• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Home / Klantenservice artikelen / Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Het Bel-me-niet register is er niet voor niets. Hierin staan telefoonnummers van mensen die niet willen worden lastiggevallen met telefonische verkoop. Het begrip “telefonische verkoop” gaat verder dan het simpelweg aanbieden van een product. Ook als u iemand een abonnement wilt aanbieden of donateur wilt maken van een goed doel mag u in principe niet bellen naar een nummer dat in het register staat. Dit mag alleen als er sprake is van een ‘warm contact’. Een klant van uw bedrijf die u een bijzonder aanbod wilt doen mag in principe gebeld worden. Maar ook in dat geval kan de klant verzoeken om niet meer te bellen.

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Respecteer de wens van de klager

Wanneer iemand klaagt dat hij door uw bedrijf is gebeld terwijl is aangegeven dat hierop geen prijs wordt gesteld, neem deze klacht dan serieus. Reageer adequaat door direct excuses aan te bieden. Uiteraard doet u de toezegging de fout te herstellen en dat uw bedrijf deze persoon niet meer zal lastigvallen met ongewenste telefoontjes. Regel dit meteen, zodat uw ijverige callcenter medewerkers dit nummer ook echt niet meer bellen. Er zijn gevallen bekend van mensen die klagen en vervolgens de dagen daarna nog verschillende keren worden gebeld door hetzelfde bedrijf. Daar maakt u echt geen vrienden mee.

Voorkom klachten bij de ACM

Als u zich niet houdt aan het Bel-Me-Niet register dan loopt u het risico dat de gebelde persoon een klacht over uw bedrijf indient bij de Autoriteit Consument en Markt. En dat moet u niet willen. Ten eerste is het geen reclame en ten tweede loopt u het risico een boete te krijgen als er meerdere klachten over uw bedrijf binnenkomen bij de ACM. Het Bel-Me-Niet register is er niet voor niets en u moet zich daar gewoon aan houden.

Uw telefoonnummer op het internet

Realiseer u dat als er veel mensen geïrriteerd zijn over telefoontjes van uw bedrijf, dat u het risico loopt dat uw telefoonnummer te vinden is via Google. En dan niet om naar uw bedrijf te verwijzen maar als link naar een pagina waar klachten over ongewenste telefoontjes kunnen worden gemeld. Als uw bedrijf hier vermeld staat is dat zeer ongunstig voor uw bedrijfsresultaat. Conclusie: Houd u aan het register van Bel-Me-Niet telefoonnummers. Bel alleen mensen die hier geen bezwaar tegen hebben. En respecteer dat een deel van uw potentiële marktaandeel liever niet telefonisch wil worden benaderd. Er zijn nog genoeg andere manieren.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Proactieve klantenservice

Proactieve klantenservice

De klantenservice van uw bedrijf hoeft niet altijd afwachtend te zijn. Een proactieve houding van uw klantenservice kan potentiële afnemers converteren. In deze blogpost bespreken we hoe u proactief aan de slag kunt gaan met uw klantenservice. Waarom proactieve klantenservice? Zelfs als uw reguliere klantenservice zeer goed is, zijn er altijd mogelijkheden om deze uit […]

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Voor veel dingen geldt dat niet iedereen het kan omdat het een vak is en er bepaalde vaardigheden voor moet hebben. En ja, dat geldt ook voor medewerker klantenservice. Niet iedereen heeft de juiste empathie om klanten op de juiste manier te woord te staan. Dat vraagt inlevingsvermogen, geduld en uiteraard kennis van het bedrijf. […]

Gebruik van beeldcontact bij de klantenservice

Gebruik van beeldcontact bij de klantenservice

Contact tussen klanten en een bedrijf via de klantenservice gaat meestal via de telefoon of via chat of e-mail. Daarbij wordt in vrijwel alle gevallen uitsluitend gebruik gemaakt van tekst. Dat kan soms lastig zijn. Een klant moet in zo’n geval goed kunnen uitleggen wat er aan de hand is en de medewerker moet in […]

De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

Het werven van medewerkers voor de klantenservice kan soms wel eens lastig zijn. Een redelijk grote groep mensen vindt dit werk niet echt leuk, omdat je regelmatig lastige mensen aan de telefoon krijgt en dat kan soms best lastig zijn. En dan is het natuurlijk ook nog zo dat mensen geschikt moeten zijn voor dit […]

Hoe voorkom ik dat mijn klantenservice negatief in het nieuws komt?

Hoe voorkom ik dat mijn klantenservice negatief in het nieuws komt?

Onlangs was het weer raak. Een populair programma op tv dat klachten van mensen over hun vakanties behandelt besteedde aandacht aan de klantenservice van reisorganisaties. En die kwamen er niet alle gevallen erg goed van af. er was bijvoorbeeld een mevrouw die na een reis per vliegtuig haar koffer totaal vernield op de bagageband aantrof. […]

Nieuwe vormen van klantenservice

Nieuwe vormen van klantenservice

De voortschrijdende technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat u steeds meer mogelijkheden krijgt om uw klanten te woord te staan. Kon dat vroeger alleen per brief of telefoon en later per fax, vandaag de dag zijn er talloze andere mogelijkheden. Wilt u gebruik maken van deze opties dan is het wel zaak om dit goed te […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl