• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

Home / Klantenservice artikelen / Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

De klantenservice krijgt soms te maken met boze klanten. Dat is niet leuk, maar soms is het niet e voorkomen. Soms is een klant terecht boos, soms ook niet. Het is zaak om in ieder geval altijd professioneel te blijven. Een medewerker die vrolijk terug gaat schelden maakt niet bepaald een vakbekwame indruk. Als de klant al bij het begin van het gesprek kookt van woede, dan kunt u als klantenservice medewerker waarschijnlijk niet veel goeds meer doen. Ga dan ook liever niet in discussie. Probeer het gesprek zo snel mogelijk af te ronden, het liefst natuurlijk naar tevredenheid van de klant.

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

“Ik begrijp dat u boos bent…”

De absolute dooddoener om te zeggen tegen een boze klant is ‘ik begrijp dat u boos bent’. Dat u dat begrijpt is fijn, maar de klant wil het niet horen. Dit soort nietszeggende zinnen is dan ook niet echt een aanrader. Probeer u tot de zaak waar het om draait te beperken en ga geen discussie aan over de boosheid op zich. U kunt beter reageren met “Dit is heel vervelend, ik ga dit zo snel mogelijk voor u oplossen”. Vraag de klant welke oplossing voor hem het meest passend zou zijn. Als de klant zijn geld terug wil, ga hier dan mee akkoord tenzij dit echt niet mogelijk is. Een klant die geld terug wil voor een product dat hij zelf heeft beschadigd of wat hij weigert terug te sturen kan natuurlijk niet.

“Ik kom hier zo snel mogelijk op terug…”

Dit is een zin die u wel kunt gebruiken, als u dat ook daadwerkelijk doet. Zo snel mogelijk is eigenlijk alleen geldig als het dezelfde dag of hooguit de volgende (werk) dag betreft. Als u pas een week later weer iets laat horen dan is de term zo snel mogelijk echt niet meer van toepassing. Als u echt geen passend antwoord heeft zorg er dan dus voor dat die reactie op zeer korte termijn alsnog komt. Als het een reactie is waar de klant niet blij mee is, bied dan ook meteen een oplossing aan. Met een reactie als “Sorry meneer, maar de door u opgestuurde laptop voor reparatie is echt zoek, wij weten ook niet waar hij is”, moet wel vergezeld gaan van een passende oplossing, zoals financiële compensatie.

“Als u niet ophoudt met dat gescheld zal ik ook eens zeggen wat ik van u vind”

Ga nooit, echt nooit, schelden tegen een klant. Stel dat er een rechtszaak van komt dan heeft u echt een probleem. Er zijn steeds meer mensen die telefoongesprekken opnemen. Er is dan ook geen weg terug meer. Houd het beschaafd en als de klant zelf tekeer gaat, beëindig dan gedecideerd het gesprek.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Klachten behandelen, hoe doet u dat?

Klachten behandelen, hoe doet u dat?

De klantenservice is erg belangrijk voor uw organisatie. Beoordelingen van bedrijven worden vaak gebaseerd op de kwaliteit van de klantenservice. Een product opsturen kan iedereen in principe, maar als de klant een vraag of een klacht heeft dan is het belangrijk om hier als bedrijf goed mee om te gaan. Op deze manier scoort u […]

De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

Het werven van medewerkers voor de klantenservice kan soms wel eens lastig zijn. Een redelijk grote groep mensen vindt dit werk niet echt leuk, omdat je regelmatig lastige mensen aan de telefoon krijgt en dat kan soms best lastig zijn. En dan is het natuurlijk ook nog zo dat mensen geschikt moeten zijn voor dit […]

Hoe maakt u het weer goed met een boze klant?

Hoe maakt u het weer goed met een boze klant?

Het kan gebeuren dat een klant uw klantenservice belt en dat de situatie hopeloos uit de hand loopt. Zo kan er enorme ruzie ontstaan over een punt dat wellicht snel en gemakkelijk opgelost had kunnen worden. Soms kiest een medewerker de verkeerde aanpak en valt dat niet meer terug te draaien. De klant is woedend […]

Klantenservice via de live chat

Klantenservice via de live chat

Steeds meer bedrijven bieden op hun website de mogelijkheid om via live chat contact te hebben met de klantenservice. Reuze handig natuurlijk als een klant bezig is met een bestelling en een vraag heeft over een product of over het bestelproces. Onderzoek toont aan dat als een bedrijf de mogelijkheid heeft om via live chat […]

Proactieve klantenservice

Proactieve klantenservice

De klantenservice van uw bedrijf hoeft niet altijd afwachtend te zijn. Een proactieve houding van uw klantenservice kan potentiële afnemers converteren. In deze blogpost bespreken we hoe u proactief aan de slag kunt gaan met uw klantenservice. Waarom proactieve klantenservice? Zelfs als uw reguliere klantenservice zeer goed is, zijn er altijd mogelijkheden om deze uit […]

Hoe zet ik mijn klantenservice in om klanten vast te houden?

Hoe zet ik mijn klantenservice in om klanten vast te houden?

De klantenservice krijgt niet alleen te maken met vragen en klachten. Als u een dienst op basis van een abonnement aanbiedt, dan kunnen er ook telefoontjes of vragen via andere kanalen binnenkomen over het opzeggen van het abonnement. Natuurlijk wilt u uw klanten graag behouden. U kunt de klantenservice hiervoor eenvoudig inzetten. Veel klanten zijn […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl