• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

De vijf grootste ergernissen van klanten die de klantenservice benaderen

Home / Klantenservice artikelen / De vijf grootste ergernissen van klanten die de klantenservice benaderen

Klanten die contact hebben met de klantenservice kunnen zich soms flink ergeren. Soms terecht, soms minder terecht. Maar dit is de top vijf van grootste ergernissen van mensen die om verschillende redenen contact zochten met de klantenservice van een bedrijf.

De vijf grootste ergernissen van klanten die de klantenservice benaderen

1. Lange wachttijden aan de telefoon

Met stip op 1 staat al jaren een lange wachttijd. Langer dan 5 minuten wachten vinden de meeste mensen al heel vervelend, als de wachttijd oploopt naar 10 minuten of langer is de kans groot dat de beller als hij eenmaal contact heeft behoorlijk geïrriteerd is, zeker als de reden om te bellen een klacht is.

2. Onbekwaam personeel bij de klantenservice

Een grote ergernis is het als iemand uw klantenservice benadert en te maken krijgt met een medewerker die hem niet adequaat kan helpen. Zorg ervoor dat mensen die uw klantenservice bemensen kennis van zaken hebben. Zeker aan de telefoon, maar ook via live chat of mail is het behoorlijk frustrerend als de klant alleen maar als reactie krijgt ‘dat moet ik even met een collega overleggen’, of ‘de medewerker die deze vraag kan beantwoorden is helaas met vakantie, hij is volgende week weer aanwezig’.

3. Onbeleefd gedrag van klantenservice medewerkers

Als iemand de klantenservice belt en te woord wordt gestaan door iemand die de regels van fatsoen niet in acht neemt dan kan dat een behoorlijke ergernis zijn. Medewerkers van de klantenservice moeten te allen tijde beleefd en vriendelijk blijven. Als de klant onbeschoft is, is dat reden om het gesprek te beëindigen, niet om als medewerker dan ook maar te gaan schelden.

4. Geen interesse voor de klant

Als een medewerker van de klantenservice niet luistert naar wat de klant zegt en reacties geeft die totaal niet aansluiten op zijn verhaal, dan is de kans groot dat dit grote ergernis oplevert. Zorg ervoor dat een klantenservice medewerker goed luistert naar een klant, hem aan de telefoon laat uitpraten en bij contact op een andere manier goed leest wat de klant schrijft alvorens hier op te reageren. Denk er liever iets langer over na dan dat er snel een reactie wordt gegeven die de plank volledig mis slaat.

5. Irritante wachtmuziek bij telefonisch contact

Een grote ergernis van veel mensen die de klantenservice bellen is wachtmuziek die door merg en been gaat. Dat kan het geval zijn als de muziek veel te hard staat of als is gekozen voor een deuntje dat steeds weer herhaald wordt. Het is natuurlijk lastig om muziek te kiezen die iedereen aanspreekt. Maar denk in ieder geval goed na over de wachtmuziek die bij de klantenservice wordt aangeboden. En laat het wachten niet te lang duren, zie ergernis

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Klachtenafhandeling van ongewenste telefoontjes

Het Bel-me-niet register is er niet voor niets. Hierin staan telefoonnummers van mensen die niet willen worden lastiggevallen met telefonische verkoop. Het begrip “telefonische verkoop” gaat verder dan het simpelweg aanbieden van een product. Ook als u iemand een abonnement wilt aanbieden of donateur wilt maken van een goed doel mag u in principe niet […]

Een goede klantenservice begint met een goed voice respons systeem

Een goede klantenservice begint met een goed voice respons systeem

Veel mensen hebben een hekel aan een keuzemenu als ze de klantenservice van een bedrijf bellen. Maar als u dit systeem goed inricht kan het zeker helpen de binnenkomende telefoontjes goed te stroomlijnen. Het is dan ook belangrijk om hier goed over na te denken. Maak voordat u berichten gaat inspreken een schema van de […]

Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?

Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?

Steeds meer bedrijven maken gebruik van een chatbot als onderdeel van de klantenservice. Ze zijn nog wel telefonisch en per mail bereikbaar, maar veel vragen kan de chatbot afdoen. Het is bij het inzetten van een chatbot wel heel belangrijk dat deze zijn werk goed doet. Een chatbot die niet de gewenste antwoorden geeft wekt […]

Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

In Nederland worden verschillende dialecten gesproken. Van Gronings tot Zeeuws en van Twents tot Limburgs. Als je als medewerker van de klantenservice aan de telefoon zit is het natuurlijk wel belangrijk dat iedereen je goed kan verstaan. Daarom is het aan te raden bij de werving van personeel uw keuze te laten vallen op medewerkers […]

Het belang van een FAQ pagina op uw website

Het belang van  een FAQ pagina op uw website

Natuurlijk staat uw klantenservice team altijd klaar voor bellende of e-mailende klanten. Maar u kunt deze medewerkers veel werk uit handen nemen door uw website te voorzien van een pagina met veel gestelde vragen, ook wel FAQ (Frequently Asked Questions) genoemd. Door zo’n pagina op uw website te hebben en deze ook nog eens gemakkelijk […]

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Eigenlijk heeft vrijwel ieder bedrijf dat landelijk bekend is een klantenservice. Zeker in deze tijd waarin mensen op verschillende manieren willen kunnen communiceren is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn, het liefst op verschillende manieren. Een klantenservice hebben is dan ook erg belangrijk. Als u als bedrijf niet bereikbaar bent als klanten vragen of […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl