• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Hoe belangrijk is een goede klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Hoe belangrijk is een goede klantenservice?

Als u uw klanten een warm hart toedraagt, en waarom zou u dat niet doen, is het belangrijk om een goede klantenservice te bieden aan uw klanten. Hoe u deze inricht is sterk afhankelijk van de aard van uw bedrijf. Soms is het belangrijk dat u ruime openingstijden heeft, maar in andere gevallen kunt u ook volstaan met een e-mailservice met antwoordgarantie binnen 24 of 48 uur. Als u doorgaans langer dan 24 uur doet over een reactie op een bericht, is het attent om uw klant hierop te wijzen. Dit kan door een mededeling op de website (‘Reactie binnen 2-3 werkdagen’). Maar beter is om binnen uiterlijk 1 werkdag te reageren op een vraag, klacht of opmerking.

Hoe belangrijk is een goede klantenservice?

Zorg dat klanten snel en efficiënt worden geholpen

Het is voor een klantenservice essentieel dat een klant die contact zoekt snel en efficiënt wordt geholpen. Zorg dus dat er mensen bij de klantenservice zitten die verstand van zaken hebben en die bovendien de bevoegdheid hebben om zaken af te handelen. Het schiet immers niet op als er overal eerst moet worden overlegd voordat een klant antwoord krijgt. Als een klant klaagt over een beschadigd product maar hij wil genoegen nemen met een korting, dan moet de klantenservice hem direct een aanbod kunnen doen. Alleen als de klant niet tevreden is met de manier waarop een klacht wordt afgehandeld is het logisch dat hierover overlegd moet worden en dat de afhandeling dan langer duurt.

Goede klantenservice kan veel problemen voorkomen

Als een klant die boos is of een vraag heeft meteen contact kan opnemen kan dit veel problemen voorkomen. Als een klant direct zijn probleem of klacht kenbaar kan maken dan kan dit veel verschil maken. Natuurlijk hoeft u niet 24/7 bereikbaar te zijn, maar door de klant verschillende mogelijkheden te bieden om contact op te nemen zorgt u ervoor dat hij op ieder gewenst moment contact op kan nemen. Een e-mail sturen kan bijvoorbeeld desnoods ’s nachts. Dat een klant dan niet binnen een uur antwoord krijgt is uiteraard logisch. Als een klant liever niet wil bellen, sommige mensen hebben hier moeite mee, zorg dan dat er voldoende alternatieven zijn, zoals een online chat of de mogelijkheid om via social media zoals Facebook of Twitter te reageren.

Goede bereikbaarheid is essentieel voor uw bedrijf

Hoe u uw klantenservice ook heeft ingericht, en of het nu gaat om enkele contacten per week of honderden per dag, het is heel belangrijk dat u goed bereikbaar bent voor uw klanten. Geef dit dus duidelijk aan op uw website, zodat een klant die een vraag, opmerking of klacht heeft u snel en gemakkelijk kan bereiken. Dit kan het verschil maken tussen een mogelijk licht geïrriteerde klant en een klant die woedend is.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Moeten mijn klantenservice medewerkers ABN spreken?

Moeten mijn klantenservice medewerkers ABN spreken?

Als uw bedrijf is gevestigd in een regio waar dialect wordt gesproken, dan kan het lastig zijn om medewerkers voor de klantenservice te vinden die Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN) spreken. Op zich is een accent niet heel erg, veel mensen zijn trots op hun afkomst. Maar houd er wel rekening mee dat u ook gebeld […]

De klantenservice medewerker is soms net een sociaal werker

De klantenservice medewerker is soms net een sociaal werker

Iedere instantie maakt het mee: mensen die de klantenservice bellen met een heel andere reden dan een vraag of klacht over de producten of diensten van het desbetreffende bedrijf. De voornaamste reden is dat de beller een luisterend oor zoekt of zelfs een schreeuw om hulp wil uiten. De vraag is alleen: Hoe herkent een […]

Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Het kan gebeuren dat u een wijziging doorvoert in de wijze waarop de klantenservice wordt afgehandeld en dat blijkt dat deze niet goed werkt. Stel dat u besluit om de klantenservice uit te besteden aan een extern bedrijf. Dit kan goed uitpakken, maar het kan ook gebeuren dat het binnen een paar weken klachten regent. […]

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Online reviews kunnen uw bedrijf maken en breken. En het vervelende is dat u er niet veel aan kunt doen als er negatieve reviews worden geplaatst die niet terecht zijn. Natuurlijk kunt u ze verwijderen als ze op uw eigen website worden gepost. Staan ze op een reviewsite zoals Trustpilot dan is het lastiger om […]

Hoe voorkom ik dat mijn klantenservice negatief in het nieuws komt?

Hoe voorkom ik dat mijn klantenservice negatief in het nieuws komt?

Onlangs was het weer raak. Een populair programma op tv dat klachten van mensen over hun vakanties behandelt besteedde aandacht aan de klantenservice van reisorganisaties. En die kwamen er niet alle gevallen erg goed van af. er was bijvoorbeeld een mevrouw die na een reis per vliegtuig haar koffer totaal vernield op de bagageband aantrof. […]

Hoe belangrijk is een goed functionerende klantenservice?

Hoe belangrijk is een goed functionerende klantenservice?

Sommige bedrijven denken dat het niet zo belangrijk is om een goede klantenservice te hebben. Als er een vraag komt of een klacht dan wordt daar vaak ad-hoc op gereageerd. Dat kan op zich prima, als het gaat om een relatief klein bedrijf met  weinig klantcontacten. Maar als u per dag tientallen telefoontjes of berichten […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl