• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Home / Klantenservice artikelen / Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Online reviews kunnen uw bedrijf maken en breken. En het vervelende is dat u er niet veel aan kunt doen als er negatieve reviews worden geplaatst die niet terecht zijn. Natuurlijk kunt u ze verwijderen als ze op uw eigen website worden gepost. Staan ze op een reviewsite zoals Trustpilot dan is het lastiger om een negatieve review offline te krijgen. Het kan wel, maar de methodes die sommige bedrijven hiervoor hanteren worden niet door iedereen gewaardeerd.

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Een negatieve review afkopen, mag dat?

Er zijn bedrijven die een negatieve beoordeling ‘afkopen’ met een waardebon of korting bij een volgende bestelling. In 2019 kwamen berichten naar buiten van maaltijdbezorgers dat negatieve reviews werden verwijderd nadat de plaatser bericht had gekregen van het restaurant en er een ‘deal’ was gesloten in de zin van een voucher voor korting op een volgende bestelling of geld terug op voorwaarde dat de negatieve review verwijderd mocht worden. Met name bij eten bestel websites zijn negatieve reviews zeer ongewenst, omdat de klant heel simpel bij een andere aanbieder kan bestellen zonder dat hij daar erg lang naar hoeft te zoeken.

Wat als een negatieve review terecht is?

Als een klant u negatief beoordeelt en u weet heel goed dat dit terecht is, geef dit dan aan in uw reactie. Op heel veel reviewsites kunt u als bedrijf reageren op de klacht. Als de klant gelijk heeft over een lange levertijd of de slechte kwaliteit van het product of de dienst, dan is het altijd het beste om dit toe te geven en direct een passende oplossing te bieden. Zorg er dan wel voor dat die oplossing zo snel mogelijk wordt uitgevoerd. Beloven om geld  terug te geven waar de klant vervolgens 3 maanden op moet wachten is niet echt de beste manier om van een negatieve review af te komen.

Wat kan ik doen tegen negatieve reviews die niet terecht zijn?

Meestal kunt u weinig doen tegen een negatieve beoordeling. Bedenk u dan dat er als het goed is ook positieve reviews moeten zijn. Als uw bedrijf goede diensten of producten levert, dan kan het niet zo zijn dat er uitsluitend negatieve reviews over u online staan. Nodig klanten die tevreden zijn uit om een beoordeling te schrijven over uw bedrijf. Het probleem is echter wel dat mensen die niet tevreden zijn sneller bereid zijn om in de pen te klimmen dan mensen die blij zijn met uw dienstverlening.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Ieder bedrijf kent ze wel: De notoire klagers. Van die mensen die al aan hun stem worden herkend als ze bellen nog voordat ze hun naam hebben genoemd. Klanten waarvoor u niets goed kunt doen en die u alleen maar bellen omdat ze dat “leuk” vinden. Ze hebben vaak klachten waarvan ze zelf ook wel […]

Proactieve klantenservice

Proactieve klantenservice

De klantenservice van uw bedrijf hoeft niet altijd afwachtend te zijn. Een proactieve houding van uw klantenservice kan potentiële afnemers converteren. In deze blogpost bespreken we hoe u proactief aan de slag kunt gaan met uw klantenservice. Waarom proactieve klantenservice? Zelfs als uw reguliere klantenservice zeer goed is, zijn er altijd mogelijkheden om deze uit […]

Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Wat kan ik doen als mijn bedrijf negatief in het nieuws komt?

Het is altijd vervelend als uw bedrijf negatief in het nieuws komt. Ongeacht of u iets te verwijten valt of niet is het altijd belangrijk om hier goed op te reageren. Een impulsieve reactie is maar zelden verstandig. Als u wordt gebeld door een journalist die een artikel wil schrijven, maak dan een afspraak voor […]

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

De uitbraak van het Corona virus eind 2019 en zijn oversteek naar Europa in februari heeft nogal wat  teweeg gebracht. Veel bedrijven maken zich zorgen. Niet alleen over hun omzet die daalt, maar ook over de inzetbaarheid van personeel. Want als u nu een grote klantenservice heeft met tientallen lijnen, hoe moet die draaiend worden […]

Het belang van een FAQ pagina op uw website

Het belang van  een FAQ pagina op uw website

Natuurlijk staat uw klantenservice team altijd klaar voor bellende of e-mailende klanten. Maar u kunt deze medewerkers veel werk uit handen nemen door uw website te voorzien van een pagina met veel gestelde vragen, ook wel FAQ (Frequently Asked Questions) genoemd. Door zo’n pagina op uw website te hebben en deze ook nog eens gemakkelijk […]

Klantenservice via de live chat

Klantenservice via de live chat

Steeds meer bedrijven bieden op hun website de mogelijkheid om via live chat contact te hebben met de klantenservice. Reuze handig natuurlijk als een klant bezig is met een bestelling en een vraag heeft over een product of over het bestelproces. Onderzoek toont aan dat als een bedrijf de mogelijkheid heeft om via live chat […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl