Mediamarkt

Media Markt is een Duitse winkelketen die is gespecialiseerd in consumentenelektronica. Met meer dan 500 winkels verspreid over Europa, waarvan 50 in Nederland en 28 in België heeft Media Markt zich geïnfiltreerd in de samenleving. Daarnaast gaf de corona crisis in 2020 een flinke boost aan de online verkopen. 

Het is daarom belangrijker dan ooit dat niet alleen de klantenservice, maar ook de bezorging van de pakketten naadloos aansluiten op de verwachtingen van de klant. Om deze reden kunt u de klantenservice op diverse manieren bereiken. De snelste manier om in contact te komen met de medewerkers van de Media Markt is door telefonisch contact te maken. Telefoonnummer klantenservice: 088-4640464

Openingstijden MediaMarkt klantenservice

De klantenservice van de MediaMarkt kunt u op werkdagen tussen 08:00 en 23:00 bereiken per chat en telefoon. Op zaterdag en zondag is de klantenservice geopend van 09:00 tot 20:00. Heeft u vragen over bestellingen en facturen? Dan kunt u ook uw Mijn MediaMarkt account raadplegen. Hier vind u onder andere al uw online bestellingen. Bent u een MediaMarkt club-lid? Dan kunt u uw lidmaatschap koppelen aan uw account waarna u kunt profiteren van exclusieve voordelen. 

U kunt de klantenservice ook bereiken door een bezoek te brengen aan een MediaMarkt winkel bij u in de buurt. De klantenservice staat ook in de winkel graag voor u klaar. In de winkel vindt u ook de SmartBar waar u kleine reparaties zoals het vervangen van een telefoonscherm kunt laten uitvoeren. Tijdens openingstijden van elk MediaMarkt filiaal kunt u gewoon naar binnen lopen om meer informatie in te winnen over de duur en kosten van uw reparaties.

Locatie klantenservice 

De klantenservice van de MediaMarkt kunt u bezoeken in elke Media Markt winkel in Europa. U kunt de winkel binnenlopen waar de medewerkers van MediaMarkt u graag helpen bij het vinden van het juiste product. Per afdeling zijn er experts aanwezig die u kunnen helpen met al uw vragen over telefoons, laptops, computerspellen, wasmachines en meer. Klik hier om een MediaMarkt winkel bij u in de buurt te vinden. 

Als u de website van MediaMarkt bezoekt dan opent zich op de klantenservice pagina een chatbox waar u al uw vragen aan de chat bot kunt stellen. Als de chatbot er niet uit komt dan wordt u doorverbonden met een echte werknemer. Door drukte tijdens de corona crisis en de toename van online bestellingen tijdens de lockdown is het mogelijk dat u langer moet wachten dan u van MediaMarkt gewend bent. U wordt via de chat doorgaans binnen 15 minuten geholpen. 

Overige contactmogelijkheden 

Als overige contactmogelijkheden kunt u MediaMarkt ook bereiken via uw social media kanalen. U kunt bijvoorbeeld een bericht sturen via Twitter of Facebook om met een medewerker van MediaMarkt in contact te komen. 

Bellen en chatten gaat over het algemeen sneller dan contact maken via social media. Als u via Facebook of Twitter een vraag stelt dan krijgt u meestal binnen 24 uur reactie van een medewerker van de klantenservice of het social media team. Als u belt of chat dan heeft u doorgaans binnen 15 tot 30 minuten contact met een medewerker. Het is momenteel drukker dan normaal op de klantenservice van de MediaMarkt. 

Afwijkingen tijdens de lockdown

Tijdens de lockdown zijn alle MediaMarkt filialen gesloten voor het ophalen en kopen van producten in de winkel. Een beperkt aantal winkels is wel open voor kleine reparaties die bij de Smartbar uitgevoerd kunnen worden. Omdat alle 50 filialen van MediaMarkt tijdens de lockdown in Nederland gesloten zijn, kan het gebeuren dat uw pakket langer onderweg is dan verwacht. 

Na sluiting van de filialen namen de online aankopen flink toe waardoor er ook vertraging in het uitvoeren van reparaties en terugbetalingen van retouren kan oplopen. Online bestellingen worden tot aan de de drempel van de woning bezorgd en de installatie-, inbouw- en ophangservices gaan tijdens de lockdown gewoon door. 

Als er een monteur naar uw huis komt dan heeft de MediaMarkt een aantal aanvullende voorwaarden voor u als klant. Bekijk hier alle richtlijnen die MediaMarkt hanteert voor huisbezoeken. Uiteraard worden de maatregelen zoals geadviseerd door het RIVM ook bij u thuis door de werknemer nageleefd. Denk hierbij aan een goede hygiëne, 1,5 meter afstand en een goede ventilatie in de woning om besmetting op het coronavirus zo goed mogelijk te voorkomen. 

Plaats een reactie