• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Proactieve klantenservice

Home / Klantenservice artikelen / Proactieve klantenservice

De klantenservice van uw bedrijf hoeft niet altijd afwachtend te zijn. Een proactieve houding van uw klantenservice kan potentiële afnemers converteren. In deze blogpost bespreken we hoe u proactief aan de slag kunt gaan met uw klantenservice.

Proactieve Klantenservice

Waarom proactieve klantenservice?

Zelfs als uw reguliere klantenservice zeer goed is, zijn er altijd mogelijkheden om deze uit te breiden en te verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan de after sales van uw bedrijf. Veel klanten zijn tevreden, maar laten hun goede ervaring niet blijken. Bijkomend is, dat het een stuk eenvoudiger is om een tevreden klant te behouden in plaats van een nieuwe klant te ontvangen. Uw klantenservice kan daarom met een proactieve houding al snel zorgen voor meer sales of conversies. Bij een proactieve houdig is het essentieel dat u contact maakt met de potentiele klant, in plaats van het afwachten op een vraag van een klant.
Op deze manier toont u het initiatief, wat de klant zal waarderen. Verder kunt u leuke acties bedenken aan de hand van het kooppatroon van de klant. Indien u weet wat de aankoop van de klant was, kunt u bijvoorbeeld zeer gericht aanbiedingen sturen. Door deze actie laat u uw bedrijf weer zien aan de klant, waardoor er meer binding kan ontstaan tussen uw bedrijf en de klant.

Soorten proactieve klantenservice

In deze moderne tijd is het nagenoeg een vereiste om proactief uw klantenservice in te richten. Er is dan ook enorm veel te halen. Om u alvast een idee te geven bespreken wij hieronder twee manieren van proactieve klantenservice. Afhankelijk van de beschikbare klantgegevens, kunt u zelf kiezen welke methode het beste bij uw bedrijf past.
1. Mailing: een mailing is te allen tijde effectief. Echter, het gericht gebruiken van een mailing kan voor veel meer resultaat zorgen. Indien u een overzicht heeft van uw klantengegevens, is de eerste stap om deze te groeperen op de basis van het aangekochte product. Na het groeperen van de gegevens kunt u een gerichte mailing maken waarin u complementaire goederen aanbiedt. Een dergelijke mailing zal gegarandeerd veel conversies opleveren. Tevens kunt u in een algemene mailing naar al uw klanten de vraag stellen of zij hun aankoop willen beoordelen.
2. Telefonisch gesprek: levert uw bedrijf diensten, dan is telefonisch contact nog altijd de beste aanpak. Een telefonisch gesprek is namelijk een stuk persoonlijker. Net als bij de mailing kunt u hier ook complementaire producten/diensten aanbieden. Probeer het wel als een normaal gesprek te houden zonder dat u opdringerig overkomt. Salesmensen die via de telefoon bellen worden namelijk al snel als vervelend ervaren. En hier wilt u uw bedrijf vanzelfsprekend niet mee associëren
Hopelijk heeft deze blogpost u geholpen om een proactieve houding aan te nemen bij uw klantenservice. Ondanks dat u met een proactieve houding enorm veel winst kunt behalen, moet u ook denken aan het imago van uw bedrijf. Streef ernaar dat het imago positief blijft.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

De feestdagen worden steeds minder ‘heilig’ als het gaat om een vrije dag. De horeca was altijd al open en draait juist deze dagen een top omzet. Maar nu gaan ook steeds meer winkels overstag. Klanten vinden het niet meer van deze tijd dat ze op Eerste Kerstdag of Hemelvaartsdag geen boodschappen kunnen doen. Het […]

Wat is de juiste aanpak bij notoire klagers?

Wat is de juiste aanpak bij notoire klagers?

Ieder bedrijf kent ze wel: Klanten, of soms zijn het niet eens echte klanten, die de klantenservice maar blijven lastigvallen met onredelijke vragen, eisen of gewoon irritante telefoontjes. En wat u als bedrijf ook doet, het is nooit goed en de ene klacht is nog niet opgelost of de volgende dient zich alweer aan. Er […]

Liever bellen of schrijven naar de klantenservice?

Liever bellen of schrijven naar de klantenservice?

Het is verstandig om uw klantenservice altijd op verschillende manieren aan te bieden. Er is immers een groep mensen die liever belt en ook een groep die liever een e-mail stuurt. Daar komen de laatste jaren nog twee belangrijke groepen bij. WhatsApp is een populaire manier om uw klanten te woord te staan. Daarnaast zijn […]

Een goede klantenservice begint met een goed voice respons systeem

Een goede klantenservice begint met een goed voice respons systeem

Veel mensen hebben een hekel aan een keuzemenu als ze de klantenservice van een bedrijf bellen. Maar als u dit systeem goed inricht kan het zeker helpen de binnenkomende telefoontjes goed te stroomlijnen. Het is dan ook belangrijk om hier goed over na te denken. Maak voordat u berichten gaat inspreken een schema van de […]

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Ieder bedrijf kent ze wel: De notoire klagers. Van die mensen die al aan hun stem worden herkend als ze bellen nog voordat ze hun naam hebben genoemd. Klanten waarvoor u niets goed kunt doen en die u alleen maar bellen omdat ze dat “leuk” vinden. Ze hebben vaak klachten waarvan ze zelf ook wel […]

Het belang van een FAQ pagina op uw website

Het belang van  een FAQ pagina op uw website

Natuurlijk staat uw klantenservice team altijd klaar voor bellende of e-mailende klanten. Maar u kunt deze medewerkers veel werk uit handen nemen door uw website te voorzien van een pagina met veel gestelde vragen, ook wel FAQ (Frequently Asked Questions) genoemd. Door zo’n pagina op uw website te hebben en deze ook nog eens gemakkelijk […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl