• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Onderzoek regelmatig het functioneren van uw klantenservice

Home / Klantenservice artikelen / Onderzoek regelmatig het functioneren van uw klantenservice

Als uw bedrijf een klantenservice heeft is het aan te raden hier met enige regelmaat onderzoek naar te doen. Laat uw medewerkers het aantal telefoontjes turven, zodat u kunt zien wanneer het druk is bij uw klantenservice. Misschien kunt u schuiven met de uren van de medewerkers of misschien moet er een vacature uit voor een extra klantenservice medewerker. Het helpt vaak ook als u op uw website aangeeft op welke tijdstippen het wat rustiger is bij de klantenservice. Vaak is dat het geval rond het middaguur of misschien is een bepaalde dag rustiger dan andere dagen. Wellicht kunt u bellers ertoe bewegen op deze ‘rustige’ tijdstippen te bellen zodat het aantal telefoontjes wat meer wordt gespreid.

Onderzoek regelmatig het functioneren van uw klantenservice

Worden klanten goed geholpen?

U kunt uw klanten vragen om na afloop van een gesprek een korte telefonische enquête te doen. Hierin kunnen ze aangeven door het indrukken van toetsen of ze tevreden waren over de manier waarop ze te woord zijn gestaan en of hun klacht of vraag naar tevredenheid is afgehandeld. Als u van dit soort technische mogelijkheden gebruik maakt is het natuurlijk wel belangrijk dat u iets doet met de feedback die u hierop krijgt. Als alles goed gaat is dat fijn, maar als relatief veel mensen vinden dat e wel erg lang moesten wachten of dat ze niet serieus werden genomen naar hun idee dan is het tijd voor actie.

Op welke punten kunt u de klantenservice verbeteren?

Onderzoek naar tevredenheid over uw klantenservice kan veel opleveren. Zo kunt u er conclusies uit trekken op welke punten uw klantenservice mogelijk verbeterd kan worden. Maar er kan ook uit naar voren komen dat er ’s avonds tussen 21 en 22 uur weinig wordt gebeld. Dan kan de klantenservice wellicht een uurtje eerder sluiten. Maar misschien is het op andere tijdstippen juist erg druk en kunt u daarvoor maatregelen nemen. Daarnaast kunt u inventariseren welke vragen worden gesteld en of uw medewerkers bij de klantenservice hier adequaat op reageren. Zo niet dan is een interne training om dit te verbeteren wellicht aan de orde.

Houd onderzoeken kort en bondig

Als u bellers naar uw klantenservice wilt vragen wat hun ervaringen waren dan is het belangrijk om de vragen kort en bondig te houden. Als u kiest voor een telefonische enquête door middel van het intoetsen van een antwoord op de telefoon moeten de opties duidelijk zijn en moet de klant niet de keuze hebben uit te veel mogelijkheden. Stel alleen gerichte vragen waar u wat aan heeft. Vergeet ook na afloop niet de klant te bedanken voor zijn deelname en de toezegging te doen dat er iets wordt gedaan met de uitkomsten.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Klantenservice via de live chat

Klantenservice via de live chat

Steeds meer bedrijven bieden op hun website de mogelijkheid om via live chat contact te hebben met de klantenservice. Reuze handig natuurlijk als een klant bezig is met een bestelling en een vraag heeft over een product of over het bestelproces. Onderzoek toont aan dat als een bedrijf de mogelijkheid heeft om via live chat […]

Hoe gaat uw bedrijf om met klachten op Klacht.nl?

Hoe gaat uw bedrijf om met klachten op Klacht.nl?

Als er online over uw bedrijf geklaagd wordt kan dat vervelende gevolgen hebben voor uw bedrijf. Terecht of onterecht, 1 klacht kan soms al voldoende zijn om uw reputatie grote schade toe te brengen. De klacht blijft namelijk altijd vindbaar via Google, ook al is het incident inmiddels tien jaar of langer geleden. Het is […]

Hoe belangrijk is een goede klantenservice?

Hoe belangrijk is een goede klantenservice?

Als u uw klanten een warm hart toedraagt, en waarom zou u dat niet doen, is het belangrijk om een goede klantenservice te bieden aan uw klanten. Hoe u deze inricht is sterk afhankelijk van de aard van uw bedrijf. Soms is het belangrijk dat u ruime openingstijden heeft, maar in andere gevallen kunt u […]

Hoeveel mensen staan er bij uw klantenservice in de wachtrij?

Hoeveel mensen staan er bij uw klantenservice in de wachtrij?

Een grote ergernis van bellers naar de klantenservice van een bedrijf of organisatie is wachten op contact met een fysiek persoon. Een prettig wachtmuziekje kan de pijn wat verzachten, maar de meeste mensen verliezen al na een paar minuten hun geduld. Heeft u enig idee hoeveel mensen er bij u gemiddeld ‘in de wacht’ staan? […]

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

Wat u zeker niet tegen een boze klant moet zeggen

De klantenservice krijgt soms te maken met boze klanten. Dat is niet leuk, maar soms is het niet e voorkomen. Soms is een klant terecht boos, soms ook niet. Het is zaak om in ieder geval altijd professioneel te blijven. Een medewerker die vrolijk terug gaat schelden maakt niet bepaald een vakbekwame indruk. Als de […]

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Kan een bedrijf nog zonder klantenservice?

Eigenlijk heeft vrijwel ieder bedrijf dat landelijk bekend is een klantenservice. Zeker in deze tijd waarin mensen op verschillende manieren willen kunnen communiceren is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn, het liefst op verschillende manieren. Een klantenservice hebben is dan ook erg belangrijk. Als u als bedrijf niet bereikbaar bent als klanten vragen of […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl