• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Wat zijn de risico’s van het uitbesteden van de klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Wat zijn de risico’s van het uitbesteden van de klantenservice?

Het is als bedrijf mogelijk om uw klantenservice uit te besteden aan een callcenter. Het voordeel daarvan is dat de continuïteit beter is  gewaarborgd en u ruimere openingstijden kunt aanbieden aan uw klanten. U hoeft immers niet zelf voor de bezetting van de klantenservice te zorgen. Als u niet heel veel telefoontjes of chatverzoeken krijgt kan het aantrekkelijk zijn om deze te laten afhandelen door een externe partij. U hoeft hiervoor dan zelf geen mensen in dienst te nemen, die wellicht niet heel veel te doen hebben maar waarvoor u ook geen vervangend werk heeft. Maar er zitten ook nadelen aan een dergelijke constructie.

Wat zijn de risico’s van het uitbesteden van de klantenservice?

Minder grip op het contact met uw klanten

Natuurlijk zal het externe bedrijf aan u rapporteren welke contacten er zijn geweest. Maar als u uw klanten niet zelf spreekt, kan dit leiden tot miscommunicatie. U moet er in zo’n geval wel van verzekerd zijn dat de medewerkers van het callcenter precies weten hoe u wilt dat uw klanten worden benaderd. Zij weten immers niet dat ze geen medewerker van uw bedrijf aan de lijn hebben maar een callcenter medewerker die maar gedeeltelijk op de hoogte is van wat er binnen uw bedrijf gebeurt.

Zorg ervoor dat u als bedrijf altijd zelf bereikbaar bent

Uw telefonische klantenservice uitbesteden is een optie. Maar zorg ervoor dat iemand die met u in contact wil komen, uw bedrijf ook altijd zelf kan benaderen. Dat kan via een e-mailadres of een postadres. Er zullen altijd mensen zijn die uw gegevens willen achterhalen en die meer willen dan een 0900 nummer aan de hand waarvan niet is uit te zoeken waar uw bedrijf gevestigd is. Houd er rekening mee dat uw vestigingsadres altijd is op te vragen via de Kamer van Koophandel, u bent immers verplicht om op uw website een KvK nummer te vermelden.

Houd de vinger aan de pols over de kwaliteit van de klantenservice

Uw klantenservice uitbesteden betekent natuurlijk niet dat u hier niet meer naar om hoeft te kijken. Het is belangrijk om te weten met wat voor vragen en klachten er wordt gebeld. Misschien is het immers nodig om intern bij te sturen, bijvoorbeeld als er veel klachten komen over de levering van goederen, te laat of beschadigd bijvoorbeeld. Ook is het belangrijk te monitoren of de klanten die bellen tevreden zijn over de afhandeling van hun vraag of klacht. Hiervoor kunt u bijvoorbeeld een korte telefonische enquête gebruiken waaraan bellers kunnen deelnemen na afloop van het contact met de klantenservice.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Wat verwacht een klant van de klantenservice?

Wat verwacht een klant van de klantenservice?

Als een klant naar uw klantenservice belt, dan zijn de belangrijkste redenen een vraag of een klacht. De beller verwacht in veel gevallen direct een oplossing, maar dat is natuurlijk lang niet altijd mogelijk. Soms moet iets worden uitgezocht, soms moet er informatie elders worden opgevraagd om een goed antwoord op de vraag te kunnen […]

Klantenservice via de live chat

Klantenservice via de live chat

Steeds meer bedrijven bieden op hun website de mogelijkheid om via live chat contact te hebben met de klantenservice. Reuze handig natuurlijk als een klant bezig is met een bestelling en een vraag heeft over een product of over het bestelproces. Onderzoek toont aan dat als een bedrijf de mogelijkheid heeft om via live chat […]

Wat is de juiste aanpak bij notoire klagers?

Wat is de juiste aanpak bij notoire klagers?

Ieder bedrijf kent ze wel: Klanten, of soms zijn het niet eens echte klanten, die de klantenservice maar blijven lastigvallen met onredelijke vragen, eisen of gewoon irritante telefoontjes. En wat u als bedrijf ook doet, het is nooit goed en de ene klacht is nog niet opgelost of de volgende dient zich alweer aan. Er […]

De bereikbaarheid van een klantenservice

De bereikbaarheid van een klantenservice

De groei van de klantenservice is niet onopgemerkt gegaan. Zo geven de websites en brochures van bedrijven al aan hoe de klantenservice eenvoudig en lang te bereiken is. In deze blogpost lichten wij toe waarom dit fenomeen zich voordoet, en welke manieren van klantenservice er zijn. De hele dag door klantenservice Vooral op het gebied […]

Welke wachtmuziek is geschikt voor mijn bellers?

Welke wachtmuziek is geschikt voor mijn bellers?

Als uw bedrijf een klantenservice heeft waarmee gebeld kan worden dan zal het ongetwijfeld voorkomen dat uw bellers even moeten wachten. Veel bedrijven bieden tijdens dit wachten muziek aan om naar te luisteren. Dit maakt het wachten vaak wat aangenamer en bovendien weet de klant dat hij nog steeds verbinding heeft met het bedrijf. Het […]

Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Het is altijd vervelend als uw bedrijf negatief in het nieuws komt. Ongeacht of u iets te verwijten valt of niet is het altijd belangrijk om hier goed op te reageren. Een impulsieve reactie is maar zelden verstandig. Als u wordt gebeld door een journalist die een artikel wil schrijven, maak dan een afspraak voor […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl