• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

Home / Klantenservice artikelen / Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

De uitbraak van het Corona virus eind 2019 en zijn oversteek naar Europa in februari heeft nogal wat  teweeg gebracht. Veel bedrijven maken zich zorgen. Niet alleen over hun omzet die daalt, maar ook over de inzetbaarheid van personeel. Want als u nu een grote klantenservice heeft met tientallen lijnen, hoe moet die draaiend worden gehouden als het virus ook uw bedrijf treft? Er zijn voorspellingen die er vanuit gaan dat minstens 60% van de bevolking in Europa besmet zal raken met het virus. Bent u voorbereid op Corona als het uw onderneming treft?

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

Sommige bedrijven nemen voorzorgsmaatregelen

Het nadeel van klantenservice medewerkers is natuurlijk dat ze over het algemeen lastig thuis kunnen werken als ze aan de telefoon moeten werken. Maar u kunt natuurlijk wel mensen thuis laten werken die klantcontact hebben via bijvoorbeeld een online chat van uw bedrijf of via sociale media. Vrijwel iedereen heeft thuis internet en moet dus met een beetje goede wil thuis kunnen werken, eventueel met een laptop van de zaak. Zo kunnen mensen die mogelijk risico lopen op besmetting, zoals na contact met een besmet persoon, door blijven werken zolang ze niet ziek worden. Bijkomend voordeel is dat tot op dat moment gezonde mensen een kleinere kans lopen op een besmetting.

Goede hygiëne is ook belangrijk bij telefoongebruik

Schoonmaakpersoneel krijgt vaak als expliciete taak het dagelijks reinigen van de hoorn van telefoons. Als er een virus als Corona rondwaart is extra alertheid wel aan te bevelen. Een telefoon is immers een bron van besmettingsgevaar. Het is dus zeker niet overdreven om de telefoonhoorn of de koptelefoon en microfoon van een headset te ontsmetten als er een wisseling van de wacht plaatsvindt. Dit is overigens ook aan te raden als er geen verhoogd risico is op besmetting met het één of andere virus.

Wat als er veel ziekmeldingen komen?

Heeft u de pech dat uw bedrijf wordt getroffen door Corona of een andere reden voor plotseling hoog ziekteverzuim dan zijn er verschillende maatregelen die u kunt nemen. U kunt bepaalde opties voor contact met de klantenservice tijdelijk uitschakelen. Denk aan WhatsApp of een online chat. Als u onvoldoende bezetting aan de telefoon heeft waardoor wachttijden kunnen oplopen, of als u als gevolg van het virus meer vragen krijgt, denk hierbij aan de reisbranche, zet hierover dan een aankondiging op uw call response systeem. Bellers weten dan bij voorbaat dat het langer kan duren voordat ze te woord worden gestaan.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?

Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?

Een medewerker bij de telefonische klantenservice moet niet alleen de juiste kennis hebben. Hij of zij moet ook een geschikte telefoonstem hebben. Niet iedereen voldoet aan dat criterium. Om te beginnen moet iemand duidelijk en rustig kunnen praten. Als een beller te woord wordt gestaan door iemand die halve woorden inslikt, of gewoon heel snel […]

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om geen telefonische klantenservice meer te hebben. Ze schakelen massaal over op online chat of contact via WhatsApp of een andere chatdienst. De reden daarvoor laat zich raden: Er hoeven geen mensen meer aan de telefoon te zitten en dus wordt er bespaard op personeelskosten. Natuurlijk moeten de vragen, klachten […]

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

De feestdagen worden steeds minder ‘heilig’ als het gaat om een vrije dag. De horeca was altijd al open en draait juist deze dagen een top omzet. Maar nu gaan ook steeds meer winkels overstag. Klanten vinden het niet meer van deze tijd dat ze op Eerste Kerstdag of Hemelvaartsdag geen boodschappen kunnen doen. Het […]

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Online reviews kunnen uw bedrijf maken en breken. En het vervelende is dat u er niet veel aan kunt doen als er negatieve reviews worden geplaatst die niet terecht zijn. Natuurlijk kunt u ze verwijderen als ze op uw eigen website worden gepost. Staan ze op een reviewsite zoals Trustpilot dan is het lastiger om […]

Een man of een vrouw aan de telefoon bij de klantenservice?

Een man of een vrouw aan de telefoon bij de klantenservice?

Het mag geen verschil maken of een klant bij de klantenservice door een man of een vrouw te woord wordt gestaan. Bij het aannemen van medewerkers mag u immers geen onderscheid maken op basis van geslacht. Maar toch maakt het wel degelijk verschil of een klant bij het bellen naar de klantenservice een man of […]

De beste tips voor de telefonist

De beste tips voor de telefonist

Het klinkt misschien als een open deur, maar het is erg belangrijk dat degene die aan de telefoon zit bij de klantenservice goed te verstaan is. Een mompelende telefoniste die haar zinnen maar half afmaakt is erg irritant. Als een beller steeds alleen maar “mom” of “ogenbl” hoort in plaats van “Een momentje/ogenblik alstublieft” dan […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl