Post NL Klantenservice

PostNL bezorgd jaarlijks miljoenen brieven en pakketten in Europa. PostNL zet in haar dienstverlening graag een stap extra voor haar klanten, ook tijdens piekuren en onder alle weersomstandigheden. Of het nu gaat om naadloze e-commerce diensten of het regelen van een last-minute terugroep actie. PostNL en haar klantenservice staan graag voor u klaar. 

De klantenservice van PostNL is ingericht om uw vragen direct te beantwoorden. Zodra u de klantenservice via de website bezoekt heeft u keuze uit een aantal onderwerpen die u helpen met het beantwoorden van uw vraag. U vind hier bijvoorbeeld informatie over de verschillende tarieven van PostNL en de actuele kosten van postzegels, wat de algemene bezorgdagen en –tijden van PostNL zijn en wat de aanvullende services zijn voor het versturen van rouwpost. 

Voor informatie over uw eigen zendingen kunt u ook bij de klantenservice van PostNL terecht. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar wat er gebeurd als u niet thuis bent op het tijdstip van bezorgen, is uw pakket niet bezorgd of wilt u weten waar uw pakket zich bevindt? Dan kunt u terecht op op de klantenservice pagina van PostNL. 

Openingstijden Post NL Klantenservice

De klantenservice van PostNL is tijdens de lockdown ook gewoon open. U kunt de medewerkers van PostNL bereiken via een chatfunctie op de website van PostNL. U opent de chat door op de klantenservice pagina een onderwerp te kiezen en naar beneden te scrollen. Hier vind u een knop met contact opnemen. 

De klantenservice van PostNL is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 20:00. U kunt voor het snelste contact met een medewerker chatten of bellen tijdens openingstijden. U bereikt PostNL op telefoonnummer 088 – 22 55 624

Als u liever persoonlijk contact met een vertegenwoordiger of medewerker maakt dan kunt u het beste een PostNL servicepunt in de buurt bezoeken. De meeste servicepunten van PostNL zijn ook tijdens de lockdown in Nederland open. Het kan echter zo zijn dat het servicepunt bij u in de buurt afwijkende openingstijden hanteert. Kijk voor de actuele openingstijden naar het servicepunt bij u in de buurt door hier te klikken.

Locatie klantenservice 

Bent u op zoek naar een locatie die u kunt bezoeken om in contact te komen met PostNL, dan kunt u via de website bekijken welke PostNL punten er bij u in de buurt te vinden zijn. Veel punten zijn enkel ophaalpunten voor pakketten die via PostNL worden verzonden. Voor informatie over de status van uw pakket kunt u dus het beste de track & trace gegevens van uw zending controleren. 

PostNL servicepunten bieden in de meeste plekken in Nederland ook andere diensten aan die u mag verwachten van een postkantoor. Zo kunt u uw kenteken overschrijven en een voertuig op naam zetten, een anonieme OV-chipkaart kopen, een Kleine VISpas aanvragen en verpakkingsmateriaal als enveloppen, postzegels en doosjes kopen. Klik hier om alle servicepunten van PostNL bij u in de buurt te bekijken. 

Overige contactmogelijkheden

Naast een verzameling van informatie over diverse veelgestelde vragen biedt PostNL diverse manieren aan om in contact te komen met hun klantenservice. Zo kun je je vraag stellen aan Chatbot Daan. Als Daan uw vragen niet kan beantwoorden dan verbindt hij u door met een medewerker zodat u snel geholpen kunt worden. 

Als u liever met de klantenservice belt om een probleem te bespreken of een vraag te stellen dan kunt u tussen 08:30 en 20:00 ook telefonisch contact maken via telefoonnummer 088 – 22 55 624

Afwijkingen tijdens de lockdown 

Tijdens de lockdown in Nederland heeft PostNL het bovengemiddeld druk omdat niet-noodzakelijke winkels de deuren tijdelijk moeten sluiten om het corona virus tegen te gaan. Servicepunten van PostNL waar je brieven en post kunt versturen en ophalen mogen wel open blijven. De meeste servicepunten van PostNL blijven dan ook open. Sommige punten hebben echter afwijkende openingstijden. Bekijk daarom altijd welk servicepunt bij u in de buurt open is voor u een PostNL punt bezoekt. 

Door de sluiting van niet essentiële winkels heeft PostNL het drukker met het bezorgen van pakketten van webshops. Door de drukte kan het daarom gebeuren dat uw kaart of pakket langer onderweg is dan u had verwacht. Om actuele informatie over de status van uw pakket op te vragen adviseert PostNL om uw Track & Trace code te raadplegen.

Als u een servicepunt van PostNL bezoekt dan hanteren zij in de winkels de maatregelen tegen het corona virus. Vergeet niet om een mondmasker te dragen bij het ophalen of brengen van uw post en houd rekening met de 1,5 meter maatregel in de winkel die u bezoekt.

Lees Interacties

Geef een antwoord

Ingelogd als wordpress@infotradeklanten.nlUitloggen?

23 gedachten over “Post NL Klantenservice”

  1. verschrikkelijke instantie
    niet te bereiken
    je vraag kun je nergens kwijt
    telefoon nummers die worden vermeld zijn opgeheven
    o9 nummer waar je 1 euro per minuut moet betalen
    waardeloos
    brief aangetekend verstuurd na 4 week nog niet aangekomen. ik zou terug gebeld worden. dus niet!

  2. Wat een bedrijf! Afgelopen zaterdag zit ik te wachten op de pakketdienst van Post.nl. Voor de in ontvangstname moest getekend worden. Welnu…. de bezorger is keurig op tijd. Zet de twee pakketten voor de deur en loop terug naar zijn auto(bus) De tijd van ontvangst plm 18.30 uur. Daarna loop ik naar de chauffeur omdat er nog niet getekend was. Hij riep… dat heb ik al gedaan!!!!!!!!! Ik heb dat nog nooit meegemaakt. kennelijk tekent voortaan de bezorger voor de ontvanger.

  3. Beste mensen,

    Ik heb een poststuk bij jullie liggen. Er moest douane geld betaald worden wat is gebeurd.
    Ik blijf deze mails ontvangen maar het pakketje is nog steeds niet bezorgd al wordt door dit bericht gesuggereerd dat jullie aan de deur zijn geweest.
    Niet waar dus! Geef de dag en tijdstip van bezorging aan dan ben ik thuis voor de handtekening.

  4. waardeloos jullie klantenservice ik heb 3 verschillende nummers geprobeerd en krijg steeds te horen.

    DIT NUMMER IS. NIET TOEGESTAAN [. DE BOOM IN. ET JULLIE.]
    hier wil ik ook wel werken hoef ik niks te doen😭

  5. al de telefoonnummers zijn onbereikbaar en wil ik alleen weten wanneer ik t pakketje wat dan vervolgens door de brievenbus kan wanneer ik t binnen krijg maar geen ebnkele telefoonnummer doet het echt wat is dit gewoon ppfffff

  6. Ik wilde een pakje ophalen op 5augustus omdat ik een briefje had gekregen daar we bij bezorgen niet thuis waren was gedagtekend 29 juli. Pakje was al teruggestuurd vertelde ze. Terwijl het er een week zou blijven liggen . Niet dus . Kwam uit het buitenland was betaald en nu is het weg. Hoe krijg ik alsnog mijn pakje!

  7. Ik heb een envelop naar Turkije gestuurd, het is 19 dagen geleden, maar het is nog steeds niet aangekomen. UB996540548NL barcodenummer . Ik zou het op prijs stellen als u mij zou kunnen helpen, bij voorbaat dank.

  8. De klantenservice geeft geen antwoord. Zie Klachtenkompas van de Consumentenbond!

  9. Ik heb geen mobiele telefoon. Ik heb een aldikaart. Kan ik die bij jullie gebruiken?
    Ik ben al jaren klant maar DAT mobieltje ligt in de auto voor het geval dat..
    Aldi is gestopt met die kaarten.
    Kan ik bij jullie zo iets krijgen?
    Ik ben al jaren bij KPN: TV,PC en VASTE TELEFOON!

    P.Rechsteiner, meterikseweg 21, 5961 CT Horst.
    Graag een mailtje met antwoord.

  10. Alle maal nummers niet bereikbaar, wil graag een telefoon nr om te bellen is belangrijk

Plaats een reactie