handen komen van een vervoerder en daarbij vrijwel zeker door meerdere medewerkers van die vervoerder worden vastgehouden. Als uw klant zich zorgen maakt kunt u bijvoorbeeld adviseren om het pakket aan te pakken en te openen, de verpakking weg te gooien en daarna direct grondig de handen te wassen volgens de voorschriften van het RIVM.

Beantwoord vragen van klanten zo eerlijk mogelijk

Veel mensen maken zich zorgen over Covid-19 en niet onterecht. Zeker als uw bedrijf klanten heeft die tot een risicogroep behoren, zoals ouderen of chronisch zieken, is het belangrijk om hier serieus mee om te gaan. Misschien realiseert u zich niet altijd dat mensen zich zorgen kunnen maken om op het oog ‘onbenullige’ zaken, maar voor sommigen kan dit essentieel zijn. Als u online boeken verkoopt en uw klant vraagt of hij nog wel veilig bij u kan bestellen, dan moet u alleen met ‘ja’ antwoorden als u vervolgens kunt uitleggen hoe de bestellingen bij uw online winkel worden verwerkt en welke maatregelen zijn genomen om de kans op besmetting zo klein mogelijk te maken.

Houd rekening met extra vragen tijdens de coronacrisis

Afhankelijk van de branche waarin u werkzaam bent wordt uw klantenservice misschien vaker geraadpleegd dan normaal. Als u een toename van het aantal contacten constateert, probeer hier dan op in te spelen door de capaciteit te verhogen. Bedenk dat medewerkers eventueel ook vanuit huis klanten kunnen helpen, bijvoorbeeld via de online chat op uw website of via een WhatsApp nummer. Eventueel kunt u, als u extreem veel vragen krijgt, de openingstijden van uw klantenservice tijdelijk verruimen om lange wachttijden te voorkomen.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Wat is de juiste aanpak bij notoire klagers?

Wat is de juiste aanpak bij notoire klagers?

Ieder bedrijf kent ze wel: Klanten, of soms zijn het niet eens echte klanten, die de klantenservice maar blijven lastigvallen met onredelijke vragen, eisen of gewoon irritante telefoontjes. En wat u als bedrijf ook doet, het is nooit goed en de ene klacht is nog niet opgelost of de volgende dient zich alweer aan. Er […]

De klantenservice medewerker is soms net een sociaal werker

De klantenservice medewerker is soms net een sociaal werker

Iedere instantie maakt het mee: mensen die de klantenservice bellen met een heel andere reden dan een vraag of klacht over de producten of diensten van het desbetreffende bedrijf. De voornaamste reden is dat de beller een luisterend oor zoekt of zelfs een schreeuw om hulp wil uiten. De vraag is alleen: Hoe herkent een […]

De grootste klantenservice ergernis: Het wachtmuziekje

De grootste klantenservice ergernis: Het wachtmuziekje

Veel telefooncentrales hebben de mogelijkheid om een ‘wachtmuziekje’ af te spelen als een klant in de wacht staat bij drukte. Veel bedrijven denken hier niet echt over na en laten het aan de leverancier van de telefooncentrale over om hiervoor een nietszeggend deuntje uit te zoeken. Meestal iets klassieks, want daar zitten doorgaans geen auteursrechten […]

Hoe voorkom ik irritatie bij bellers in de wachtrij?

Hoe voorkom ik irritatie bij bellers in de wachtrij?

Als een klant naar uw klantenservice belt dan kan het natuurlijk gebeuren dat alle medewerkers in gesprek zijn. En u wilt niet dat gesprekken met klanten worden afgeraffeld om toch vooral alle bellers maar zo snel mogelijk te woord te staan. Het is dus zaak om een gulden middenweg t e vinden. Wachtende klanten moeten […]

De vijf grootste ergernissen van klanten die de klantenservice benaderen

De vijf grootste ergernissen van klanten die de klantenservice benaderen

Klanten die contact hebben met de klantenservice kunnen zich soms flink ergeren. Soms terecht, soms minder terecht. Maar dit is de top vijf van grootste ergernissen van mensen die om verschillende redenen contact zochten met de klantenservice van een bedrijf. 1. Lange wachttijden aan de telefoon Met stip op 1 staat al jaren een lange […]

Hoeveel mensen staan er bij uw klantenservice in de wachtrij?

Hoeveel mensen staan er bij uw klantenservice in de wachtrij?

Een grote ergernis van bellers naar de klantenservice van een bedrijf of organisatie is wachten op contact met een fysiek persoon. Een prettig wachtmuziekje kan de pijn wat verzachten, maar de meeste mensen verliezen al na een paar minuten hun geduld. Heeft u enig idee hoeveel mensen er bij u gemiddeld ‘in de wacht’ staan? […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl