• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Nieuwe vormen van klantenservice

Home / Klantenservice artikelen / Nieuwe vormen van klantenservice

De voortschrijdende technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat u steeds meer mogelijkheden krijgt om uw klanten te woord te staan. Kon dat vroeger alleen per brief of telefoon en later per fax, vandaag de dag zijn er talloze andere mogelijkheden. Wilt u gebruik maken van deze opties dan is het wel zaak om dit goed te regelen. Een klantenservice via Whatsapp waar u één keer per dag naar kijkt gaat niet echt werken.

Nieuwe vormen van klantenservice

Het voordeel van een klantenservice via Whatsapp of sociale media

Klantenservice via Whatsapp of via Facebook heeft als groot voordeel dat u even de tijd krijgt om over een vraag, klacht of opmerking na te denken. Aan de telefoon is dit vaak niet echt mogelijk omdat de beller graag meteen een antwoord wil. U kunt iemand in de wacht zetten om iets uit te zoeken of met een collega te overleggen, maar dit mag dan hooguit 5 minuten duren en zelfs dat is al vrij lang. Als iemand een Whatsapp bericht stuurt of een bericht via Facebook Messenger, dan heeft u wat meer tijd om te reageren.

Zorg voor een passend en correct antwoord

Als u een vraag of klacht krijgt via Whatsapp en u maakt gebruik van de ‘bedenktijd’ dan is het wel zaak dat u daarna met een afdoende antwoord komt. Met andere woorden: Een appje dat binnenkomt om 10.00 uur kunt u niet om 14.00 uur beantwoorden met de mededeling “ik moet dit voor u uitzoeken, ik informeer u zo snel mogelijk” om dan vervolgens pas anderhalve dag later met een antwoord te komen. Dat is niet van deze tijd. Beter is het om direct met een passend antwoord te reageren of anders binnen hooguit een kwartier een voorlopige reactie te geven waarop u binnen hooguit enkele uren met een definitief antwoord reageert.

De openingstijden van de klantenservice

Ook als een klant gebruik maakt van Whatsapp of Messenger om een vraag te stellen of een klacht kenbaar e maken moet hij er natuurlijk wel rekening mee houden dat een bedrijf in de meeste gevallen niet 24/7 bereikbaar is. Midden in de nacht een Whatsapp bericht sturen naar een bedrijf kan, maar het is niet reëel om dan binnen een uur antwoord te verwachten tenzij het een escort service of 24-uurs pechhulp betreft. U mag dus best van een klant verwachten dat hij even geduld heeft voordat hij een reactie krijgt. Iemand die dat niet kan opbrengen zal zeer waarschijnlijk ook niet tevreden zijn met het antwoord dat uiteindelijk wordt gegeven tenzij dit voor de volle 100% aan de hoge verwachtingen voldoet.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Hoe gaat uw bedrijf om met klachten op Klacht.nl?

Hoe gaat uw bedrijf om met klachten op Klacht.nl?

Als er online over uw bedrijf geklaagd wordt kan dat vervelende gevolgen hebben voor uw bedrijf. Terecht of onterecht, 1 klacht kan soms al voldoende zijn om uw reputatie grote schade toe te brengen. De klacht blijft namelijk altijd vindbaar via Google, ook al is het incident inmiddels tien jaar of langer geleden. Het is […]

Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer

Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer

Een chatbot is een prima aanvulling op persoonlijk contact met uw klanten. Via een chatbot kunnen simpele vragen worden beantwoord, waardoor uw klant niet aan de telefoon hoeft te wachten en u geen personeel hoeft in te zetten om deze klanten te woord te staan. Een chatbot kan vragen beantwoorden als “wat zijn de openingstijden […]

Welke wachtmuziek is geschikt voor mijn bellers?

Welke wachtmuziek is geschikt voor mijn bellers?

Als uw bedrijf een klantenservice heeft waarmee gebeld kan worden dan zal het ongetwijfeld voorkomen dat uw bellers even moeten wachten. Veel bedrijven bieden tijdens dit wachten muziek aan om naar te luisteren. Dit maakt het wachten vaak wat aangenamer en bovendien weet de klant dat hij nog steeds verbinding heeft met het bedrijf. Het […]

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Eigenlijk heeft vrijwel ieder bedrijf dat landelijk bekend is een klantenservice. Zeker in deze tijd waarin mensen op verschillende manieren willen kunnen communiceren is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn, het liefst op verschillende manieren. Een klantenservice hebben is dan ook erg belangrijk. Als u als bedrijf niet bereikbaar bent als klanten vragen of […]

De grootste klantenservice ergernis: Het wachtmuziekje

De grootste klantenservice ergernis: Het wachtmuziekje

Veel telefooncentrales hebben de mogelijkheid om een ‘wachtmuziekje’ af te spelen als een klant in de wacht staat bij drukte. Veel bedrijven denken hier niet echt over na en laten het aan de leverancier van de telefooncentrale over om hiervoor een nietszeggend deuntje uit te zoeken. Meestal iets klassieks, want daar zitten doorgaans geen auteursrechten […]

Hoe gaat u om met negatieve berichten op sociale media?

Hoe gaat u om met negatieve berichten op sociale media?

Vrijwel ieder bedrijf heeft tegenwoordig een pagina op Facebook of Instagram of een Twitteraccount of misschien wel alle drie. Maar dit maakt het leggen van contact wel erg laagdrempelig. Mensen kunnen anoniem als ze dat willen een bericht plaatsen en daarmee het bedrijf in en kwaad daglicht proberen te zetten. Vaak zijn klachten die op […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl