• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Een man of een vrouw aan de telefoon bij de klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Een man of een vrouw aan de telefoon bij de klantenservice?

Het mag geen verschil maken of een klant bij de klantenservice door een man of een vrouw te woord wordt gestaan. Bij het aannemen van medewerkers mag u immers geen onderscheid maken op basis van geslacht. Maar toch maakt het wel degelijk verschil of een klant bij het bellen naar de klantenservice een man of een vrouw aan de lijn krijgt. Veel mensen hebben toch nog een bepaald rollenpatroon in hun hoofd en het kan soms even wennen zijn om daarvan af te wijken.

man of een vrouw aan de telefoon

Mannen zijn technisch, maar vrouwen ook

Geef het maar toe. Als u de provider van uw internet belt met een technische vraag dan verwacht u een man aan de telefoon te krijgen. Zo’n vlotte IT’er die u in mum van tijd op afstand helpt om uw modem weer aan de praat te krijgen. Zo eentje die precies weet wat u op uw scherm ziet als u iets intypt, want hij kent dat scherm uit zijn hoofd. Een medewerker die weet hoe uw modem eruit ziet en waar welk stekkertje in moet. Maar wat nu als die medeweker een vrouw is? Een vrouw met even zoveel kennis van zaken als haar mannelijke collega? Dat is toch even wennen voor sommigen. Andersom geldt dat misschien ook. Als u als medewerker van de klantenservice bij een internetprovider een vrouw aan de lijn krijgt die precies blijkt te weten hoe haar modem werkt en die zelf al bepaalde handelingen heeft gedaan om zaken uit te sluiten is soms ook even wennen.

Een goede telefoonstem doet wonderen

Een goede telefoonstem kan echt het verschil maken. En dan maakt het nog niet eens uit of de medewerker vlekkeloos ABN spreekt of een accent heeft wat zijn afkomst verraadt. Belangrijk is dat de medewerker goed verstaanbaar spreekt zodat de klant niet steeds hoeft te vragen “Wat zei u nou?”, want als er iets irritant is dan is dat het wel. Zorg er daarom ook voor dat een klantenservice medewerker in een ruimte werkt zonder omgevingsgeluiden. Het kan daarbij helpen om te werken met een headset, zeker als er in een werkruimte meerdere medewerkers aan de telefoon zitten.

Mag een klant een man of vrouw eisen bij de klantenservice?

Het antwoord op deze vraag kan simpel worden beantwoord: Nee. Een klant zal het moeten doen met de medewerker die hij aan de telefoon krijgt. Het is voor een bedrijf geen doen om op dit soort vragen of zelfs eisen in te gaan. Het kan hooguit zo zijn als een klant al eens eerder contact heeft gehad dat hij naar een collega vraagt die op de hoogte is van zijn klacht of vraag. Maar als er van alle gesprekken goede verslagen worden gemaakt die door iedere collega in te zien zijn, dan moet het in principe niet uitmaken welke medewerker de beller aan de lijn krijgt.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Hoe voorkom ik irritatie bij bellers in de wachtrij?

Hoe voorkom ik irritatie bij bellers in de wachtrij?

Als een klant naar uw klantenservice belt dan kan het natuurlijk gebeuren dat alle medewerkers in gesprek zijn. En u wilt niet dat gesprekken met klanten worden afgeraffeld om toch vooral alle bellers maar zo snel mogelijk te woord te staan. Het is dus zaak om een gulden middenweg t e vinden. Wachtende klanten moeten […]

Moet mijn klantenservice bereikbaar zijn tijdens feestdagen

Moet mijn klantenservice bereikbaar zijn tijdens feestdagen

Veel bedrijven zijn gesloten tijdens feestdagen zoals Kerst, Nieuwjaarsdag en Pasen. Maar steeds meer bedrijven besluiten om tijdens dit soort dagen toch bereikbaar te zijn voor hun klanten. Het hangt daarbij vaak van de aard van het bedrijf af of dit nodig is of niet. Als u een meubelzaak heeft dan wilt u natuurlijk open […]

Hoeveel mensen staan er bij uw klantenservice in de wachtrij?

Hoeveel mensen staan er bij uw klantenservice in de wachtrij?

Een grote ergernis van bellers naar de klantenservice van een bedrijf of organisatie is wachten op contact met een fysiek persoon. Een prettig wachtmuziekje kan de pijn wat verzachten, maar de meeste mensen verliezen al na een paar minuten hun geduld. Heeft u enig idee hoeveel mensen er bij u gemiddeld ‘in de wacht’ staan? […]

Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

In Nederland worden verschillende dialecten gesproken. Van Gronings tot Zeeuws en van Twents tot Limburgs. Als je als medewerker van de klantenservice aan de telefoon zit is het natuurlijk wel belangrijk dat iedereen je goed kan verstaan. Daarom is het aan te raden bij de werving van personeel uw keuze te laten vallen op medewerkers […]

Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Bedrijven kiezen er om verschillende redenen voor om gesprekken van de klantenservice op te nemen. Dit mag, mits aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Een particulier mag zonder kennisgeving vooraf een gesprek opnemen, maar bedrijven moeten dit altijd melden. De meeste bedrijven kiezen ervoor om hun inkomende gesprekken te laten beantwoorden door een automatische melding voordat […]

Hoe kalmeert u een boze klant?

Hoe kalmeert u een boze klant?

Iedere klantenservice kent het fenomeen: U neemt de telefoon aan en de persoon aan de andere kant begint meteen te schelden en te schreeuwen, soms zelfs zonder zijn naam te noemen. Natuurlijk kunt u zonder wat te zeggen de verbinding verbreken, maar de kans dat de beller dan meteen weer belt en nu nog bozer […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl