• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Zo gebruikt u de online chat op uw website optimaal

Home / Klantenservice artikelen / Zo gebruikt u de online chat op uw website optimaal

Steeds meer bedrijven stappen over van telefonische klantenservice naar contact met hun klanten via een online chat. Er zijn klanten die dit niet prettig vinden, maar als u ervoor zorgt dat iemand die een bericht stuurt snel geholpen wordt dan is de kans groot dat uw klanten hun mening snel bijstellen. De maatschappij verandert, vooral jongeren vinden bellen ‘gedoe’ en communiceren liever via een chatgesprek. Als u zorgt dat u adequaat reageert kunt u hier als bedrijf veel voordeel uit halen.

Zo gebruikt u de online chat op uw website optimaal

Zorg voor een vlotte reactie

Wanneer u een online chatfunctie op uw website heeft, zorg dan dat deze regelmatig bemand is. Als er iemand reageert verwacht deze persoon toch wel binnen een half uur een reactie. Als u dat niet kunt waarborgen heeft een online chat niet echt meerwaarde. Het prettigst is natuurlijk als u direct een oplossing of antwoord op de vraag kunt bieden. Als dat niet mogelijk is, reageer dan natuurlijk ook en geef aan dat u hiervoor het één en ander moet uitzoeken of navragen en dat u er later op terugkomt. Dit kan via een chatbericht, maar natuurlijk ook telefonisch, via mail of Whatsapp.

Benader uw klanten niet te amicaal

Ook al is een chat een modern communicatiemiddel, niet iedereen stelt het op prijs om bij de voornaam en met je en jij te worden aangesproken. Houd het dus wel een beetje formeel, zeker als de klant een klacht heeft. Beter te formeel dan te amicaal waar u later op wordt aangesproken. Natuurlijk kunt u uw reactie aanpassen aan de toon waarop de klant zijn vraag of opmerking formuleert. Als u een beetje ervaring heeft opgedaan met het online chatten kunt u doorgaans wel inschatten hoe u moet of kunt reageren. Zeker als u een vraag direct naar tevredenheid kunt beantwoorden kunt u zich vaak een wat meer informele reactie veroorloven. Is dat niet het geval, houd er dan rekening mee dat de klant geïrriteerd zal zijn en pas uw reactie daar dan op aan.

Moet mijn online chat altijd bemand zijn?

Natuurlijk verwacht niemand van u dat u via de online chat 24/7 bereikbaar bent. Geef op de website wel aan dat de chat offline is en dat degene die een bericht stuurt dus op dat moment niet kan rekenen op een snelle reactie. Zodra u weer online bent, reageert u natuurlijk direct op de binnengekomen berichten. Dit geldt ook als uw klanten u berichten kunnen sturen via sociale media zoals Facebook, Twitter of Instagram. Een snelle reactie verkleint de kans op irritatie aanzienlijk.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Wat verwacht een klant van de klantenservice?

Wat verwacht een klant van de klantenservice?

Als een klant naar uw klantenservice belt, dan zijn de belangrijkste redenen een vraag of een klacht. De beller verwacht in veel gevallen direct een oplossing, maar dat is natuurlijk lang niet altijd mogelijk. Soms moet iets worden uitgezocht, soms moet er informatie elders worden opgevraagd om een goed antwoord op de vraag te kunnen […]

Hoe regelt u de klantenservice via Twitter?

Hoe regelt u de klantenservice via Twitter?

Steeds meer bedrijven bieden verschillende opties aan hun klanten aan om de klantenservice te benaderen. De huidige jongere generatie is niet meer van het bellen. Velen hebben op hun mobiele telefoon slechts een beperkt aantal belminuten omdat alle contacten via andere kanalen worden gelegd. Denk aan WhatsApp, waar ook mee gebeld kan worden, en diensten […]

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

De feestdagen worden steeds minder ‘heilig’ als het gaat om een vrije dag. De horeca was altijd al open en draait juist deze dagen een top omzet. Maar nu gaan ook steeds meer winkels overstag. Klanten vinden het niet meer van deze tijd dat ze op Eerste Kerstdag of Hemelvaartsdag geen boodschappen kunnen doen. Het […]

Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

In Nederland worden verschillende dialecten gesproken. Van Gronings tot Zeeuws en van Twents tot Limburgs. Als je als medewerker van de klantenservice aan de telefoon zit is het natuurlijk wel belangrijk dat iedereen je goed kan verstaan. Daarom is het aan te raden bij de werving van personeel uw keuze te laten vallen op medewerkers […]

Proactieve klantenservice

Proactieve klantenservice

De klantenservice van uw bedrijf hoeft niet altijd afwachtend te zijn. Een proactieve houding van uw klantenservice kan potentiële afnemers converteren. In deze blogpost bespreken we hoe u proactief aan de slag kunt gaan met uw klantenservice. Waarom proactieve klantenservice? Zelfs als uw reguliere klantenservice zeer goed is, zijn er altijd mogelijkheden om deze uit […]

Hoe belangrijk is een goed functionerende klantenservice?

Hoe belangrijk is een goed functionerende klantenservice?

Sommige bedrijven denken dat het niet zo belangrijk is om een goede klantenservice te hebben. Als er een vraag komt of een klacht dan wordt daar vaak ad-hoc op gereageerd. Dat kan op zich prima, als het gaat om een relatief klein bedrijf met  weinig klantcontacten. Maar als u per dag tientallen telefoontjes of berichten […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl