• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Onderzoek regelmatig het functioneren van uw klantenservice

Home / Klantenservice artikelen / Onderzoek regelmatig het functioneren van uw klantenservice

Als uw bedrijf een klantenservice heeft is het aan te raden hier met enige regelmaat onderzoek naar te doen. Laat uw medewerkers het aantal telefoontjes turven, zodat u kunt zien wanneer het druk is bij uw klantenservice. Misschien kunt u schuiven met de uren van de medewerkers of misschien moet er een vacature uit voor een extra klantenservice medewerker. Het helpt vaak ook als u op uw website aangeeft op welke tijdstippen het wat rustiger is bij de klantenservice. Vaak is dat het geval rond het middaguur of misschien is een bepaalde dag rustiger dan andere dagen. Wellicht kunt u bellers ertoe bewegen op deze ‘rustige’ tijdstippen te bellen zodat het aantal telefoontjes wat meer wordt gespreid.

Onderzoek regelmatig het functioneren van uw klantenservice

Worden klanten goed geholpen?

U kunt uw klanten vragen om na afloop van een gesprek een korte telefonische enquête te doen. Hierin kunnen ze aangeven door het indrukken van toetsen of ze tevreden waren over de manier waarop ze te woord zijn gestaan en of hun klacht of vraag naar tevredenheid is afgehandeld. Als u van dit soort technische mogelijkheden gebruik maakt is het natuurlijk wel belangrijk dat u iets doet met de feedback die u hierop krijgt. Als alles goed gaat is dat fijn, maar als relatief veel mensen vinden dat e wel erg lang moesten wachten of dat ze niet serieus werden genomen naar hun idee dan is het tijd voor actie.

Op welke punten kunt u de klantenservice verbeteren?

Onderzoek naar tevredenheid over uw klantenservice kan veel opleveren. Zo kunt u er conclusies uit trekken op welke punten uw klantenservice mogelijk verbeterd kan worden. Maar er kan ook uit naar voren komen dat er ’s avonds tussen 21 en 22 uur weinig wordt gebeld. Dan kan de klantenservice wellicht een uurtje eerder sluiten. Maar misschien is het op andere tijdstippen juist erg druk en kunt u daarvoor maatregelen nemen. Daarnaast kunt u inventariseren welke vragen worden gesteld en of uw medewerkers bij de klantenservice hier adequaat op reageren. Zo niet dan is een interne training om dit te verbeteren wellicht aan de orde.

Houd onderzoeken kort en bondig

Als u bellers naar uw klantenservice wilt vragen wat hun ervaringen waren dan is het belangrijk om de vragen kort en bondig te houden. Als u kiest voor een telefonische enquête door middel van het intoetsen van een antwoord op de telefoon moeten de opties duidelijk zijn en moet de klant niet de keuze hebben uit te veel mogelijkheden. Stel alleen gerichte vragen waar u wat aan heeft. Vergeet ook na afloop niet de klant te bedanken voor zijn deelname en de toezegging te doen dat er iets wordt gedaan met de uitkomsten.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Klachten behandelen, hoe doet u dat?

Klachten behandelen, hoe doet u dat?

De klantenservice is erg belangrijk voor uw organisatie. Beoordelingen van bedrijven worden vaak gebaseerd op de kwaliteit van de klantenservice. Een product opsturen kan iedereen in principe, maar als de klant een vraag of een klacht heeft dan is het belangrijk om hier als bedrijf goed mee om te gaan. Op deze manier scoort u […]

Hoe belangrijk is een goede klantenservice?

Hoe belangrijk is een goede klantenservice?

Als u uw klanten een warm hart toedraagt, en waarom zou u dat niet doen, is het belangrijk om een goede klantenservice te bieden aan uw klanten. Hoe u deze inricht is sterk afhankelijk van de aard van uw bedrijf. Soms is het belangrijk dat u ruime openingstijden heeft, maar in andere gevallen kunt u […]

Hoe erg is een negatieve review op het internet?

Hoe erg is een negatieve review op het internet?

Veel bedrijven zijn er huiverig voor: Een negatieve review op het internet. Eind 2019 bleek dat veel bezorgrestaurants negatieve reviews dusdanig vervelend vinden dat ze er alles aan doen om dit te voorkomen. Een klant die niet tevreden was en dit op bij Thuisbezorgd meldt wordt meteen gebeld met een aanbod voor korting of zelfs […]

Zo gebruikt u de online chat op uw website optimaal

Zo gebruikt u de online chat op uw website optimaal

Steeds meer bedrijven stappen over van telefonische klantenservice naar contact met hun klanten via een online chat. Er zijn klanten die dit niet prettig vinden, maar als u ervoor zorgt dat iemand die een bericht stuurt snel geholpen wordt dan is de kans groot dat uw klanten hun mening snel bijstellen. De maatschappij verandert, vooral […]

Hoe kalmeert u een boze klant?

Hoe kalmeert u een boze klant?

Iedere klantenservice kent het fenomeen: U neemt de telefoon aan en de persoon aan de andere kant begint meteen te schelden en te schreeuwen, soms zelfs zonder zijn naam te noemen. Natuurlijk kunt u zonder wat te zeggen de verbinding verbreken, maar de kans dat de beller dan meteen weer belt en nu nog bozer […]

Hoe zet ik mijn klantenservice in om klanten vast te houden?

Hoe zet ik mijn klantenservice in om klanten vast te houden?

De klantenservice krijgt niet alleen te maken met vragen en klachten. Als u een dienst op basis van een abonnement aanbiedt, dan kunnen er ook telefoontjes of vragen via andere kanalen binnenkomen over het opzeggen van het abonnement. Natuurlijk wilt u uw klanten graag behouden. U kunt de klantenservice hiervoor eenvoudig inzetten. Veel klanten zijn […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl