Oxxio klantenservice
Oxxio is een Nederlandse energieleverancier die groene stroom en gas levert aan particuliere klanten. Het bedrijf is actief sinds 2000 en is sinds 2011 onderdeel van de Eneco groep. Met ruim een half miljoen klanten in Nederland is het belangrijk dat u als klant zo snel mogelijk wordt geholpen als er iets mis gaat met uw diensten en producten van Oxxio.
Naast de levering van groene gas en stroom biedt Oxxio ook internet, televisie en telefoon aansluitingen aan. Om ervoor te zorgen dat alle diensten van Oxxio werken zoals zij moeten werken kun je voor diverse onderwerpen contact maken met de klantenservice als er dan toch iets mis gaat.
De snelste manier om in contact te komen met Oxxio is door te bellen of de chatfunctie op de klantenservice pagina te gebruiken. Klik op onderstaande knop om direct met de Oxxio klantenservice te bellen of toets het telefoonnummer in op uw telefoon: 088 – 8955999.
Openingstijden Oxxio Klantenservice
De klantenservice van Oxxio is telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 16:00 op werkdagen. De Service Crew die al uw vragen beantwoorden over telefonie, televisie of internet staan van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 18:00 voor u klaar. Als u in het weekend problemen heeft met uw aansluitingen dan kunt u contact maken tussen 10:00 en 16:00 op telefoonnummer 088 – 895 5988.
Als er iets mis gaat buiten openingstijden dan heeft u keuze uit het contact zoeken via de chat op de website van Oxxio of u belt met het Nationale Storingsnummer Gas & Stroom op het gratis telefoonnummer 0800 – 9009. Uw melding wordt vervolgens doorgegeven aan de lkcale netbeheerder, zodat het probleem met uw gas en/of stroom zo snel mogelijk verholpen kan worden.
De chatfunctie op de app en op de website zijn 24 uur per dag beschikbaar. Op werkdagen van 09:00 tot 20:00 kunt u via de chat een medewerker bereiken als de chatbot van Oxxio geen antwoord op uw vraag kan geven. Na 20:00 neemt de chatbot het over van een echte medewerker. De bot kan in de meeste gevallen ook antwoord geven op al uw vragen. Op zaterdag kunt u een medewerker bereiken via de chatfunctie tussen 10:00 en 16:00. Op zondag is de klantenservice van Oxxio gesloten. Als u een storing wilt doorgeven dan kan dat 24 uur per dag via deze link.
Adres Oxxio Klantenservice
Het hoofdkantoor van Oxxio kunt u vinden aan de Marten Meesweg in Rotterdam en is geopend op werkdagen van 09:00 tot 18:00. Het is niet mogelijk om het hoofdkantoor van Oxxio te bezoeken voor klantvragen.
Oxxio heeft helaas geen servicepunten die u kunt bezoeken om de klantenservice te spreken.
Overige Contactmogelijkheden
De klantenservice van Oxxio staat voor u klaar per chat of telefoon. Als u klant bent bij Oxxio dan kunt u ook gebruik maken van de mobiele App van Oxxio. Door in te loggen op uw account krijgt u toegang tot uw persoonlijke gegevens, facturen en uw maandbedrag en verbruik. De app biedt ook mogelijkheid om via een chatfunctie in contact te komen met de klantenservice. Komt u ergens niet uit, dan kunt u met 1 druk op de knop contact maken.
Als u uw persoonsgegevens wilt wijzigen, uw maandbedrag wilt aanpassen of uw meterstanden wilt doorgeven dan kunt u dit doen via de Oxxio app met uw persoonlijke inloggegevens of via de website. U vind de links naar deze pagina’s door te navigeren naar het menu in de blauwe balk onderaan de pagina van de website van Oxxio.
Afwijkingen tijdens de lockdown
Net zoals de meeste bedrijven in Nederland heeft Oxxio tijdens de corona crisis aanvullende maatregelen om verspreiding van het virus tegen te gaan. Hierbij is het belangrijk dat de medewerkers die op huisbezoek komen zichzelf en u als klant veilig kunnen houden zonder dat de service er minder op word. Om installatie op afstand makkelijker voor u als klant te maken kunt u op de website van Oxxio diverse handleidingen vinden die u helpen bij de installatie van de ExperiaBox waarmee u toegang tot internet, telefonie en televisie krijgt.
Als het u niet zelf lukt om uw apparaten te installeren dan kunt u de installatie ook door de monteur van Oxxio laten doen. De monteurs houden zich bij de installatie aan de corona maatregelen en vertrekken niet voor alles goed werkt. Als u overstapt naar een glasvezel abonnement dan stuurt Oxxio gratis een monteur naar uw woning, omdat deze installatie meer technische kennis vergt dan bij een DSL-verbinding.
Medewerker duidelijk gestresst,
Vraag was waarom er in de app al 2 dagen een storing in de slimme meter wordt gemeld en er niet kan worden uitgelezen, terwijl ik al contact had gehad met Liander en deze meldden dat meter naar behoren werkt en er een kortstondige storing was vorige maand!
Medewerker bleef volhouden: er is een storing,
Dat was niet mijn vraag.
Geen duidelijk antwoord gekregen.
Begrijp dat het heel erg druk is , maar ik meld dat er geen storing is(informatie van Liander)
En medewerker geeft alleen als antwoord er is een storing met nr …
Begreep de vraag niet ?
Oké,zal ik doen
Goedemorgen
Graag wil ik van u weten wat het maandelijks bedrag word voor stroom.
Ik heb inmiddels een gasvrij huis.
Ik heb zonnepanelen die 3200 kw opleveren.
Mijn verwachting is een verbruik van 1800 kw er bovenop.
Mijn contract loopt af per 08-01-2022
Wat zijn de mogelijk heden voor mij omtrent een nieuw en vast contract af te sluiten?
Ik zie Uw mail tegemoet.
De monteur heeft een en ander aangesloten,,oke prima de telefoonaansluiting is gereed maar de verbinding met het openbare netwerk is nog steeds verbroken, de monteur kon hier niets aan doen ??? vandaag al 4 dagen geen telefoon
klant nummer 20 00000 4829883. tel no 077 7857163