PayPal is een welbekend online betaalsysteem dat oorspronkelijk werd ontwikkeld voor het versturen van betalingen tussen personal digital assistants. PayPal fungeert als tussenstop voor online betalingen tussen particulieren, online winkels en verkopers. Anders dan bij de meeste betaalsystemen is er voor PayPal geen account of aanvraag van een kaart nodig. Om een PayPal rekening te openen heeft u enkel een e-mail adres nodig.
Om met PayPal te kunnen betalen moet u uw account, dat automatisch met uw e-mailadres word aangemaakt, vullen met een bedrag. U kunt een bedrag tussen €10 en €1000 toevoegen per transactie. Dit doet u met behulp van een credit card of een bankrekening. Als u via PayPal wordt betaald dan kunt u uw PayPal tegoed gebruiken voor betalingen of u laat het bedrag op uw bankrekening storten.
Met een marktkapitalisatie van ruim 203 miljard in 2020 en miljoenen rekeninghouders over de hele wereld, is het voor PayPal van groot belang dat de klantenservice goed en snel bereikbaar is. De beste manier om in contact te komen is door telefonisch contact te maken met de klantenservice van PayPal. Druk op bovenstaand telefoonnummer om nu in contact te komen met PayPal.
Openingstijden klantenservice
Om de klantenservice van PayPal snel te bereiken kunt u het beste telefonisch contact maken met het algemene telefoonnummer van PayPal. U wordt door middel van een keuzemenu naar de juiste afdeling geleid waar u een medewerker aan de telefoon krijgt. Bij drukte raad de virtuele assistent aan de telefoon u aan om eerst de website van PayPal te raadplegen.
U kunt de klantenservice van PayPal op werkdagen van 09:00 tot 17:30 bereiken op het algemene telefoonnummer 00 1 402-935-2050 (gebruikelijke belkosten). Als u belt via een vaste telefoonlijn dan kunt u het beste bellen met telefoonnummer 0800 2659239. Dit telefoonnummer is gratis vanaf een vaste lijn. Vanaf een mobiele telefoon kunnen de gebruikelijke belkosten van toepassing zijn. Bent u in het buitenland dan kunt u bellen met telefoonnummer 00353 14369033. De internationale belkosten zijn van toepassing.
Locatie klantenservice
Paypal heeft haar wortels in San Jose, Californië gevestigd. Om de klantenservice te bereiken is het niet mogelijk om een vestiging of het hoofdkantoor te bezoeken. PayPal werkt voornamelijk online waardoor de klantenservice ook enkel online te bereiken is. Veelvoorkomende vragen en problemen kunt u oplossen in uw persoonlijke account van PayPal.
Overige contactmogelijkheden
Voor het snelste contact kunt u het beste bellen met de klantenservice van PayPal. Als u liever niet belt dan heeft PayPal diverse andere contactmogelijkheden. Om u van persoonlijke dienstverlening te kunnen voorzien, kunt u via uw account toegang krijgen tot het Actiecentrum van PayPal. In dit actiecentrum kunt u problemen met betalingen en terugstortingen melden door op de knop Meld een probleem te klikken. Uw aanvraag wordt door de juiste afdeling in behandeling genomen waardoor u snel en persoonlijk antwoord ontvangt op uw vraag of probleem.
Tijdens drukke periodes raad PayPal haar klanten aan om geen telefonisch contact te maken omdat de wachttijden nogal kunnen oplopen. Om u toch zo snel en accuraat mogelijk te helpen biedt PayPal ook een chatfunctie aan. U kunt de chat openen door in te loggen op uw account en naar de contactpagina te gaan. Hier opent u de chat waar u begroet wordt door een virtuele assistent. Mocht de virtuele assistent uw vraag niet kunnen beantwoorden, dan wordt u doorverbonden met een medewerker van PayPal.
Afwijkingen tijdens de lockdown
Tijdens de lockdown in Nederland staat de klantenservice van PayPal ook gewoon voor u klaar. Het is echter drukker dan normaal omdat er meer online gekocht wordt tijdens de corona crisis. Hierdoor is de wachttijd op de klantenservice iets hoger dan u van PayPal gewend bent. U kunt gewoon met PayPal bellen, chatten of mailen via het contactformulier in het actiecentrum van PayPal.
Afhankelijk van hoe u contact met de klantenservice van PayPal maakt is de wachttijd niet langer dan een aantal werkdagen. Dit geldt echter alleen voor het melden van problemen via het contactformulier in het actiecentrum. Als u belt dan word u gemiddeld binnen 10 minuten te woord gestaan. Via de chatfunctie krijgt u na enkele minuten contact met een medewerker. Uw vragen kunnen ook tijdens de corona crisis veilig en corona proof beantwoord worden.