PostNL

PostNL bezorgd jaarlijks miljoenen brieven en pakketten in Europa. PostNL zet in haar dienstverlening graag een stap extra voor haar klanten, ook tijdens piekuren en onder alle weersomstandigheden. Of het nu gaat om naadloze e-commerce diensten of het regelen van een last-minute terugroep actie. PostNL en haar klantenservice staan graag voor u klaar. 

De klantenservice van PostNL is ingericht om uw vragen direct te beantwoorden. Zodra u de klantenservice via de website bezoekt heeft u keuze uit een aantal onderwerpen die u helpen met het beantwoorden van uw vraag. U vind hier bijvoorbeeld informatie over de verschillende tarieven van PostNL en de actuele kosten van postzegels, wat de algemene bezorgdagen en –tijden van PostNL zijn en wat de aanvullende services zijn voor het versturen van rouwpost. 

Voor informatie over uw eigen zendingen kunt u ook bij de klantenservice van PostNL terecht. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar wat er gebeurd als u niet thuis bent op het tijdstip van bezorgen, is uw pakket niet bezorgd of wilt u weten waar uw pakket zich bevindt? Dan kunt u terecht op op de klantenservice pagina van PostNL. 

Openingstijden klantenservice 

De klantenservice van PostNL is tijdens de lockdown ook gewoon open. U kunt de medewerkers van PostNL bereiken via een chatfunctie op de website van PostNL. U opent de chat door op de klantenservice pagina een onderwerp te kiezen en naar beneden te scrollen. Hier vind u een knop met contact opnemen. 

De klantenservice van PostNL is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 20:00. U kunt voor het snelste contact met een medewerker chatten of bellen tijdens openingstijden. U bereikt PostNL op telefoonnummer 088 – 22 55 624

Als u liever persoonlijk contact met een vertegenwoordiger of medewerker maakt dan kunt u het beste een PostNL servicepunt in de buurt bezoeken. De meeste servicepunten van PostNL zijn ook tijdens de lockdown in Nederland open. Het kan echter zo zijn dat het servicepunt bij u in de buurt afwijkende openingstijden hanteert. Kijk voor de actuele openingstijden naar het servicepunt bij u in de buurt door hier te klikken.

Locatie klantenservice 

Bent u op zoek naar een locatie die u kunt bezoeken om in contact te komen met PostNL, dan kunt u via de website bekijken welke PostNL punten er bij u in de buurt te vinden zijn. Veel punten zijn enkel ophaalpunten voor pakketten die via PostNL worden verzonden. Voor informatie over de status van uw pakket kunt u dus het beste de track & trace gegevens van uw zending controleren. 

PostNL servicepunten bieden in de meeste plekken in Nederland ook andere diensten aan die u mag verwachten van een postkantoor. Zo kunt u uw kenteken overschrijven en een voertuig op naam zetten, een anonieme OV-chipkaart kopen, een Kleine VISpas aanvragen en verpakkingsmateriaal als enveloppen, postzegels en doosjes kopen. Klik hier om alle servicepunten van PostNL bij u in de buurt te bekijken. 

Overige contactmogelijkheden

Naast een verzameling van informatie over diverse veelgestelde vragen biedt PostNL diverse manieren aan om in contact te komen met hun klantenservice. Zo kun je je vraag stellen aan Chatbot Daan. Als Daan uw vragen niet kan beantwoorden dan verbindt hij u door met een medewerker zodat u snel geholpen kunt worden. 

Als u liever met de klantenservice belt om een probleem te bespreken of een vraag te stellen dan kunt u tussen 08:30 en 20:00 ook telefonisch contact maken via telefoonnummer 088 – 22 55 624

Afwijkingen tijdens de lockdown 

Tijdens de lockdown in Nederland heeft PostNL het bovengemiddeld druk omdat niet-noodzakelijke winkels de deuren tijdelijk moeten sluiten om het corona virus tegen te gaan. Servicepunten van PostNL waar je brieven en post kunt versturen en ophalen mogen wel open blijven. De meeste servicepunten van PostNL blijven dan ook open. Sommige punten hebben echter afwijkende openingstijden. Bekijk daarom altijd welk servicepunt bij u in de buurt open is voor u een PostNL punt bezoekt. 

Door de sluiting van niet essentiële winkels heeft PostNL het drukker met het bezorgen van pakketten van webshops. Door de drukte kan het daarom gebeuren dat uw kaart of pakket langer onderweg is dan u had verwacht. Om actuele informatie over de status van uw pakket op te vragen adviseert PostNL om uw Track & Trace code te raadplegen.

Als u een servicepunt van PostNL bezoekt dan hanteren zij in de winkels de maatregelen tegen het corona virus. Vergeet niet om een mondmasker te dragen bij het ophalen of brengen van uw post en houd rekening met de 1,5 meter maatregel in de winkel die u bezoekt.

6 gedachten over “PostNL”

  1. Veel te duur
    Tarief is als een sex gesprek onredelijk en onaanvaardbaar
    Heb twee keer gebeld
    1e keer koste het meer dan 12 minuten
    2e keer werd ik niet doorgeschakeld maar kreeg een oud telefoonnummer dat niet meer in gebruik was
    Ik zit nu op een pakket te wachten dat retour komt uit Roemenië waar belangrijke papieren in zitten
    Kan niets traceren omdat er vermoedelijk de postcode niet goed was
    Maar was wel te zien door post nl in het eerst gesprek
    Zit dagen thuis om dat post nl geen briefjes in de brievenbus doet
    Mijn vrouw heeft deze gestuurd dus is er geen mailadres bekend
    Het gaat om pakket nr. 3SKABA5587679
    Ik neem altijd de pakketten voor een ander aan tot dat men het stomme idee kregen om de briefjes af te schaffen
    De bezorgers balen omdat er nu veel meer werk is om alles weg te krijgen
    Een standaard kaartje voor de bezorgers waar ze alleen het nummer op moeten zetten had veel beter geweest
    Maar achter het bureau is het anders als op de weg

  2. Ik hoor dat het klantenservicenummer binnenkort gaat verdwijnen, wat wordt het nieuwe telefoonnummer waarop u bereikbaar bent voor klachten over de bezorging/bezorger?

  3. De Track &Trace code van mijn aangetekende brief naar Amerika werkt niet! Ik heb T&T code:RT444119146NL en het poststuk is verzonden naar:Hans Zuuring,postcode:MT59803-2301 in Missoula/Montana ,is wel Nederland uit; maar nog steeds niet ontvangen

  4. De reactie van mij is ZEER SLECHT! Kan niet SLECHTER
    Kost een vermogen om iemand te pakken te krijgen en dan de Chat is ook helemaal niets je krijgt erg vreemde antwoorden.
    Mijn Postbode bezorgt tegenwoordig de post om 23.00 uur ??????

  5. Vandaag heb ik via dit medium een bericht gestuurd. Wat mij betreft een alarmerend bericht zelfs. Ik ben ervan overtuigd dat er een poging gedaan is ( misschien wel uit de gelederen van (het sorteercentrum) PostNL).
    Volgens mij is er op één of andere manier sprake van misbruik van gegevens.
    Ik zou het zeer op prijs stellen, als er over deze zaak contact met mij opgenomen wordt. Dat kan ook telefonisch.
    0135052425

  6. Ik moet te lang wachten. Daarom hier wat ik wilde mededelen:
    Onlangs heb ik via Marktplaats iets gekocht en betaald, zodra mij door de verkoper werd medegedeeld kreeg ik het volgende bericht:
    Post NL Onlangs heeft uw pakket ons sorteercentrum bereikt. Om uw pakket in ontvangst te kunnen nemen is het van belang de kosten te voldoen via: https://nl-sorteercentrum.con/pay/6050d28b1508c
    Ik vond dit zeer vreemd en heb de verkoper hiervan op de hoogte gesteld. Hij vond het vreemd en adviseerde mij om niet te betalen.
    De dag erna kwam het gekochte pakketje op mijn adres aan. Dus niks aan de hand wat dat betreft.
    Toch vind ik het een erg vreemde zaak. Hoe kan dit. Een poging tot oplichting dunkt mij.
    D

Plaats een reactie