• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Home / Klantenservice artikelen / Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Het kan gebeuren dat u een wijziging doorvoert in de wijze waarop de klantenservice wordt afgehandeld en dat blijkt dat deze niet goed werkt. Stel dat u besluit om de klantenservice uit te besteden aan een extern bedrijf. Dit kan goed uitpakken, maar het kan ook gebeuren dat het binnen een paar weken klachten regent. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als u besluit om uw klantenservice anders in te richten is monitoren dan ook erg belangrijk.

Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Waarom de klantenservice anders regelen?

Voordat u een wijziging overweegt is het belangrijk om de vraag te stellen: Waarom gaan we dit doen? Vaak zijn de kosten een belangrijk argument. Eigen mensen inschakelen voor de klantenservice is vaak duurder dan uitbesteden. Bij uitbesteding betaalt u alleen de uren dat de klantenservice bereikbaar moet zijn, voor vaste medewerkers ligt het aantal uren vaak hoger en betaalt u ook sociale lasten. Het kan ook zijn dat u onvoldoende personeelscapaciteit heeft om de klantenservice ruime openingstijden te geven. Veel bedrijven vinden het belangrijk om ook ’s avonds en in het weekend bereikbaar te zijn. Als er dan geen medewerkers zijn die bereid zijn om op uren buiten kantooruren te werken.

Verander de wachtmelodie regelmatig

Als u dan toch gebruik maakt van een ‘wachtmuziekje’, wissel dan eens af. Steeds weer “Für Elise” of “Strangers in the Night”, uitgevoerd door een stemmig vioolkwartet gaat uiteindelijk vervelen. Mensen die u vaak moeten bellen zullen blij verrast zijn als er een nieuwe melodie in hun oor klinkt terwijl ze op hun beurt wachten. Door goed na te denken over de af te spelen muziek tijdens het wachten kunt u de ergernis daarover een beetje wegnemen. Stem als dat kan de muziek af op uw doelgroep, dan bereikt u nog meer effect.

Waarop moet worden gemonitord?

Als bedrijf is het belangrijk er op te letten dat klachten daadwerkelijk worden afgehandeld als u gebruik maakt van een externe partij om uw klantenservice te verzorgen. Er komt een extra schakel tussen de klant en uw bedrijf en daarom is het belangrijk dit goed in de gaten te houden. Worden klachten tijdig teruggekoppeld en wordt er adequaat op gereageerd? Is er een significante toename van het aantal klachten van klanten? Worden klachten ook elders gedeponeerd zoals op sociale media of bij consumentenorganisaties? Als dat laatste het geval is moet u echt direct actie ondernemen.

Grijp in voordat het fout gaat

Als uw klantenservice niet goed functioneert is het belangrijk om in te grijpen voordat er grote problemen ontstaan. Als u wordt uitgenodigd om bij Kassa of Radar aan tafel te komen om de klachten van consumenten aan te horen dan bent u duidelijk te laat. Dit levert grote reputatieschade op die weken of maanden kan aanhouden. In heel ernstige gevallen gaat dit zelfs nooit meer over. Wees dit dus voor en grijp in als u merkt dat uw klanten (veel) minder tevreden zijn over de afhandeling van klachten en vragen. De klant is immers nog altijd koning.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Hoe belangrijk is een goede klantenservice?

Hoe belangrijk is een goede klantenservice?

Als u uw klanten een warm hart toedraagt, en waarom zou u dat niet doen, is het belangrijk om een goede klantenservice te bieden aan uw klanten. Hoe u deze inricht is sterk afhankelijk van de aard van uw bedrijf. Soms is het belangrijk dat u ruime openingstijden heeft, maar in andere gevallen kunt u […]

De klant is koning, maar niet in alle gevallen

De klant is koning, maar niet in alle gevallen

Bij de klantenservice geldt over het algemeen dat de klant koning is. Medewerkers van de klantenservice wordt geleerd dat ze onder alle omstandigheden beleefd moeten blijven en de klant een oplossing moeten bieden voor het probleem dat hij heeft. Maar er zijn natuurlijk wel uitzonderingen op die regel. Als u van uw klantenservice medewerkers verlangt […]

Hoe optimaliseer ik mijn klantenservice?

Hoe optimaliseer ik mijn klantenservice?

Als uw bedrijf een klantenservice heeft, en welk bedrijf heeft die nu niet, dan is het zaak om ervoor te zorgen dat de klantenservice optimaal bereikbaar is voor uw klanten. Dat wil niet zeggen dat u dag en nacht bereikbaar moet zijn. De meeste mensen hebben er wel begrip voor dat ze de klantenservice van […]

Welke wachtmuziek is geschikt voor mijn bellers?

Welke wachtmuziek is geschikt voor mijn bellers?

Als uw bedrijf een klantenservice heeft waarmee gebeld kan worden dan zal het ongetwijfeld voorkomen dat uw bellers even moeten wachten. Veel bedrijven bieden tijdens dit wachten muziek aan om naar te luisteren. Dit maakt het wachten vaak wat aangenamer en bovendien weet de klant dat hij nog steeds verbinding heeft met het bedrijf. Het […]

Hoe voorkom ik irritatie bij bellers in de wachtrij?

Hoe voorkom ik irritatie bij bellers in de wachtrij?

Als een klant naar uw klantenservice belt dan kan het natuurlijk gebeuren dat alle medewerkers in gesprek zijn. En u wilt niet dat gesprekken met klanten worden afgeraffeld om toch vooral alle bellers maar zo snel mogelijk te woord te staan. Het is dus zaak om een gulden middenweg t e vinden. Wachtende klanten moeten […]

Bezuinigen op de klantenservice tijdens de coronacrisis

Bezuinigen op de klantenservice tijdens de coronacrisis

De coronapandemie heeft grote gevolgen voor veel ondernemers. Soms heeft u te maken met een gedwongen sluiting, soms met een sterk teruglopende omzet omdat klanten wegblijven ondanks dat uw bedrijf wel gewoon door draait. Hoe dan ook is de coronacrisis voor veel bedrijven een zware tijd. Ondanks dat de overheid bijspringt met steunmaatregelen kan dit […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl