• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Home / Klantenservice artikelen / Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Het Bel-me-niet register is er niet voor niets. Hierin staan telefoonnummers van mensen die niet willen worden lastiggevallen met telefonische verkoop. Het begrip “telefonische verkoop” gaat verder dan het simpelweg aanbieden van een product. Ook als u iemand een abonnement wilt aanbieden of donateur wilt maken van een goed doel mag u in principe niet bellen naar een nummer dat in het register staat. Dit mag alleen als er sprake is van een ‘warm contact’. Een klant van uw bedrijf die u een bijzonder aanbod wilt doen mag in principe gebeld worden. Maar ook in dat geval kan de klant verzoeken om niet meer te bellen.

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Respecteer de wens van de klager

Wanneer iemand klaagt dat hij door uw bedrijf is gebeld terwijl is aangegeven dat hierop geen prijs wordt gesteld, neem deze klacht dan serieus. Reageer adequaat door direct excuses aan te bieden. Uiteraard doet u de toezegging de fout te herstellen en dat uw bedrijf deze persoon niet meer zal lastigvallen met ongewenste telefoontjes. Regel dit meteen, zodat uw ijverige callcenter medewerkers dit nummer ook echt niet meer bellen. Er zijn gevallen bekend van mensen die klagen en vervolgens de dagen daarna nog verschillende keren worden gebeld door hetzelfde bedrijf. Daar maakt u echt geen vrienden mee.

Voorkom klachten bij de ACM

Als u zich niet houdt aan het Bel-Me-Niet register dan loopt u het risico dat de gebelde persoon een klacht over uw bedrijf indient bij de Autoriteit Consument en Markt. En dat moet u niet willen. Ten eerste is het geen reclame en ten tweede loopt u het risico een boete te krijgen als er meerdere klachten over uw bedrijf binnenkomen bij de ACM. Het Bel-Me-Niet register is er niet voor niets en u moet zich daar gewoon aan houden.

Uw telefoonnummer op het internet

Realiseer u dat als er veel mensen geïrriteerd zijn over telefoontjes van uw bedrijf, dat u het risico loopt dat uw telefoonnummer te vinden is via Google. En dan niet om naar uw bedrijf te verwijzen maar als link naar een pagina waar klachten over ongewenste telefoontjes kunnen worden gemeld. Als uw bedrijf hier vermeld staat is dat zeer ongunstig voor uw bedrijfsresultaat. Conclusie: Houd u aan het register van Bel-Me-Niet telefoonnummers. Bel alleen mensen die hier geen bezwaar tegen hebben. En respecteer dat een deel van uw potentiële marktaandeel liever niet telefonisch wil worden benaderd. Er zijn nog genoeg andere manieren.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Hoe optimaliseer ik mijn klantenservice?

Hoe optimaliseer ik mijn klantenservice?

Als uw bedrijf een klantenservice heeft, en welk bedrijf heeft die nu niet, dan is het zaak om ervoor te zorgen dat de klantenservice optimaal bereikbaar is voor uw klanten. Dat wil niet zeggen dat u dag en nacht bereikbaar moet zijn. De meeste mensen hebben er wel begrip voor dat ze de klantenservice van […]

Hoe belangrijk is een goed functionerende klantenservice?

Hoe belangrijk is een goed functionerende klantenservice?

Sommige bedrijven denken dat het niet zo belangrijk is om een goede klantenservice te hebben. Als er een vraag komt of een klacht dan wordt daar vaak ad-hoc op gereageerd. Dat kan op zich prima, als het gaat om een relatief klein bedrijf met  weinig klantcontacten. Maar als u per dag tientallen telefoontjes of berichten […]

Hoe gaat uw bedrijf om met klachten op Klacht.nl?

Hoe gaat uw bedrijf om met klachten op Klacht.nl?

Als er online over uw bedrijf geklaagd wordt kan dat vervelende gevolgen hebben voor uw bedrijf. Terecht of onterecht, 1 klacht kan soms al voldoende zijn om uw reputatie grote schade toe te brengen. De klacht blijft namelijk altijd vindbaar via Google, ook al is het incident inmiddels tien jaar of langer geleden. Het is […]

Hoe maakt u het weer goed met een boze klant?

Hoe maakt u het weer goed met een boze klant?

Het kan gebeuren dat een klant uw klantenservice belt en dat de situatie hopeloos uit de hand loopt. Zo kan er enorme ruzie ontstaan over een punt dat wellicht snel en gemakkelijk opgelost had kunnen worden. Soms kiest een medewerker de verkeerde aanpak en valt dat niet meer terug te draaien. De klant is woedend […]

Hoe regelt u de klantenservice via Twitter?

Hoe regelt u de klantenservice via Twitter?

Steeds meer bedrijven bieden verschillende opties aan hun klanten aan om de klantenservice te benaderen. De huidige jongere generatie is niet meer van het bellen. Velen hebben op hun mobiele telefoon slechts een beperkt aantal belminuten omdat alle contacten via andere kanalen worden gelegd. Denk aan WhatsApp, waar ook mee gebeld kan worden, en diensten […]

Een man of een vrouw aan de telefoon bij de klantenservice?

Een man of een vrouw aan de telefoon bij de klantenservice?

Het mag geen verschil maken of een klant bij de klantenservice door een man of een vrouw te woord wordt gestaan. Bij het aannemen van medewerkers mag u immers geen onderscheid maken op basis van geslacht. Maar toch maakt het wel degelijk verschil of een klant bij het bellen naar de klantenservice een man of […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl