• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Wat zijn de risico’s van het uitbesteden van de klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Wat zijn de risico’s van het uitbesteden van de klantenservice?

Het is als bedrijf mogelijk om uw klantenservice uit te besteden aan een callcenter. Het voordeel daarvan is dat de continuïteit beter is  gewaarborgd en u ruimere openingstijden kunt aanbieden aan uw klanten. U hoeft immers niet zelf voor de bezetting van de klantenservice te zorgen. Als u niet heel veel telefoontjes of chatverzoeken krijgt kan het aantrekkelijk zijn om deze te laten afhandelen door een externe partij. U hoeft hiervoor dan zelf geen mensen in dienst te nemen, die wellicht niet heel veel te doen hebben maar waarvoor u ook geen vervangend werk heeft. Maar er zitten ook nadelen aan een dergelijke constructie.

Wat zijn de risico’s van het uitbesteden van de klantenservice?

Minder grip op het contact met uw klanten

Natuurlijk zal het externe bedrijf aan u rapporteren welke contacten er zijn geweest. Maar als u uw klanten niet zelf spreekt, kan dit leiden tot miscommunicatie. U moet er in zo’n geval wel van verzekerd zijn dat de medewerkers van het callcenter precies weten hoe u wilt dat uw klanten worden benaderd. Zij weten immers niet dat ze geen medewerker van uw bedrijf aan de lijn hebben maar een callcenter medewerker die maar gedeeltelijk op de hoogte is van wat er binnen uw bedrijf gebeurt.

Zorg ervoor dat u als bedrijf altijd zelf bereikbaar bent

Uw telefonische klantenservice uitbesteden is een optie. Maar zorg ervoor dat iemand die met u in contact wil komen, uw bedrijf ook altijd zelf kan benaderen. Dat kan via een e-mailadres of een postadres. Er zullen altijd mensen zijn die uw gegevens willen achterhalen en die meer willen dan een 0900 nummer aan de hand waarvan niet is uit te zoeken waar uw bedrijf gevestigd is. Houd er rekening mee dat uw vestigingsadres altijd is op te vragen via de Kamer van Koophandel, u bent immers verplicht om op uw website een KvK nummer te vermelden.

Houd de vinger aan de pols over de kwaliteit van de klantenservice

Uw klantenservice uitbesteden betekent natuurlijk niet dat u hier niet meer naar om hoeft te kijken. Het is belangrijk om te weten met wat voor vragen en klachten er wordt gebeld. Misschien is het immers nodig om intern bij te sturen, bijvoorbeeld als er veel klachten komen over de levering van goederen, te laat of beschadigd bijvoorbeeld. Ook is het belangrijk te monitoren of de klanten die bellen tevreden zijn over de afhandeling van hun vraag of klacht. Hiervoor kunt u bijvoorbeeld een korte telefonische enquête gebruiken waaraan bellers kunnen deelnemen na afloop van het contact met de klantenservice.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Tot op welke hoogte is de klant koning?

Tot op welke hoogte is de klant koning?

De klant is koning, luidt het gezegde. Maar sommige klanten verdienen die titel zeker niet. Mensen worden steeds mondiger, vinden al vrij snel dat ze in hun recht staan. Maar dat is natuurlijk lang niet altijd zo. Het is daarom als bedrijf belangrijk dat er duidelijke afspraken zijn in hoeverre klanten tegemoet gekomen worden als […]

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Eigenlijk heeft vrijwel ieder bedrijf dat landelijk bekend is een klantenservice. Zeker in deze tijd waarin mensen op verschillende manieren willen kunnen communiceren is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn, het liefst op verschillende manieren. Een klantenservice hebben is dan ook erg belangrijk. Als u als bedrijf niet bereikbaar bent als klanten vragen of […]

Zo voorkomt u escalatie van een gesprek met een boze klant bij de klantenservice

Zo voorkomt u escalatie van een gesprek met een boze klant bij de klantenservice

Het overkomt bijna ieder bedrijf met enige regelmaat: Er belt een klant naar de klantenservice en de klant is boos. De klant is zo boos, dat er al direct nauwelijks een normaal gesprek met hem is te voeren. Zodra hij een medeweker aan de lijn heeft barst de beller los en begint soms een heel […]

De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

Het werven van medewerkers voor de klantenservice kan soms wel eens lastig zijn. Een redelijk grote groep mensen vindt dit werk niet echt leuk, omdat je regelmatig lastige mensen aan de telefoon krijgt en dat kan soms best lastig zijn. En dan is het natuurlijk ook nog zo dat mensen geschikt moeten zijn voor dit […]

Zo gebruikt u de online chat op uw website optimaal

Zo gebruikt u de online chat op uw website optimaal

Steeds meer bedrijven stappen over van telefonische klantenservice naar contact met hun klanten via een online chat. Er zijn klanten die dit niet prettig vinden, maar als u ervoor zorgt dat iemand die een bericht stuurt snel geholpen wordt dan is de kans groot dat uw klanten hun mening snel bijstellen. De maatschappij verandert, vooral […]

Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Bedrijven kiezen er om verschillende redenen voor om gesprekken van de klantenservice op te nemen. Dit mag, mits aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Een particulier mag zonder kennisgeving vooraf een gesprek opnemen, maar bedrijven moeten dit altijd melden. De meeste bedrijven kiezen ervoor om hun inkomende gesprekken te laten beantwoorden door een automatische melding voordat […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl