• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Wat kan een bedrijf leren van de klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Wat kan een bedrijf leren van de klantenservice?

De klantenservice kan voor een bedrijf heel nuttige informatie opleveren. Niet alleen kan er worden geïnventariseerd over welk punt de meeste klachten binnenkomen. Ook kan een bedrijf lering trekken uit klachten en ervoor proberen te zorgen dat deze niet meer voorkomen. Maar ook kun je als leidinggevende beoordelen of je medewerkers hun werk als klantenservice medewerker goed doen. Door bijvoorbeeld gesprekken terug te luisteren kun je beoordelen of een beller naar behoren te woord wordt gestaan. Dit kan bijvoorbeeld van belang zijn als een klant zich beklaagt over de bejegening door een klantenservice medewerker.

Wat kan een bedrijf leren van de klantenservice?

Maak een incidentenlogboek

Elk bedrijf heeft te maken met notoire klagers. Dit zijn mensen voor wie je het nooit goed kunt doen en die met grote regelmaat aan de telefoon hangen om maar weer eens ergens over te klagen. Het is handig om hiervan een logboek bij te houden. Zo weten alle klantenservice medewerkers dat een bepaalde klant een notoire klager is en hoe hiermee moet worden omgegaan. Zo voorkomt u dat een klant medewerkers tegen elkaar uit gaat spelen. Als alle medewerkers meteen kunnen zien hoe vorige gesprekken zijn verlopen dan kunnen ze hierbij aansluiten en voorkomen dat er toezeggingen worden gedaan of bepaalde zaken voor de zoveelste keer worden uitgezocht.

Pas het beleid alleen aan als daar goede aanleiding voor is

Het is natuurlijk niet de bedoeling om het beleid na 1 klacht meteen aan te passen. Als er geklaagd wordt dat de klantenservice slecht bereikbaar is dan kan dat een incident zijn. Maar als dit soort klachten zeer regelmatig terugkomen dan is het misschien aan te raden om de capaciteit uit te breiden. Dit kan door meer mensen aan de telefoon te zetten of het aantal uren dat de klantenservice bereikbaar is uit te breiden. Zo zorgt u dat klanten sneller worden geholpen en dit voorkomt extra ergernis.

Pleeg regelmatig overleg met uw klantenservice medewerkers

Om goed feeling te houden met hoe de klanten uw bedrijf beleven en beoordelen is het belangrijk om regelmatig overleg te plegen met de medewerkers van de klantenservice. Zij kunnen u als management immers vertellen wat er leeft. Over welke onderwerpen komen regelmatig klachten, welke klachten komen vaak terug. Op welke tijdstippen is het extra druk bij de klantenservice. Dit soort informatie kan u helpen bij het goed en efficiënt managen van de communicatie tussen uw klanten en uw bedrijf.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?

Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?

Steeds meer bedrijven maken gebruik van een chatbot als onderdeel van de klantenservice. Ze zijn nog wel telefonisch en per mail bereikbaar, maar veel vragen kan de chatbot afdoen. Het is bij het inzetten van een chatbot wel heel belangrijk dat deze zijn werk goed doet. Een chatbot die niet de gewenste antwoorden geeft wekt […]

Hoe gaat u om met negatieve berichten op sociale media?

Hoe gaat u om met negatieve berichten op sociale media?

Vrijwel ieder bedrijf heeft tegenwoordig een pagina op Facebook of Instagram of een Twitteraccount of misschien wel alle drie. Maar dit maakt het leggen van contact wel erg laagdrempelig. Mensen kunnen anoniem als ze dat willen een bericht plaatsen en daarmee het bedrijf in en kwaad daglicht proberen te zetten. Vaak zijn klachten die op […]

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Online reviews kunnen uw bedrijf maken en breken. En het vervelende is dat u er niet veel aan kunt doen als er negatieve reviews worden geplaatst die niet terecht zijn. Natuurlijk kunt u ze verwijderen als ze op uw eigen website worden gepost. Staan ze op een reviewsite zoals Trustpilot dan is het lastiger om […]

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om geen telefonische klantenservice meer te hebben. Ze schakelen massaal over op online chat of contact via WhatsApp of een andere chatdienst. De reden daarvoor laat zich raden: Er hoeven geen mensen meer aan de telefoon te zitten en dus wordt er bespaard op personeelskosten. Natuurlijk moeten de vragen, klachten […]

Een man of een vrouw aan de telefoon bij de klantenservice?

Een man of een vrouw aan de telefoon bij de klantenservice?

Het mag geen verschil maken of een klant bij de klantenservice door een man of een vrouw te woord wordt gestaan. Bij het aannemen van medewerkers mag u immers geen onderscheid maken op basis van geslacht. Maar toch maakt het wel degelijk verschil of een klant bij het bellen naar de klantenservice een man of […]

Moeten mijn klantenservice medewerkers ABN spreken?

Moeten mijn klantenservice medewerkers ABN spreken?

Als uw bedrijf is gevestigd in een regio waar dialect wordt gesproken, dan kan het lastig zijn om medewerkers voor de klantenservice te vinden die Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN) spreken. Op zich is een accent niet heel erg, veel mensen zijn trots op hun afkomst. Maar houd er wel rekening mee dat u ook gebeld […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl