Post NL Klantenservice

PostNL bezorgd jaarlijks miljoenen brieven en pakketten in Europa. PostNL zet in haar dienstverlening graag een stap extra voor haar klanten, ook tijdens piekuren en onder alle weersomstandigheden. Of het nu gaat om naadloze e-commerce diensten of het regelen van een last-minute terugroep actie. PostNL en haar klantenservice staan graag voor u klaar. 

De klantenservice van PostNL is ingericht om uw vragen direct te beantwoorden. Zodra u de klantenservice via de website bezoekt heeft u keuze uit een aantal onderwerpen die u helpen met het beantwoorden van uw vraag. U vind hier bijvoorbeeld informatie over de verschillende tarieven van PostNL en de actuele kosten van postzegels, wat de algemene bezorgdagen en –tijden van PostNL zijn en wat de aanvullende services zijn voor het versturen van rouwpost. 

Voor informatie over uw eigen zendingen kunt u ook bij de klantenservice van PostNL terecht. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar wat er gebeurd als u niet thuis bent op het tijdstip van bezorgen, is uw pakket niet bezorgd of wilt u weten waar uw pakket zich bevindt? Dan kunt u terecht op op de klantenservice pagina van PostNL. 

Openingstijden Post NL Klantenservice

De klantenservice van PostNL is tijdens de lockdown ook gewoon open. U kunt de medewerkers van PostNL bereiken via een chatfunctie op de website van PostNL. U opent de chat door op de klantenservice pagina een onderwerp te kiezen en naar beneden te scrollen. Hier vind u een knop met contact opnemen. 

De klantenservice van PostNL is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 20:00. U kunt voor het snelste contact met een medewerker chatten of bellen tijdens openingstijden. U bereikt PostNL op telefoonnummer 088 – 22 55 624

Als u liever persoonlijk contact met een vertegenwoordiger of medewerker maakt dan kunt u het beste een PostNL servicepunt in de buurt bezoeken. De meeste servicepunten van PostNL zijn ook tijdens de lockdown in Nederland open. Het kan echter zo zijn dat het servicepunt bij u in de buurt afwijkende openingstijden hanteert. Kijk voor de actuele openingstijden naar het servicepunt bij u in de buurt door hier te klikken.

Locatie klantenservice 

Bent u op zoek naar een locatie die u kunt bezoeken om in contact te komen met PostNL, dan kunt u via de website bekijken welke PostNL punten er bij u in de buurt te vinden zijn. Veel punten zijn enkel ophaalpunten voor pakketten die via PostNL worden verzonden. Voor informatie over de status van uw pakket kunt u dus het beste de track & trace gegevens van uw zending controleren. 

PostNL servicepunten bieden in de meeste plekken in Nederland ook andere diensten aan die u mag verwachten van een postkantoor. Zo kunt u uw kenteken overschrijven en een voertuig op naam zetten, een anonieme OV-chipkaart kopen, een Kleine VISpas aanvragen en verpakkingsmateriaal als enveloppen, postzegels en doosjes kopen. Klik hier om alle servicepunten van PostNL bij u in de buurt te bekijken. 

Overige contactmogelijkheden

Naast een verzameling van informatie over diverse veelgestelde vragen biedt PostNL diverse manieren aan om in contact te komen met hun klantenservice. Zo kun je je vraag stellen aan Chatbot Daan. Als Daan uw vragen niet kan beantwoorden dan verbindt hij u door met een medewerker zodat u snel geholpen kunt worden. 

Als u liever met de klantenservice belt om een probleem te bespreken of een vraag te stellen dan kunt u tussen 08:30 en 20:00 ook telefonisch contact maken via telefoonnummer 088 – 22 55 624

Afwijkingen tijdens de lockdown 

Tijdens de lockdown in Nederland heeft PostNL het bovengemiddeld druk omdat niet-noodzakelijke winkels de deuren tijdelijk moeten sluiten om het corona virus tegen te gaan. Servicepunten van PostNL waar je brieven en post kunt versturen en ophalen mogen wel open blijven. De meeste servicepunten van PostNL blijven dan ook open. Sommige punten hebben echter afwijkende openingstijden. Bekijk daarom altijd welk servicepunt bij u in de buurt open is voor u een PostNL punt bezoekt. 

Door de sluiting van niet essentiële winkels heeft PostNL het drukker met het bezorgen van pakketten van webshops. Door de drukte kan het daarom gebeuren dat uw kaart of pakket langer onderweg is dan u had verwacht. Om actuele informatie over de status van uw pakket op te vragen adviseert PostNL om uw Track & Trace code te raadplegen.

Als u een servicepunt van PostNL bezoekt dan hanteren zij in de winkels de maatregelen tegen het corona virus. Vergeet niet om een mondmasker te dragen bij het ophalen of brengen van uw post en houd rekening met de 1,5 meter maatregel in de winkel die u bezoekt.

Lees Interacties

Geef een antwoord

Ingelogd als wordpress@infotradeklanten.nlUitloggen?

23 gedachten over “Post NL Klantenservice”

  1. Post.nl is heel slecht te bereiken zowel telefonisch als email
    De service is ver te zoeken

  2. Waardeloos. Kom hoe dan ook in een POSTNL loop van doorverwijzingen en het lukt me niet om iemand van de klantenservice te pakken te krijgen. Het directe nummer dat op de site aangegeven wordt, bestaat niet meer.

    Was hoopgevend met de aanduiding dat je met een persoon te spreken zou krijgen en dat er geen keuzemenu’s zouden zijn; het tegengestelde gebeurde en nu weer even gefrustreerd als eerder.

  3. Geachte aan de verantwoordelijke
    Mijn pakket uit het buitenland is nog niet ontvangen.
    Track Trace CH120383580NL
    Paar keer gebeld met Post.nl.
    Er werd beloofd dat er een onderzoek zou worden ingesteld en dat ik binnen een paar werkdagen op de hoogte zou worden gebracht.
    Nooit contact met me opgenomen en dus ook geen uitslag van het onderzoek gehoord.
    Volgens mijn informatie ligt het pakket al sinds April bij het sorteercentrum in Importzending via PostNL
    LOIRE 1
    2491AN ‘S-GRAVENHAGE
    Het is nu 05 May
    Ik weet dat ik een extra nog vergoeding is Bedrag
    € 34,30 geadresseerde belasting moet betalen nadat het pakket is aangekomen bij (Post NL.punt)
    Hoe lang gaat dit duren??

    Gewenste Oplossing:
    Mijn wens is dat mijn pakketje bezorgd wordt of dat er tenminste duidelijk gecommuniceerd wordt wat er gebeurd is.

    Met vriendelijke groeten,
    Feng Doan

  4. Nou door de fout in het sorteercentrum van Post Nl is er een pakketje wat ik retour gestuurd hat weer naar mij zelf terug gekomen en tot nu toe terwijl ik het eruggebracht hebnaar Orlando passage kerkrade om het weer terug te zenden is het nog steeds niet aangekomen Contactformulier
    Tel.: +1 (205) 782-7133
    Address Line 1: Logismart
    Address Line 2: Savanorių pr. 176
    Postcode/ZIP code: LT-03154
    https://www.enence.com dit is het apperaat en dit is het retourcode 3SKABA4730473
    Ik meost een heel formulier opsturen naar past .Nl maar dat lukt me niet
    0634242622 Help me

  5. Ik voel het als geld klopperij, boven op de gebruikelijke koten nog eens 100 ct p/m, ik bel post nl en dan begint men mij te vragen wilt u ziggo of wilt vodafoon of wilt u enz enz maar de keuze post nl is er niet bij, zoek het je maar uit.
    Daarbij is het nog eens zo dat ik op 19 maart inklaringskosten heb betaald en mijn pakketje binnen 4 of 6 dagen geleverd zou krijgen, het is nu 1 april en ik heb het pakketje nog steeds niet ontvangen, de fout ligt niet bij mij, maar betalen om er achter te komen waar mijn pakketje zich bevind moet ik wel. Zal wel aan corona liggen of de oorlog in de ukraine, of toch aan de post?

  6. Waardeloos, hele lange wachttijd. Ik was de 1e wachtende maar ik heb het maar opgegeven.
    Het keuze menu is ook veel te lang, en daarna zijn alle medewerkers weer in gesprek.
    U wordt zp spoedig mogelijk geholpen. Nou de spoedig mogen ze wel weglaten.
    Ik heb ruim 9 minuten moeten wachten.

  7. Ik heb op 27-12-21 een product als brief via BRUNA Monster retour verstuurd naar een verkeerd adres dat op de voorkant van het paket stond en nu is het paket niet aangekomen maar ik moet wel voor het product betalen. Waar is dit paket gebleven, Ik wil dit paket weer ontvangen zodat ik het kan retourneren naar de leverancier.
    J.A. Langendoen
    Seringenstraat 10-c
    2681 EM Monster

  8. Hallo, een verloren pakket verzonden vanuit Polen naar Nederland op 13/12/2012 CP249420278PL Help alstublieft

  9. Deze klantenservice is WAARDELOOS!!!
    De medewerkers van verschillende PostNL servicepunten konden mij niet helpen en verwezen naar PostNl Klantenservice.
    Het telefoonnummer dat op de site staat 088-2255624 klopt niet.
    Hoe moet ik nu vragen waar mijn zeer belangrijke brief, die aangetekend is verstuurd, gebleven is?
    De Track&Trace-code meldt: Bezorgtijd niet bekend en Tracking post.nl meldt: Pakket niet gevonden.
    HELP!!!

Plaats een reactie