• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Een man of een vrouw aan de telefoon bij de klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Een man of een vrouw aan de telefoon bij de klantenservice?

Het mag geen verschil maken of een klant bij de klantenservice door een man of een vrouw te woord wordt gestaan. Bij het aannemen van medewerkers mag u immers geen onderscheid maken op basis van geslacht. Maar toch maakt het wel degelijk verschil of een klant bij het bellen naar de klantenservice een man of een vrouw aan de lijn krijgt. Veel mensen hebben toch nog een bepaald rollenpatroon in hun hoofd en het kan soms even wennen zijn om daarvan af te wijken.

man of een vrouw aan de telefoon

Mannen zijn technisch, maar vrouwen ook

Geef het maar toe. Als u de provider van uw internet belt met een technische vraag dan verwacht u een man aan de telefoon te krijgen. Zo’n vlotte IT’er die u in mum van tijd op afstand helpt om uw modem weer aan de praat te krijgen. Zo eentje die precies weet wat u op uw scherm ziet als u iets intypt, want hij kent dat scherm uit zijn hoofd. Een medewerker die weet hoe uw modem eruit ziet en waar welk stekkertje in moet. Maar wat nu als die medeweker een vrouw is? Een vrouw met even zoveel kennis van zaken als haar mannelijke collega? Dat is toch even wennen voor sommigen. Andersom geldt dat misschien ook. Als u als medewerker van de klantenservice bij een internetprovider een vrouw aan de lijn krijgt die precies blijkt te weten hoe haar modem werkt en die zelf al bepaalde handelingen heeft gedaan om zaken uit te sluiten is soms ook even wennen.

Een goede telefoonstem doet wonderen

Een goede telefoonstem kan echt het verschil maken. En dan maakt het nog niet eens uit of de medewerker vlekkeloos ABN spreekt of een accent heeft wat zijn afkomst verraadt. Belangrijk is dat de medewerker goed verstaanbaar spreekt zodat de klant niet steeds hoeft te vragen “Wat zei u nou?”, want als er iets irritant is dan is dat het wel. Zorg er daarom ook voor dat een klantenservice medewerker in een ruimte werkt zonder omgevingsgeluiden. Het kan daarbij helpen om te werken met een headset, zeker als er in een werkruimte meerdere medewerkers aan de telefoon zitten.

Mag een klant een man of vrouw eisen bij de klantenservice?

Het antwoord op deze vraag kan simpel worden beantwoord: Nee. Een klant zal het moeten doen met de medewerker die hij aan de telefoon krijgt. Het is voor een bedrijf geen doen om op dit soort vragen of zelfs eisen in te gaan. Het kan hooguit zo zijn als een klant al eens eerder contact heeft gehad dat hij naar een collega vraagt die op de hoogte is van zijn klacht of vraag. Maar als er van alle gesprekken goede verslagen worden gemaakt die door iedere collega in te zien zijn, dan moet het in principe niet uitmaken welke medewerker de beller aan de lijn krijgt.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

De klantenservice krijgt soms te maken met boze klanten. Dat is niet leuk, maar soms is het niet e voorkomen. Soms is een klant terecht boos, soms ook niet. Het is zaak om in ieder geval altijd professioneel te blijven. Een medewerker die vrolijk terug gaat schelden maakt niet bepaald een vakbekwame indruk. Als de […]

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Het Bel-me-niet register is er niet voor niets. Hierin staan telefoonnummers van mensen die niet willen worden lastiggevallen met telefonische verkoop. Het begrip “telefonische verkoop” gaat verder dan het simpelweg aanbieden van een product. Ook als u iemand een abonnement wilt aanbieden of donateur wilt maken van een goed doel mag u in principe niet […]

Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Het is altijd vervelend als uw bedrijf negatief in het nieuws komt. Ongeacht of u iets te verwijten valt of niet is het altijd belangrijk om hier goed op te reageren. Een impulsieve reactie is maar zelden verstandig. Als u wordt gebeld door een journalist die een artikel wil schrijven, maak dan een afspraak voor […]

Wat kan een bedrijf leren van de klantenservice?

Wat kan een bedrijf leren van de klantenservice?

De klantenservice kan voor een bedrijf heel nuttige informatie opleveren. Niet alleen kan er worden geïnventariseerd over welk punt de meeste klachten binnenkomen. Ook kan een bedrijf lering trekken uit klachten en ervoor proberen te zorgen dat deze niet meer voorkomen. Maar ook kun je als leidinggevende beoordelen of je medewerkers hun werk als klantenservice […]

Wat is een acceptabele responstijd voor de klantenservice?

Wat is een acceptabele responstijd voor de klantenservice?

Wanneer iemand vandaag de dag contact zoekt met de klantenservice van een bedrijf, dan verwachten ze eigenlijk per omgaande antwoord. Natuurlijk hoeft u daar niet aan te voldoen. Maar een responstijd van 14 dagen is ook niet meer van deze tijd. Als u niet binnen 24 uur op een bericht kunt reageren is het goed […]

Klantenservice via de live chat

Klantenservice via de live chat

Steeds meer bedrijven bieden op hun website de mogelijkheid om via live chat contact te hebben met de klantenservice. Reuze handig natuurlijk als een klant bezig is met een bestelling en een vraag heeft over een product of over het bestelproces. Onderzoek toont aan dat als een bedrijf de mogelijkheid heeft om via live chat […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl