• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Moeten mijn klantenservice medewerkers ABN spreken?

Home / Klantenservice artikelen / Moeten mijn klantenservice medewerkers ABN spreken?

Als uw bedrijf is gevestigd in een regio waar dialect wordt gesproken, dan kan het lastig zijn om medewerkers voor de klantenservice te vinden die Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN) spreken. Op zich is een accent niet heel erg, veel mensen zijn trots op hun afkomst. Maar houd er wel rekening mee dat u ook gebeld wordt door mensen uit andere delen van het land, althans, bij veel bedrijven is dit het geval. Het moet niet zo zijn dat een beller uw personeel niet kan verstaan. Spreek goed af met uw medewerkers of zij dialect mogen spreken of dat zij geacht worden ABN te spreken.

Moeten mijn klantenservice medewerkers ABN spreken?

Een dialect, dat is toch charmant?

Mensen die dialect spreken vinden dit zelf vaak heel normaal. Het hoort bij hun identiteit en ze zijn er trots op. En dat mag ook. Maar als u voor uw bedrijf ook mensen aan de telefoon krijgt die uit heel andere delen van het land afkomstig zijn moet u er wel rekening mee houden dat het misschien ergernis kan opwekken. Zeker als beller en klantenservice medewerker elkaar niet goed verstaan of bepaalde dingen niet juist interpreteren. Het is dan ook belangrijk dat u uw personeel hierin goed opleidt. Dialect spreken kan als ze iemand aan de telefoon hebben die duidelijk uit dezelfde regio afkomstig is, maar moet zoveel mogelijk achterwege blijven als de beller dit dialect niet beheerst.

Moet een klantenservice medewerker vreemde talen kunnen spreken?

In het verlengde van dialect spreken of niet rijst de vraag of uw klantenservice medewerkers ook vreemde talen moeten beheersen. Dit hangt af van de aard van uw bedrijf. Als u veel klanten van over de grens heet dan is het natuurlijk belangrijk dat zij in het Engels of in hun eigen taal te woord gestaan kunnen worden. Als uw klanten over het algemeen Nederlandstalig zijn dan is het in principe niet nodig. Maar dan nog is het handig in ieder geval iemand achter de hand te hebben die op zijn minst goed Engels spreekt mocht dit toch een keer nodig zijn.

Laat uw voice respons inspreken met ABN

Los van de vraag of u het bezwaarlijk vindt of er aan de telefoon in dialect wordt gesproken is het wel belangrijk dat uw voice respons systeem in goed verstaanbaar Nederlands wordt ingesproken. Huur hier desnoods iemand voor in om misverstanden en irritaties te voorkomen. De klant moet, als hij wordt geconfronteerd met een keuzemenu, gemakkelijk zijn keuze kunnen maken zonder dat hij een bericht drie keer moet afluisteren voordat hij verstaat wat er gezegd wordt.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

5 tips voor goed klantcontact aan de telefoon

5 tips voor goed klantcontact aan de telefoon

Telefonisch contact met klanten is één van de meest directe manieren van communiceren. Met deze 5 tips kunt u ervoor zorgen dat deze gesprekken positief verlopen en de beller het idee heeft dat er serieus naar hem is geluisterd. 1. Zo neemt u de telefoon op Als u de telefoon opneemt, zorg dan dat u […]

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Hoe gaat u om met notoire klagers?

Ieder bedrijf kent ze wel: De notoire klagers. Van die mensen die al aan hun stem worden herkend als ze bellen nog voordat ze hun naam hebben genoemd. Klanten waarvoor u niets goed kunt doen en die u alleen maar bellen omdat ze dat “leuk” vinden. Ze hebben vaak klachten waarvan ze zelf ook wel […]

Liever bellen of schrijven naar de klantenservice?

Liever bellen of schrijven naar de klantenservice?

Het is verstandig om uw klantenservice altijd op verschillende manieren aan te bieden. Er is immers een groep mensen die liever belt en ook een groep die liever een e-mail stuurt. Daar komen de laatste jaren nog twee belangrijke groepen bij. WhatsApp is een populaire manier om uw klanten te woord te staan. Daarnaast zijn […]

De vijf grootste ergernissen van klanten die de klantenservice benaderen

De vijf grootste ergernissen van klanten die de klantenservice benaderen

Klanten die contact hebben met de klantenservice kunnen zich soms flink ergeren. Soms terecht, soms minder terecht. Maar dit is de top vijf van grootste ergernissen van mensen die om verschillende redenen contact zochten met de klantenservice van een bedrijf. 1. Lange wachttijden aan de telefoon Met stip op 1 staat al jaren een lange […]

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

De feestdagen worden steeds minder ‘heilig’ als het gaat om een vrije dag. De horeca was altijd al open en draait juist deze dagen een top omzet. Maar nu gaan ook steeds meer winkels overstag. Klanten vinden het niet meer van deze tijd dat ze op Eerste Kerstdag of Hemelvaartsdag geen boodschappen kunnen doen. Het […]

Hoe gaat u om met negatieve berichten op sociale media?

Hoe gaat u om met negatieve berichten op sociale media?

Vrijwel ieder bedrijf heeft tegenwoordig een pagina op Facebook of Instagram of een Twitteraccount of misschien wel alle drie. Maar dit maakt het leggen van contact wel erg laagdrempelig. Mensen kunnen anoniem als ze dat willen een bericht plaatsen en daarmee het bedrijf in en kwaad daglicht proberen te zetten. Vaak zijn klachten die op […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl