Vitens

Vitens voorziet in Nederland meer dan 5,6 miljoen zakelijke en particuliere klanten van kraanwater. Via het distributienetwerk van 49.000 kilometer en 96 productielocaties levert Vitens ruim 330 miljoen kubieke meter drinkwater aan klanten in Flevoland, Friesland, Gelderland, Utrecht, Overijssel en Meppel. 

Met veel klanten verspreid over Nederland is het belangrijk dat Vitens een klantenservice met een uitstekende bereikbaarheid heeft. Om deze reden staat de klantenservice van Vitens 24 uur per dag voor u klaar bij storingen of andere vragen over water. 

Openingstijden Vitens klantenservice

Als er overdag iets mis gaat met uw kraanwater dan wilt u dat het probleem zo snel mogelijk wordt verholpen. Op werkdagen kunt u tussen 09:00 en 17:00 contact maken met Vitens per telefoon. Als u liever met een medewerker chat dan bereikt u de klantenservice tussen 08:00 en 21:00 via de chat op de website van Vitens. 

U bereikt de klantenservice van Vitens via telefoonnummer 0900-0650. U betaald hier de gebruikelijke belkosten voor. Als u een waterstoring heeft zoals een lekkage, bruin water of drukverschil dan kunt u gratis met het storingsnummer bellen op telefoonnummer 0800-0359. Tijdens kantoortijden is Vitens ook bereikbaar op WhatsApp via 06-82733859

Als u liever contact maakt via uw social media kanalen dan kunt u Vitens ook bereiken via Facebook en Twitter. De medewerkers van de klantenservice staan via deze kanalen op werkdagen tussen 08:00 en 21:00 klaar om al uw water gerelateerde vragen te beantwoorden. 

Locatie klantenservice

De klantenservice van Vitens is niet bereikbaar op locatie. U kunt Vitens wel bellen om een afspraak met een monteur te maken die vervolgens naar u toe komt. Tijdens de corona crisis gelden er beperkingen voor het maken van een afspraak met een monteur. Lees verder om hier meer informatie over in te winnen. 

Overige contactmogelijkheden

U kunt de klantenservice van Vitens op verschillende manieren bereiken. Om u zo snel mogelijk te kunnen helpen kunt u naast het bellen of appen van de klantenservice ook in contact komen op andere manieren. 

Voor het snelste contact met de klantenservice van Vitens kunt u het beste bellen of chatten. U kunt Vitens ook bereiken via hun social media kanalen. Als u een vraag stelt via Twitter of Facebook dan mag u binnen 1 uur antwoord van een medewerker verwachten. 

Het e-mailadres van Vitens is momenteel niet beschikbaar. Als u liever een brief naar Vitens schrijft dan kunt u uw post naar het postbusadres versturen. U moet dan rekening houden met maximaal 7 werkdagen voor u een antwoord van Vitens ontvangt. 

Naast de contactmogelijkheden biedt Vitens ook een platform aan waarin u al uw vragen kunt opzoeken. Als u benieuwd bent naar watergerelateerde onderwerpen of als u zelf aan de slag wilt met het repareren van bijvoorbeeld een waterleiding, dan biedt de database van Vitens voldoende informatie om zelf aan de slag te kunnen. 

Afwijkingen tijdens de lockdown

Tijdens de lockdown in Nederland heeft Vitens alle niet-urgente werkzaamheden achter de voordeur stopgezet. Vitens is wel bereikbaar voor spoedgevallen zoals een hevige lekkage, het wegvallen van de waterdruk of bij het wegvallen van drinkwater. Als u een spoedgeval heeft dan kunt u altijd contact maken met de storingslijn van Vitens. Een medewerker kan dan de beste oplossing met u bespreken. Indien nodig komt er een monteur bij u langs onder voorwaarde dat u geen verkoudheid klachten heeft en de maatregelen tegen het coronavirus gehanteerd kunnen worden. 

Het stopzetten van niet-urgente werkzaamheden betekent niet dat u bij storingen of moeilijkheden met uw drinkwater, niet geholpen kunt worden. Voor alle problemen die te maken hebben met de levering van drinkwater blijft Vitens ook tijdens de lockdown klaar staan voor haar miljoenen klanten. Voor vragen over facturen of het wijzigen van uw maandtermijn kunt u ook terecht in uw persoonlijke account van de website van Vitens. 

Problemen en storingen

Heeft u geen waterdruk, bruin water of helemaal geen drinkwater? Het gebeurd in Nederland niet vaak dat er geen water meer uit de kraan komt maar als het gebeurd dan wilt u weten wat er aan de hand is en vooral wanneer het probleem weer verholpen is. 

Via onderstaande link kunt u alle storingen en werkzaamheden in het land opzoeken. Zijn er geen storingen of geplande werkzaamheden in uw buurt te zien, volg dan de 3 stappen lek-check op de website van Vitens of neem contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak met een monteur.

https://waterstoring.nl/

17 gedachten over “Vitens”

  1. U vraagt als waterbedrijf om de meterstand, maar verzendt uw mail middenin (zomer)vakantietijd.
    Niet zo gek dat u dan een paar weken moet wachten op een antwoord.

    In ons geval gaat het ook nog eens om een vakantiewoning, dus daarvoor zijn we afhankelijk van ons
    eigen bezoek of van de bereidwilligheid van een huurder om voor ons de meterstand op te nemen.

    Dit wilde ik, als algemene opmerking, even kwijt.

    De meterstand volgt als het goed is morgen 😃

    Met groeten,

    Lideke Van Gool

  2. Wat is de water hardheid is Terwispel in verband met onthardings middel.

    met vr. groet
    Ketelaar.

  3. Een verademing dat ik zonder veel keren doorgewezen werd, of in de wacht, en concact kreeg wegens een storing- lekkage
    Gewoon de telefoon!!
    De monteur was snel ter plaatse en heeft de reparatie vlot uitgevoerd.
    Hulde voor deze adaequate sevice.
    Vriendelijke groet,

    A.H. de Haan

  4. Het is een vervelende zaak ik wordt gebeld door mensen over vragen aan jullie ,ze hebben mijn telf nr van internet van jullie ik begrijp hier niets meer van

    HELP HELP S.V.P

    J.M.V.WAKEREN

  5. Slechte site ik probeer een mail of contact te krijgen met vitens. Wil de meterstand van de vve doorgeven maar dat lukt niet het huisnummer kent de invulsite niet en kom er dus niet doorheen

  6. Mijn ervaring is dat ik de maandelijkse/kwartaal rekening wil ontvangen vanwege de zakelijk BTW aftrek.
    Stuur deze elke maand elektronisch op !!

  7. Onderwerp: De kwaliteit van het drinkwater.
    De laatste tijd valt mij s’morgens op bij het ontbijt, als ik de thee inschenk,dat deze troebel is en blijft! Heb geprobeerd de oorzaak te vinden; water goed door laten stromen, de thee koppen extra goed schoon gemaakt en de zelfde thee soort gebruikt als gewoonlijk . Doch ondanks deze voorzorg maatregelen blijft de thee duidelijk troebel,heb na tel. contact met Vitens steek proef genomen onder vijf mede bewoners van onze seniorenflat, waarvan een vond dat het water vreemd smaakt en nu mineraalwater drinkt. Dit bracht mij op idee om proefgewijs thee te zetten van zowel kraanwater als mineraalwater. De oorzaak werd nu duidelijk,de thee gezet van mineraalwater was helder en doorzichtbaar en dat van het kraanwater ondoorzichtbaar en troebel. Graag uw reactie , Vriendelijke groet Hans Keijzer.

  8. wat slordig dat jullie (klantenservice) niet bereikbaar zijn en dat ik niet kan vinden hoe ik de watermeterstand door kan geven.
    dat is dan ook de reden dat ik alles per post wil ontvangen. dit digitale gebeuren valt mij er zwaar!

    dan geef ik de watermeterstand zo maar door. als dat niet kan of mag wil dat graag snel horen ivm verval opgeefdatum.
    mijn watermeterstand is 185 m3. klantnr. 215652. mijn reg, nr. is 1239080345. sumatralaan 54, 7314 jp , apeldoorn.
    graag zie ik tegemoet hoe ik de watermeterstand digitaal door kan geven. dit voor een volgende keer.

  9. Geachte bezoeker,

    De toegang tot de gevraagde pagina is geweigerd!

    Mogelijk is er iets misgegaan, neem bij herhaling van deze fout a.u.b contact op met Vitens. Zie hiervoor onze Contactpagina.
    De foutmelding ID is: 8635385843332744250

    Vitens
    Registratienummer

    1598352997

  10. Ik had problemen met mijn waterdruk en werd erg vriendelijk geholpen. Het water komt weer rijkelijk uit de kraan 😉

Plaats een reactie