• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

Home / Klantenservice artikelen / Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

De uitbraak van het Corona virus eind 2019 en zijn oversteek naar Europa in februari heeft nogal wat  teweeg gebracht. Veel bedrijven maken zich zorgen. Niet alleen over hun omzet die daalt, maar ook over de inzetbaarheid van personeel. Want als u nu een grote klantenservice heeft met tientallen lijnen, hoe moet die draaiend worden gehouden als het virus ook uw bedrijf treft? Er zijn voorspellingen die er vanuit gaan dat minstens 60% van de bevolking in Europa besmet zal raken met het virus. Bent u voorbereid op Corona als het uw onderneming treft?

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

Sommige bedrijven nemen voorzorgsmaatregelen

Het nadeel van klantenservice medewerkers is natuurlijk dat ze over het algemeen lastig thuis kunnen werken als ze aan de telefoon moeten werken. Maar u kunt natuurlijk wel mensen thuis laten werken die klantcontact hebben via bijvoorbeeld een online chat van uw bedrijf of via sociale media. Vrijwel iedereen heeft thuis internet en moet dus met een beetje goede wil thuis kunnen werken, eventueel met een laptop van de zaak. Zo kunnen mensen die mogelijk risico lopen op besmetting, zoals na contact met een besmet persoon, door blijven werken zolang ze niet ziek worden. Bijkomend voordeel is dat tot op dat moment gezonde mensen een kleinere kans lopen op een besmetting.

Goede hygiëne is ook belangrijk bij telefoongebruik

Schoonmaakpersoneel krijgt vaak als expliciete taak het dagelijks reinigen van de hoorn van telefoons. Als er een virus als Corona rondwaart is extra alertheid wel aan te bevelen. Een telefoon is immers een bron van besmettingsgevaar. Het is dus zeker niet overdreven om de telefoonhoorn of de koptelefoon en microfoon van een headset te ontsmetten als er een wisseling van de wacht plaatsvindt. Dit is overigens ook aan te raden als er geen verhoogd risico is op besmetting met het één of andere virus.

Wat als er veel ziekmeldingen komen?

Heeft u de pech dat uw bedrijf wordt getroffen door Corona of een andere reden voor plotseling hoog ziekteverzuim dan zijn er verschillende maatregelen die u kunt nemen. U kunt bepaalde opties voor contact met de klantenservice tijdelijk uitschakelen. Denk aan WhatsApp of een online chat. Als u onvoldoende bezetting aan de telefoon heeft waardoor wachttijden kunnen oplopen, of als u als gevolg van het virus meer vragen krijgt, denk hierbij aan de reisbranche, zet hierover dan een aankondiging op uw call response systeem. Bellers weten dan bij voorbaat dat het langer kan duren voordat ze te woord worden gestaan.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

De sociale functie van de klantenservice

De sociale functie van de klantenservice

Medewerkers van de klantenservice hebben vaak ongewild een sociale functie. Er zijn mensen die de klantenservice bellen, niet omdat ze specifiek een vraag of probleem hebben met het desbetreffende bedrijf, maar omdat ze eenzaam zijn of aandacht willen vragen voor een probleem waar ze mee te maken hebben. Het is belangrijk om als medewerker van […]

Klantenservice in verschillende talen, wat zijn de aandachtspunten?

Klantenservice in verschillende talen, wat zijn de aandachtspunten?

Als u een internationaal bedrijf heeft met klanten in verschillende landen dan is het natuurlijk heel klantvriendelijk om de klantenservice in meerdere talen aan te bieden. De meest gekozen tweede taal naast Nederlands is uiteraard het Engels. Daarnaast zijn er bedrijven die hun klanten in het Duits, Frans of Spaans te woord staan indien gewenst. […]

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om geen telefonische klantenservice meer te hebben. Ze schakelen massaal over op online chat of contact via WhatsApp of een andere chatdienst. De reden daarvoor laat zich raden: Er hoeven geen mensen meer aan de telefoon te zitten en dus wordt er bespaard op personeelskosten. Natuurlijk moeten de vragen, klachten […]

Hoe voorkom ik irritatie bij bellers in de wachtrij?

Hoe voorkom ik irritatie bij bellers in de wachtrij?

Als een klant naar uw klantenservice belt dan kan het natuurlijk gebeuren dat alle medewerkers in gesprek zijn. En u wilt niet dat gesprekken met klanten worden afgeraffeld om toch vooral alle bellers maar zo snel mogelijk te woord te staan. Het is dus zaak om een gulden middenweg t e vinden. Wachtende klanten moeten […]

Wat is een acceptabele responstijd voor de klantenservice?

Wat is een acceptabele responstijd voor de klantenservice?

Wanneer iemand vandaag de dag contact zoekt met de klantenservice van een bedrijf, dan verwachten ze eigenlijk per omgaande antwoord. Natuurlijk hoeft u daar niet aan te voldoen. Maar een responstijd van 14 dagen is ook niet meer van deze tijd. Als u niet binnen 24 uur op een bericht kunt reageren is het goed […]

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?

Voor veel dingen geldt dat niet iedereen het kan omdat het een vak is en er bepaalde vaardigheden voor moet hebben. En ja, dat geldt ook voor medewerker klantenservice. Niet iedereen heeft de juiste empathie om klanten op de juiste manier te woord te staan. Dat vraagt inlevingsvermogen, geduld en uiteraard kennis van het bedrijf. […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl