• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Home / Klantenservice artikelen / Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Online reviews kunnen uw bedrijf maken en breken. En het vervelende is dat u er niet veel aan kunt doen als er negatieve reviews worden geplaatst die niet terecht zijn. Natuurlijk kunt u ze verwijderen als ze op uw eigen website worden gepost. Staan ze op een reviewsite zoals Trustpilot dan is het lastiger om een negatieve review offline te krijgen. Het kan wel, maar de methodes die sommige bedrijven hiervoor hanteren worden niet door iedereen gewaardeerd.

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Een negatieve review afkopen, mag dat?

Er zijn bedrijven die een negatieve beoordeling ‘afkopen’ met een waardebon of korting bij een volgende bestelling. In 2019 kwamen berichten naar buiten van maaltijdbezorgers dat negatieve reviews werden verwijderd nadat de plaatser bericht had gekregen van het restaurant en er een ‘deal’ was gesloten in de zin van een voucher voor korting op een volgende bestelling of geld terug op voorwaarde dat de negatieve review verwijderd mocht worden. Met name bij eten bestel websites zijn negatieve reviews zeer ongewenst, omdat de klant heel simpel bij een andere aanbieder kan bestellen zonder dat hij daar erg lang naar hoeft te zoeken.

Wat als een negatieve review terecht is?

Als een klant u negatief beoordeelt en u weet heel goed dat dit terecht is, geef dit dan aan in uw reactie. Op heel veel reviewsites kunt u als bedrijf reageren op de klacht. Als de klant gelijk heeft over een lange levertijd of de slechte kwaliteit van het product of de dienst, dan is het altijd het beste om dit toe te geven en direct een passende oplossing te bieden. Zorg er dan wel voor dat die oplossing zo snel mogelijk wordt uitgevoerd. Beloven om geld  terug te geven waar de klant vervolgens 3 maanden op moet wachten is niet echt de beste manier om van een negatieve review af te komen.

Wat kan ik doen tegen negatieve reviews die niet terecht zijn?

Meestal kunt u weinig doen tegen een negatieve beoordeling. Bedenk u dan dat er als het goed is ook positieve reviews moeten zijn. Als uw bedrijf goede diensten of producten levert, dan kan het niet zo zijn dat er uitsluitend negatieve reviews over u online staan. Nodig klanten die tevreden zijn uit om een beoordeling te schrijven over uw bedrijf. Het probleem is echter wel dat mensen die niet tevreden zijn sneller bereid zijn om in de pen te klimmen dan mensen die blij zijn met uw dienstverlening.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

De bereikbaarheid van een klantenservice

De bereikbaarheid van een klantenservice

De groei van de klantenservice is niet onopgemerkt gegaan. Zo geven de websites en brochures van bedrijven al aan hoe de klantenservice eenvoudig en lang te bereiken is. In deze blogpost lichten wij toe waarom dit fenomeen zich voordoet, en welke manieren van klantenservice er zijn. De hele dag door klantenservice Vooral op het gebied […]

Gebruik van beeldcontact bij de klantenservice

Gebruik van beeldcontact bij de klantenservice

Contact tussen klanten en een bedrijf via de klantenservice gaat meestal via de telefoon of via chat of e-mail. Daarbij wordt in vrijwel alle gevallen uitsluitend gebruik gemaakt van tekst. Dat kan soms lastig zijn. Een klant moet in zo’n geval goed kunnen uitleggen wat er aan de hand is en de medewerker moet in […]

Hoe houd ik mijn klanten binnenboord als ze willen opzeggen?

Hoe houd ik mijn klanten binnenboord als ze willen opzeggen?

Klanten lijken vandaag de dag een stuk minder trouw dan vroeger. Was iemand vroeger klant bij een energiemaatschappij dan bleef hij dat vaak jaren. Vandaag de dag heeft vrijwel iedereen internet en wordt voortdurend geprikkeld om te zoeken naar de goedkoopste aanbieder en direct online over te stappen. Dat wordt vaak ook nog heel makkelijk […]

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om geen telefonische klantenservice meer te hebben. Ze schakelen massaal over op online chat of contact via WhatsApp of een andere chatdienst. De reden daarvoor laat zich raden: Er hoeven geen mensen meer aan de telefoon te zitten en dus wordt er bespaard op personeelskosten. Natuurlijk moeten de vragen, klachten […]

Moet mijn klantenservice bereikbaar zijn tijdens feestdagen

Moet mijn klantenservice bereikbaar zijn tijdens feestdagen

Veel bedrijven zijn gesloten tijdens feestdagen zoals Kerst, Nieuwjaarsdag en Pasen. Maar steeds meer bedrijven besluiten om tijdens dit soort dagen toch bereikbaar te zijn voor hun klanten. Het hangt daarbij vaak van de aard van het bedrijf af of dit nodig is of niet. Als u een meubelzaak heeft dan wilt u natuurlijk open […]

Wat is de juiste aanpak bij notoire klagers?

Wat is de juiste aanpak bij notoire klagers?

Ieder bedrijf kent ze wel: Klanten, of soms zijn het niet eens echte klanten, die de klantenservice maar blijven lastigvallen met onredelijke vragen, eisen of gewoon irritante telefoontjes. En wat u als bedrijf ook doet, het is nooit goed en de ene klacht is nog niet opgelost of de volgende dient zich alweer aan. Er […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl