• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

De vijf grootste ergernissen van klanten die de klantenservice benaderen

Home / Klantenservice artikelen / De vijf grootste ergernissen van klanten die de klantenservice benaderen

Klanten die contact hebben met de klantenservice kunnen zich soms flink ergeren. Soms terecht, soms minder terecht. Maar dit is de top vijf van grootste ergernissen van mensen die om verschillende redenen contact zochten met de klantenservice van een bedrijf.

De vijf grootste ergernissen van klanten die de klantenservice benaderen

1. Lange wachttijden aan de telefoon

Met stip op 1 staat al jaren een lange wachttijd. Langer dan 5 minuten wachten vinden de meeste mensen al heel vervelend, als de wachttijd oploopt naar 10 minuten of langer is de kans groot dat de beller als hij eenmaal contact heeft behoorlijk geïrriteerd is, zeker als de reden om te bellen een klacht is.

2. Onbekwaam personeel bij de klantenservice

Een grote ergernis is het als iemand uw klantenservice benadert en te maken krijgt met een medewerker die hem niet adequaat kan helpen. Zorg ervoor dat mensen die uw klantenservice bemensen kennis van zaken hebben. Zeker aan de telefoon, maar ook via live chat of mail is het behoorlijk frustrerend als de klant alleen maar als reactie krijgt ‘dat moet ik even met een collega overleggen’, of ‘de medewerker die deze vraag kan beantwoorden is helaas met vakantie, hij is volgende week weer aanwezig’.

3. Onbeleefd gedrag van klantenservice medewerkers

Als iemand de klantenservice belt en te woord wordt gestaan door iemand die de regels van fatsoen niet in acht neemt dan kan dat een behoorlijke ergernis zijn. Medewerkers van de klantenservice moeten te allen tijde beleefd en vriendelijk blijven. Als de klant onbeschoft is, is dat reden om het gesprek te beëindigen, niet om als medewerker dan ook maar te gaan schelden.

4. Geen interesse voor de klant

Als een medewerker van de klantenservice niet luistert naar wat de klant zegt en reacties geeft die totaal niet aansluiten op zijn verhaal, dan is de kans groot dat dit grote ergernis oplevert. Zorg ervoor dat een klantenservice medewerker goed luistert naar een klant, hem aan de telefoon laat uitpraten en bij contact op een andere manier goed leest wat de klant schrijft alvorens hier op te reageren. Denk er liever iets langer over na dan dat er snel een reactie wordt gegeven die de plank volledig mis slaat.

5. Irritante wachtmuziek bij telefonisch contact

Een grote ergernis van veel mensen die de klantenservice bellen is wachtmuziek die door merg en been gaat. Dat kan het geval zijn als de muziek veel te hard staat of als is gekozen voor een deuntje dat steeds weer herhaald wordt. Het is natuurlijk lastig om muziek te kiezen die iedereen aanspreekt. Maar denk in ieder geval goed na over de wachtmuziek die bij de klantenservice wordt aangeboden. En laat het wachten niet te lang duren, zie ergernis

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Hoe belangrijk is een goed functionerende klantenservice?

Hoe belangrijk is een goed functionerende klantenservice?

Sommige bedrijven denken dat het niet zo belangrijk is om een goede klantenservice te hebben. Als er een vraag komt of een klacht dan wordt daar vaak ad-hoc op gereageerd. Dat kan op zich prima, als het gaat om een relatief klein bedrijf met  weinig klantcontacten. Maar als u per dag tientallen telefoontjes of berichten […]

De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

Het werven van medewerkers voor de klantenservice kan soms wel eens lastig zijn. Een redelijk grote groep mensen vindt dit werk niet echt leuk, omdat je regelmatig lastige mensen aan de telefoon krijgt en dat kan soms best lastig zijn. En dan is het natuurlijk ook nog zo dat mensen geschikt moeten zijn voor dit […]

Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Het kan gebeuren dat u een wijziging doorvoert in de wijze waarop de klantenservice wordt afgehandeld en dat blijkt dat deze niet goed werkt. Stel dat u besluit om de klantenservice uit te besteden aan een extern bedrijf. Dit kan goed uitpakken, maar het kan ook gebeuren dat het binnen een paar weken klachten regent. […]

Wanneer is een aparte klantenservice zinvol?

Wanneer is een aparte klantenservice zinvol?

Niet ieder bedrijf heeft een aparte klantenservice. Voor een klein bedrijf is het natuurlijk ook niet echt nodig. Als u bijvoorbeeld een eenmanszaak heeft of een bedrijf dat niet heel vaak expliciet contact heeft met klanten dan is het natuurlijk onzin om een aparte klantenservice in te richten. Maar hoe het ook zij, als ondernemer […]

De klantenservice medewerker is soms net een sociaal werker

De klantenservice medewerker is soms net een sociaal werker

Iedere instantie maakt het mee: mensen die de klantenservice bellen met een heel andere reden dan een vraag of klacht over de producten of diensten van het desbetreffende bedrijf. De voornaamste reden is dat de beller een luisterend oor zoekt of zelfs een schreeuw om hulp wil uiten. De vraag is alleen: Hoe herkent een […]

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Ieder bedrijf kent ze wel: De notoire klagers. Van die mensen die al aan hun stem worden herkend als ze bellen nog voordat ze hun naam hebben genoemd. Klanten waarvoor u niets goed kunt doen en die u alleen maar bellen omdat ze dat “leuk” vinden. Ze hebben vaak klachten waarvan ze zelf ook wel […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl