VGZ

VGZ is een particuliere ziektekostenverzekeraar die door ziekenfondsen is opgericht. Het hoofdkantoor is te vinden in Arnhem en VGZ heeft vestigingen in Alkmaar, Eindhoven en Gorinchem. VGZ heeft ongeveer 4 miljoen verzekerden in Nederland die allemaal goed geholpen moeten kunnen worden als het gaat om informatie of problemen met uw zorgverzekering of declaraties.

De VGZ klantenservice pagina is in verband met de extreme drukte tijdens het overstapseizoen speciaal ingericht om snel antwoord te vinden op al uw vragen. Zo kunt u naar uw vraag zoeken via een zoekbalk die u toegang geeft tot een database met informatie over de meest gestelde vragen. Als u een declaratie of wijziging wilt doorgeven dan kunt u dit ook eenvoudig via de knoppen op de service en contactpagina regelen. 

Lukt het online niet om het antwoord op uw vraag te vinden, dan kunt u chatten of bellen met een medewerker van VGZ. Als u chat met VGZ dan kunt u uw vraag eerst aan chatbot Sam stellen. Als Sam het antwoord op uw vraag niet weet dan wordt u doorverbonden met een medewerker. Om te bellen met VGZ kunt u bellen naar onderstaand telefoonnummer. Op de contact en service pagina laat VGZ u zien wat de verwachte drukte per dag op de telefoonlijn is. 

Telefoonnummers VGZ klantenservice

De klantenservice van VGZ is voor verschillende problemen op verschillende tijdstippen geopend. Als u spoedeisende hulp nodig heeft in het buitenland dan is het belangrijk dat u snel geholpen wordt door de juiste afdeling. Voor vragen over uw zorgverzekering, vergoedingen of betalingen geldt uiteraard hetzelfde. Om deze reden heeft VGZ verschillende telefoonnummers voor verschillende situaties. 

Vragen over zorgverzekeringen, vergoedingen en betalingen
Bel naar telefoonnummer 0900-8490 (gebruikelijke belkosten)
Belt u vanuit het buitenland, bel dan naar telefoonnummer: +31 24 32 97 641

Spoedeisende zorg in het buitenland
Bel direct met de VGZ Alarmcentrale: +31 40 297 55 50

Vragen over het VGZ Gemeentepakket
Bel naar telefoonnummer 0900-7799771 (gebruikelijke belkosten)

Vragen over het PGB
Bel naar telefoonnummer 088-1311671 (gebruikelijke belkosten)

Vragen over wachtlijstbemiddeling, mantelzorg of een second opinion
Bel naar telefoonnummer 088-1311611 (gebruikelijke belkosten)

Openingstijden VGZ klantenservice

De klantenservice van VGZ is verdeeld over een aantal afdelingen zodat u als klant op de juiste manier door de klantenservice geholpen kunt worden. De klantenservice van VGZ staat van maandag tot en met zaterdag voor u klaar. Dit geldt niet voor de alarmcentrale. De alarmcentrale is namelijk 7 dagen per week, 24 uur per dag geopend om u zo goed mogelijk te kunnen helpen als u bijvoorbeeld acute zorg in het buitenland nodig heeft. 

Vragen over zorgverzekeringen, vergoedingen en betalingen

De klantenservice van VGZ is voor vragen over zorgverzekeringen, vergoedingen, declaraties en betalingen telefonisch bereikbaar van 08:00 tot 20:00 op werkdagen. Op zaterdag is klantenservice geopend van 09:00 – 13:00. 

Spoedeisende zorg in het buitenland 

De alarmcentrale van VGZ is voor spoedeisende zorg in het buitenland 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend. 

Vragen over het VGZ Gemeentepakket 

De klantenservice van VGZ beantwoord al uw vragen over het VGZ Gemeentepakket graag tussen 08:30 en 17:00 op werkdagen. 

Vragen over het PGB 

Voor vragen over het persoonsgebonden budget kunt u met de klantenservice bellen van 08:30 tot 17:00 op werkdagen. 

Vragen over wachtlijstbemiddeling, mantelzorg of een second opinion

Voor vragen over wachtlijstbemiddeling, mantelzorg of een second opinion kunt u met de klantenservice bellen van 08:30 tot 17:00 op werkdagen.

Als u buiten openingstijden op zoek bent naar antwoorden op uw vraag dan kunt u 24 uur per dag chatten via de chatknop op de website van VGZ. U praat in eerste instantie met een chatbot die in de meeste gevallen antwoord kan geven op uw vragen. Is dit niet het geval dan wordt u doorverbonden met een medewerker.

Overig contactmogelijkheden

Als u liever niet belt of chat dan kunt u ervoor kiezen om een brief te sturen naar de postbus van VGZ. Voor het indienen van een klacht en het uploaden van documenten heeft de website aparte pagina’s ingericht. Het uploaden van een document kunt u doen via een contactformulier en als u een klacht wilt indienen dan kunt u dit per telefoon of per klachtenformulier doen. 

Afwijkingen tijdens de lockdown

De lockdown heeft de deuren van VGZ niet doen sluiten maar het is wel bovengemiddeld druk. VGZ laat om deze reden de verwachte drukte aan de telefoon per uur per dag zien op de website. Zo kunt u zelf bepalen hoe u het liefst contact maakt met de klantenservice van VGZ.

22 gedachten over “VGZ”

  1. Hallo ik ben doof.
    Vgz sms’en naar mij gestuurd.
    Ik vertrouw niet sms’en fraude en email ook vertrouw niet
    Ik had veel fraude email en ook sms’en.
    Groetje zahra abbadi
    Geboorte datum 03061979

  2. De automaat van tel verteld: als ik andere vragen heb dan moet ik aan de lijn blijven. daar reageert niemand op en de automaat gaat weer van voren af aan beginnen. Dus het werkt niet.

  3. zou graag willen weten welke apotheek jullie voor incontienentie maandverbant hebben dat wil de huisarts weten

  4. Geen contact per mail mogelijk?
    Kan dus geen ontvangen fishing mail aan U sturen..
    Ik ontving deze vanmorgen per mail.
    Zeer slecht van U.

  5. GEEN ERVARING DAAROMSTELIKDEZE VRAAG BEN BIJ GEMEENTE VERZEKERD HEB VRAAG OVER IK HEB 1 TANDERUIT WORD DEZE VERGOED GRAAG ZSMANTWOORD MVG YVONNE KUSTERS GREVELINGEN 108 5215dn den bosch??

  6. Ik heb recent een nep factuur op naam van VGZ ontvangen met een IDeal link bij.
    Ik wou deze mail naar uw instelling doorsturen, helaas kan ik geen e-mailadres vinden.

  7. Na 25 minuten in de wacht te hebben gestaan :-(( een vriendelijke medewerkster aan de lijn die mij uiteindelijk niet kon helpen. Binnen een gezin kunnen de partners elkaar niet machtigen om rekeningen e.d. te betalen. Onder andere een reden om over te stappen.

  8. T.P.Lasschuijt-Sont (27-11-1935) klantnummer 2154957 wil graag een aanvraag indienen voor een personenalarmering.
    wij hebben een verklaring van de huisarts.Hoe nu te handelen? Wij willen graag in aanmerking komen voor eeen vergoeding van dekosten van uit de IZZ verzekering

  9. Mijn ouders waren al verzekerd bij VGZ. Ik had veel problemen met mijn vorige zorgaanbieder en ben vanaf 2021 klant bij VGZ.

Plaats een reactie