VGZ

VGZ is een particuliere ziektekostenverzekeraar die door ziekenfondsen is opgericht. Het hoofdkantoor is te vinden in Arnhem en VGZ heeft vestigingen in Alkmaar, Eindhoven en Gorinchem. VGZ heeft ongeveer 4 miljoen verzekerden in Nederland die allemaal goed geholpen moeten kunnen worden als het gaat om informatie of problemen met uw zorgverzekering of declaraties.

De VGZ klantenservice pagina is in verband met de extreme drukte tijdens het overstapseizoen speciaal ingericht om snel antwoord te vinden op al uw vragen. Zo kunt u naar uw vraag zoeken via een zoekbalk die u toegang geeft tot een database met informatie over de meest gestelde vragen. Als u een declaratie of wijziging wilt doorgeven dan kunt u dit ook eenvoudig via de knoppen op de service en contactpagina regelen. 

Lukt het online niet om het antwoord op uw vraag te vinden, dan kunt u chatten of bellen met een medewerker van VGZ. Als u chat met VGZ dan kunt u uw vraag eerst aan chatbot Sam stellen. Als Sam het antwoord op uw vraag niet weet dan wordt u doorverbonden met een medewerker. Om te bellen met VGZ kunt u bellen naar onderstaand telefoonnummer. Op de contact en service pagina laat VGZ u zien wat de verwachte drukte per dag op de telefoonlijn is. 

Telefoonnummers VGZ klantenservice

De klantenservice van VGZ is voor verschillende problemen op verschillende tijdstippen geopend. Als u spoedeisende hulp nodig heeft in het buitenland dan is het belangrijk dat u snel geholpen wordt door de juiste afdeling. Voor vragen over uw zorgverzekering, vergoedingen of betalingen geldt uiteraard hetzelfde. Om deze reden heeft VGZ verschillende telefoonnummers voor verschillende situaties. 

Vragen over zorgverzekeringen, vergoedingen en betalingen
Bel naar telefoonnummer 0900-8490 (gebruikelijke belkosten)
Belt u vanuit het buitenland, bel dan naar telefoonnummer: +31 24 32 97 641

Spoedeisende zorg in het buitenland
Bel direct met de VGZ Alarmcentrale: +31 40 297 55 50

Vragen over het VGZ Gemeentepakket
Bel naar telefoonnummer 0900-7799771 (gebruikelijke belkosten)

Vragen over het PGB
Bel naar telefoonnummer 088-1311671 (gebruikelijke belkosten)

Vragen over wachtlijstbemiddeling, mantelzorg of een second opinion
Bel naar telefoonnummer 088-1311611 (gebruikelijke belkosten)

Openingstijden VGZ klantenservice

De klantenservice van VGZ is verdeeld over een aantal afdelingen zodat u als klant op de juiste manier door de klantenservice geholpen kunt worden. De klantenservice van VGZ staat van maandag tot en met zaterdag voor u klaar. Dit geldt niet voor de alarmcentrale. De alarmcentrale is namelijk 7 dagen per week, 24 uur per dag geopend om u zo goed mogelijk te kunnen helpen als u bijvoorbeeld acute zorg in het buitenland nodig heeft. 

Vragen over zorgverzekeringen, vergoedingen en betalingen

De klantenservice van VGZ is voor vragen over zorgverzekeringen, vergoedingen, declaraties en betalingen telefonisch bereikbaar van 08:00 tot 20:00 op werkdagen. Op zaterdag is klantenservice geopend van 09:00 – 13:00. 

Spoedeisende zorg in het buitenland 

De alarmcentrale van VGZ is voor spoedeisende zorg in het buitenland 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend. 

Vragen over het VGZ Gemeentepakket 

De klantenservice van VGZ beantwoord al uw vragen over het VGZ Gemeentepakket graag tussen 08:30 en 17:00 op werkdagen. 

Vragen over het PGB 

Voor vragen over het persoonsgebonden budget kunt u met de klantenservice bellen van 08:30 tot 17:00 op werkdagen. 

Vragen over wachtlijstbemiddeling, mantelzorg of een second opinion

Voor vragen over wachtlijstbemiddeling, mantelzorg of een second opinion kunt u met de klantenservice bellen van 08:30 tot 17:00 op werkdagen.

Als u buiten openingstijden op zoek bent naar antwoorden op uw vraag dan kunt u 24 uur per dag chatten via de chatknop op de website van VGZ. U praat in eerste instantie met een chatbot die in de meeste gevallen antwoord kan geven op uw vragen. Is dit niet het geval dan wordt u doorverbonden met een medewerker.

Overig contactmogelijkheden

Als u liever niet belt of chat dan kunt u ervoor kiezen om een brief te sturen naar de postbus van VGZ. Voor het indienen van een klacht en het uploaden van documenten heeft de website aparte pagina’s ingericht. Het uploaden van een document kunt u doen via een contactformulier en als u een klacht wilt indienen dan kunt u dit per telefoon of per klachtenformulier doen. 

Afwijkingen tijdens de lockdown

De lockdown heeft de deuren van VGZ niet doen sluiten maar het is wel bovengemiddeld druk. VGZ laat om deze reden de verwachte drukte aan de telefoon per uur per dag zien op de website. Zo kunt u zelf bepalen hoe u het liefst contact maakt met de klantenservice van VGZ.

22 gedachten over “VGZ”

  1. Ik ben overgekomen van National Academic en ik ben vooralsnig zeer ontevreden over de klantenservice. Als ik bel op 0900-8490 verbreekt mijn telefoon meteen de verbinding. Via National Academic krijg ik wel verbinding en dan blijkt er al enige dagen sprake te zijn van een wachttijd van 20 minuten. Waarom kan ik geen e-mail sturen. Voor een reis naar Cuba heb ik een verklaring nodig in het Spaans dat ik verzekerd ben tegen ziektekosten. National Academic verschafte die. Dat heeft geen haast (vooralsnog) dus zoiets zou ik eenvoudig via een mail aanvragen zonder veroordeeld te zijn 20 minuten aan de telefoon te moeten hangen, Mijn klantnummer is 7678531900.

  2. LS
    imijn vrouw en ik hebben nu basisverzekering VGZ.
    We willen overstappen naar VGZ Bewuzt.
    Kan dat nu nog ?

    PF en HMJ van den Berk

  3. Ik wil een wijziging in de zorgverzekering aanvragen omdat ik een aanvullende verzekering wil afsluiten bij mijn basisverzekering namelijk ‘aanvullend beter’ voor € 23,65 per maand extra.
    Omdat bij mij ALS gediagnosticeerd is kan ik niet praten en dus ook niet telefoneren.
    Graag zou ik een email adres weten van VGZ om mijn wensen duidelijk te maken.
    Tevens zou ik graag de hele jaarpremie nog deze maand willen betalen maar dan moet ik wel het totaalbedrag en het banknummer van VGZ weten. Ik heb de laatste jaren bij Promovendum mijn ziekteverzekering gehad.
    Hopelijk krijg ik snel een reactie.

  4. Ik kan VGZ niet per e-mail bereiken, omdat VGZ geen e-mailadres aan zijn klanten verstrekt. Kennelijk wil VGZ als digibeet door het leven gaan.

  5. Collectieve zorgverzekering BAM.
    Per 1 januari 2022 ondergebracht bij VGZ. ook voor BAM Gepensioneerden.
    Opgave BAM: Je ontvangt het VGZ-voorstel eind november 2011 per post.

    Nu 8 december 2011 nog niets ontvangen!
    Komt het voorstel, voor 2022, nog op tijd?; zo vraag ik mij af.

  6. Waarö mword mij de ibrofen bruis niet meer vergoem? Ma wel tabletten dat slaat nergens op word minder vergoed ma premie gaat omhoog ik betaal 195 euro echt niet normaal dat kan ik niet meer betalen met mijn uitkering bril word ook ma 125 vergoed laaste keer was het 180

  7. Slechte telefonische bereikbaarheid. Diverse keren gebeld en steeds in de wacht met lange wachttijd ca 20/25 minuten
    Geen goede service

  8. Belachelijk dat jullie zo slecht bereikbaar zijn ik hëb bijna 20 minuten aan de lijn gehangen voor dat ik N’ medewerker aan de lijn kreeg.

  9. Mijn vraag wij zijn al klant bij jullie Vossen Watermunt 128 tegelen 5931 TL
    Wij betalen per mnd 176,71 per per persoon met aanvullende verzekering ZORGT BEST.

    Als wij VGZ Eigen keuze nemen , krijgen wij dan gehoortoestellen voor 100 % vergoed ?
    Graag zo spoedig mogelijk bericht.
    Met vriendelijke groet,

    Pierre Vossen

  10. Ik ben voor 100 % tevreden over het afhandelen van mijn vraag

Plaats een reactie