• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Wat is een acceptabele responstijd voor de klantenservice?

Home / Klantenservice artikelen / Wat is een acceptabele responstijd voor de klantenservice?

Wanneer iemand vandaag de dag contact zoekt met de klantenservice van een bedrijf, dan verwachten ze eigenlijk per omgaande antwoord. Natuurlijk hoeft u daar niet aan te voldoen. Maar een responstijd van 14 dagen is ook niet meer van deze tijd. Als u niet binnen 24 uur op een bericht kunt reageren is het goed om een ontvangstbevestiging te sturen waarin u aangeeft binnen welke termijn de verzender van een bericht een reactie kan verwachten. Dit voorkomt ergernis omdat iemand wellicht sneller een antwoord verwacht dan u kunt garanderen.

Wat is een acceptabele responstijd voor de klantenservice?

Reageer zo snel mogelijk op een klacht

Als er een klacht wordt ingediend is het zaak om hier zo snel mogelijk op te reageren. Als de klacht gegrond is, zorg dan dat er zo snel mogelijk een oplossing wordt geboden. Als de klacht ongegrond is, dan is het belangrijk om hierover zo vlug mogelijk duidelijkheid te verschaffen. Wijs een klacht alleen af als u zeker bent van uw zaak. Als u diep in uw hart weet dat de klacht terecht is, dan is het echt geen goed idee om hier afwijzend op te reageren. De kans is groot dat de klager zich in de zaak vastbijt. Een rechtszaak om iets wat u ook simpel had kunnen oplossen moet u natuurlijk niet willen.

Moet ik meteen reageren op een beller?

Een beller is sneller, is de mening van veel mensen. Maar als iemand u belt met een vraag of klacht, betekent dat niet dat u hier direct op moet reageren. Als u even wilt nadenken over een passende reactie, dan kunt u gerust met de beller afspreken dat hij bijvoorbeeld de volgende dag wordt teruggebeld. Zorg er dan wel voor dat dit ook gebeurt. Als u belooft terug te bellen en dit gebeurt niet, dan veroorzaakt dit extra ergernis en is de kans groot dat er een negatief bericht over uw bedrijf wordt geplaatst op sociale media of op een reviewsite zoals Trustpilot. Van zo’n negatief bericht heeft u vaak maanden en soms zelfs jaren last.

Zo snel mogelijk reageren blijft de beste optie

In de huidige digitale tijd is het bijna vanzelfsprekend dat u snel reageert op berichten die aan uw bedrijf worden gestuurd. Als de capaciteit van uw klantenservice beperkt is, beperk dan ook het aantal opties om contact te zoeken. Het is echt niet nodig dat uw bedrijf via telefoon, e-mail, Facebook, Instagram, Twitter én WhatsApp bereikbaar is. Ook is het zeker niet nodig om 24/7 bereikbaar te zijn. U kunt beter goed bereikbaar zijn via een beperkt aantal kanalen dan beperkt via alle opties die maar denkbaar zijn.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Zo voorkomt u escalatie van een gesprek met een boze klant bij de klantenservice

Zo voorkomt u escalatie van een gesprek met een boze klant bij de klantenservice

Het overkomt bijna ieder bedrijf met enige regelmaat: Er belt een klant naar de klantenservice en de klant is boos. De klant is zo boos, dat er al direct nauwelijks een normaal gesprek met hem is te voeren. Zodra hij een medeweker aan de lijn heeft barst de beller los en begint soms een heel […]

Hoe gaat u om met negatieve berichten op sociale media?

Hoe gaat u om met negatieve berichten op sociale media?

Vrijwel ieder bedrijf heeft tegenwoordig een pagina op Facebook of Instagram of een Twitteraccount of misschien wel alle drie. Maar dit maakt het leggen van contact wel erg laagdrempelig. Mensen kunnen anoniem als ze dat willen een bericht plaatsen en daarmee het bedrijf in en kwaad daglicht proberen te zetten. Vaak zijn klachten die op […]

Hoe maakt u het weer goed met een boze klant?

Hoe maakt u het weer goed met een boze klant?

Het kan gebeuren dat een klant uw klantenservice belt en dat de situatie hopeloos uit de hand loopt. Zo kan er enorme ruzie ontstaan over een punt dat wellicht snel en gemakkelijk opgelost had kunnen worden. Soms kiest een medewerker de verkeerde aanpak en valt dat niet meer terug te draaien. De klant is woedend […]

Hoe voorkom ik irritatie bij bellers in de wachtrij?

Hoe voorkom ik irritatie bij bellers in de wachtrij?

Als een klant naar uw klantenservice belt dan kan het natuurlijk gebeuren dat alle medewerkers in gesprek zijn. En u wilt niet dat gesprekken met klanten worden afgeraffeld om toch vooral alle bellers maar zo snel mogelijk te woord te staan. Het is dus zaak om een gulden middenweg t e vinden. Wachtende klanten moeten […]

De sociale functie van de klantenservice

De sociale functie van de klantenservice

Medewerkers van de klantenservice hebben vaak ongewild een sociale functie. Er zijn mensen die de klantenservice bellen, niet omdat ze specifiek een vraag of probleem hebben met het desbetreffende bedrijf, maar omdat ze eenzaam zijn of aandacht willen vragen voor een probleem waar ze mee te maken hebben. Het is belangrijk om als medewerker van […]

Hoe optimaliseer ik mijn klantenservice?

Hoe optimaliseer ik mijn klantenservice?

Als uw bedrijf een klantenservice heeft, en welk bedrijf heeft die nu niet, dan is het zaak om ervoor te zorgen dat de klantenservice optimaal bereikbaar is voor uw klanten. Dat wil niet zeggen dat u dag en nacht bereikbaar moet zijn. De meeste mensen hebben er wel begrip voor dat ze de klantenservice van […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl