• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Bezuinigen op de klantenservice tijdens de coronacrisis

Home / Klantenservice artikelen / Bezuinigen op de klantenservice tijdens de coronacrisis

De coronapandemie heeft grote gevolgen voor veel ondernemers. Soms heeft u te maken met een gedwongen sluiting, soms met een sterk teruglopende omzet omdat klanten wegblijven ondanks dat uw bedrijf wel gewoon door draait. Hoe dan ook is de coronacrisis voor veel bedrijven een zware tijd. Ondanks dat de overheid bijspringt met steunmaatregelen kan dit tot gevolg hebben dat u bezuinigingsmaatregelen moet nemen om te overleven. Bezuinigen op de klantenservice kan dan een optie zijn.

Bezuinigen op de klantenservice tijdens de coronacrisis

Beperking van de openingstijden van de klantenservice

U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om de klantenservice beperkt te openen. Bent u normaal gesproken 6 dagen per week bereikbaar en ook in de avonduren dan kunt u besluiten om uw klantenservice bijvoorbeeld op zaterdag te sluiten en de bereikbaarheid in de avonduren te beperken. Veel mensen werken momenteel thuis en dat kan wat gemakkelijker worden gecombineerd met bijvoorbeeld online winkelen en dus ook informatie vragen over producten bij bedrijven via de klantenservice. Hierdoor zult u merken dat u overdag meer telefoontjes of berichten via de mail of de online chat krijgt.

Zorg dat de kwaliteit van uw klantenservice op peil blijft

Als u moet bezuinigen op de beschikbaarheid van de klantenservice dan is het belangrijk dat u de kwaliteit zoveel mogelijk probeert te waarborgen. Zeker als er tot nu geen of weinig klachten zijn over uw klantenservice is het natuurlijk zonde om dat zomaar weg te gooien. Let er dus altijd op dat uw bereikbaarheid en service op een aanvaardbaar niveau blijven ondanks dat u wellicht e maken heeft met de gevolgen van de coronamaatregelen. Soms kan het helpen om juist nu speciale acties met korting of een ander aantrekkelijk aanbod te doen aan uw klanten om ze op die manier betrokken te houden bij uw bedrijf.

Schaal de klantenservice tijdig weer op

Probeer als ondernemer altijd vooruit te kijken. Als u het idee heeft dat uw bedrijf op een bepaald moment weer meer omzet zal draaien, bijvoorbeeld door het terugdraaien van beperkende maatregelen als gevolg van de corona pandemie, dan is het belangrijk om hier tijdig op in te spelen. Het  zou immers zonde zijn als uw wellness centrum weer open mag en u kunt geen boekingen noteren omdat de medewerkers van de telefonische klantenservice met lang verlof zijn gestuurd. Houd de actualiteit dan ook goed in de gaten zodat u geen kansen voor uw bedrijf laat liggen.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Het Bel-me-niet register is er niet voor niets. Hierin staan telefoonnummers van mensen die niet willen worden lastiggevallen met telefonische verkoop. Het begrip “telefonische verkoop” gaat verder dan het simpelweg aanbieden van een product. Ook als u iemand een abonnement wilt aanbieden of donateur wilt maken van een goed doel mag u in principe niet […]

Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer

Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer

Een chatbot is een prima aanvulling op persoonlijk contact met uw klanten. Via een chatbot kunnen simpele vragen worden beantwoord, waardoor uw klant niet aan de telefoon hoeft te wachten en u geen personeel hoeft in te zetten om deze klanten te woord te staan. Een chatbot kan vragen beantwoorden als “wat zijn de openingstijden […]

Onderzoek regelmatig het functioneren van uw klantenservice

Onderzoek regelmatig het functioneren van uw klantenservice

Als uw bedrijf een klantenservice heeft is het aan te raden hier met enige regelmaat onderzoek naar te doen. Laat uw medewerkers het aantal telefoontjes turven, zodat u kunt zien wanneer het druk is bij uw klantenservice. Misschien kunt u schuiven met de uren van de medewerkers of misschien moet er een vacature uit voor […]

De grootste klantenservice ergernis: Het wachtmuziekje

De grootste klantenservice ergernis: Het wachtmuziekje

Veel telefooncentrales hebben de mogelijkheid om een ‘wachtmuziekje’ af te spelen als een klant in de wacht staat bij drukte. Veel bedrijven denken hier niet echt over na en laten het aan de leverancier van de telefooncentrale over om hiervoor een nietszeggend deuntje uit te zoeken. Meestal iets klassieks, want daar zitten doorgaans geen auteursrechten […]

5 tips voor goed klantcontact aan de telefoon

5 tips voor goed klantcontact aan de telefoon

Telefonisch contact met klanten is één van de meest directe manieren van communiceren. Met deze 5 tips kunt u ervoor zorgen dat deze gesprekken positief verlopen en de beller het idee heeft dat er serieus naar hem is geluisterd. 1. Zo neemt u de telefoon op Als u de telefoon opneemt, zorg dan dat u […]

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

De uitbraak van het Corona virus eind 2019 en zijn oversteek naar Europa in februari heeft nogal wat  teweeg gebracht. Veel bedrijven maken zich zorgen. Niet alleen over hun omzet die daalt, maar ook over de inzetbaarheid van personeel. Want als u nu een grote klantenservice heeft met tientallen lijnen, hoe moet die draaiend worden […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl