U zocht: VGZ klantenservice
Informatie over VGZ nodig?
Bel nu 1808
[Honderd cpm ook na doorschakelen. Dienst Telemedia]

Honderd cpm ook als u bent doorverbonden!
Dienst van Telemedia
1808 is een nummerinformatiedienst en de oplossing als u snel telefonisch contact wil opnemen met klantenservices of instellingen. Heeft u er genoeg van om te zoeken naar telefoonnummers of heeft u al gezocht maar kunt u niks vinden? Wij helpen u snel en accuraat verder. We zijn niet verbonden met of aangesloten bij bedrijven die zijn opgenomen in ons bestand met informatienummers. Telemedia Koninginneweg 11 Hilversum.
VGZ is een particuliere ziektekostenverzekeraar die door ziekenfondsen is opgericht. Het hoofdkantoor is te vinden in Arnhem en VGZ heeft vestigingen in Alkmaar, Eindhoven en Gorinchem. VGZ heeft ongeveer 4 miljoen verzekerden in Nederland die allemaal goed geholpen moeten kunnen worden als het gaat om informatie of problemen met uw zorgverzekering of declaraties.
De VGZ klantenservice pagina is in verband met de extreme drukte tijdens het overstapseizoen speciaal ingericht om snel antwoord te vinden op al uw vragen. Zo kunt u naar uw vraag zoeken via een zoekbalk die u toegang geeft tot een database met informatie over de meest gestelde vragen. Als u een declaratie of wijziging wilt doorgeven dan kunt u dit ook eenvoudig via de knoppen op de service en contactpagina regelen.
Lukt het online niet om het antwoord op uw vraag te vinden, dan kunt u chatten of bellen met een medewerker van VGZ. Als u chat met VGZ dan kunt u uw vraag eerst aan chatbot Sam stellen. Als Sam het antwoord op uw vraag niet weet dan wordt u doorverbonden met een medewerker. Om te bellen met VGZ kunt u bellen naar onderstaand telefoonnummer. Op de contact en service pagina laat VGZ u zien wat de verwachte drukte per dag op de telefoonlijn is.
Telefoonnummers VGZ klantenservice
De klantenservice van VGZ is voor verschillende problemen op verschillende tijdstippen geopend. Als u spoedeisende hulp nodig heeft in het buitenland dan is het belangrijk dat u snel geholpen wordt door de juiste afdeling. Voor vragen over uw zorgverzekering, vergoedingen of betalingen geldt uiteraard hetzelfde. Om deze reden heeft VGZ verschillende telefoonnummers voor verschillende situaties.
Vragen over zorgverzekeringen, vergoedingen en betalingen
Bel naar telefoonnummer 0900-8490 (gebruikelijke belkosten)
Belt u vanuit het buitenland, bel dan naar telefoonnummer: +31 24 32 97 641
Spoedeisende zorg in het buitenland
Bel direct met de VGZ Alarmcentrale: +31 40 297 55 50
Vragen over het VGZ Gemeentepakket
Bel naar telefoonnummer 0900-7799771 (gebruikelijke belkosten)
Vragen over het PGB
Bel naar telefoonnummer 088-1311671 (gebruikelijke belkosten)
Vragen over wachtlijstbemiddeling, mantelzorg of een second opinion
Bel naar telefoonnummer 088-1311611 (gebruikelijke belkosten)
Openingstijden VGZ klantenservice
De klantenservice van VGZ is verdeeld over een aantal afdelingen zodat u als klant op de juiste manier door de klantenservice geholpen kunt worden. De klantenservice van VGZ staat van maandag tot en met zaterdag voor u klaar. Dit geldt niet voor de alarmcentrale. De alarmcentrale is namelijk 7 dagen per week, 24 uur per dag geopend om u zo goed mogelijk te kunnen helpen als u bijvoorbeeld acute zorg in het buitenland nodig heeft.
Vragen over zorgverzekeringen, vergoedingen en betalingen
De klantenservice van VGZ is voor vragen over zorgverzekeringen, vergoedingen, declaraties en betalingen telefonisch bereikbaar van 08:00 tot 20:00 op werkdagen. Op zaterdag is klantenservice geopend van 09:00 – 13:00.
Spoedeisende zorg in het buitenland
De alarmcentrale van VGZ is voor spoedeisende zorg in het buitenland 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend.
Vragen over het VGZ Gemeentepakket
De klantenservice van VGZ beantwoord al uw vragen over het VGZ Gemeentepakket graag tussen 08:30 en 17:00 op werkdagen.
Vragen over het PGB
Voor vragen over het persoonsgebonden budget kunt u met de klantenservice bellen van 08:30 tot 17:00 op werkdagen.
Vragen over wachtlijstbemiddeling, mantelzorg of een second opinion
Voor vragen over wachtlijstbemiddeling, mantelzorg of een second opinion kunt u met de klantenservice bellen van 08:30 tot 17:00 op werkdagen.
Als u buiten openingstijden op zoek bent naar antwoorden op uw vraag dan kunt u 24 uur per dag chatten via de chatknop op de website van VGZ. U praat in eerste instantie met een chatbot die in de meeste gevallen antwoord kan geven op uw vragen. Is dit niet het geval dan wordt u doorverbonden met een medewerker.
Overig contactmogelijkheden
Als u liever niet belt of chat dan kunt u ervoor kiezen om een brief te sturen naar de postbus van VGZ. Voor het indienen van een klacht en het uploaden van documenten heeft de website aparte pagina’s ingericht. Het uploaden van een document kunt u doen via een contactformulier en als u een klacht wilt indienen dan kunt u dit per telefoon of per klachtenformulier doen.
Afwijkingen tijdens de lockdown
De lockdown heeft de deuren van VGZ niet doen sluiten maar het is wel bovengemiddeld druk. VGZ laat om deze reden de verwachte drukte aan de telefoon per uur per dag zien op de website. Zo kunt u zelf bepalen hoe u het liefst contact maakt met de klantenservice van VGZ.
ML Verheijden zegt
Slechte telefonische bereikbaarheid. Diverse keren gebeld en steeds in de wacht met lange wachttijd ca 20/25 minuten
Geen goede service
GFA Roijmans zegt
Belachelijk dat jullie zo slecht bereikbaar zijn ik hëb bijna 20 minuten aan de lijn gehangen voor dat ik N’ medewerker aan de lijn kreeg.
p.vossen zegt
Mijn vraag wij zijn al klant bij jullie Vossen Watermunt 128 tegelen 5931 TL
Wij betalen per mnd 176,71 per per persoon met aanvullende verzekering ZORGT BEST.
Als wij VGZ Eigen keuze nemen , krijgen wij dan gehoortoestellen voor 100 % vergoed ?
Graag zo spoedig mogelijk bericht.
Met vriendelijke groet,
Pierre Vossen
Pierre Stassen. zegt
Ik ben voor 100 % tevreden over het afhandelen van mijn vraag
J.C.M.van Loon deNijs zegt
hoe vind ik een wijzigingsformulier.
Zahra zegt
Hallo ik ben doof.
Vgz sms’en naar mij gestuurd.
Ik vertrouw niet sms’en fraude en email ook vertrouw niet
Ik had veel fraude email en ook sms’en.
Groetje zahra abbadi
Geboorte datum 03061979
e.g.g. verleg zegt
De automaat van tel verteld: als ik andere vragen heb dan moet ik aan de lijn blijven. daar reageert niemand op en de automaat gaat weer van voren af aan beginnen. Dus het werkt niet.
marian krijnen zegt
zou graag willen weten welke apotheek jullie voor incontienentie maandverbant hebben dat wil de huisarts weten
Michel zegt
Na 25 minuten in de wacht te hebben gestaan :-(( een vriendelijke medewerkster aan de lijn die mij uiteindelijk niet kon helpen. Binnen een gezin kunnen de partners elkaar niet machtigen om rekeningen e.d. te betalen. Onder andere een reden om over te stappen.
Lieke van der Horst zegt
Mijn ouders waren al verzekerd bij VGZ. Ik had veel problemen met mijn vorige zorgaanbieder en ben vanaf 2021 klant bij VGZ.