• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Moeten mijn klantenservice medewerkers ABN spreken?

Home / Klantenservice artikelen / Moeten mijn klantenservice medewerkers ABN spreken?

Als uw bedrijf is gevestigd in een regio waar dialect wordt gesproken, dan kan het lastig zijn om medewerkers voor de klantenservice te vinden die Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN) spreken. Op zich is een accent niet heel erg, veel mensen zijn trots op hun afkomst. Maar houd er wel rekening mee dat u ook gebeld wordt door mensen uit andere delen van het land, althans, bij veel bedrijven is dit het geval. Het moet niet zo zijn dat een beller uw personeel niet kan verstaan. Spreek goed af met uw medewerkers of zij dialect mogen spreken of dat zij geacht worden ABN te spreken.

Moeten mijn klantenservice medewerkers ABN spreken?

Een dialect, dat is toch charmant?

Mensen die dialect spreken vinden dit zelf vaak heel normaal. Het hoort bij hun identiteit en ze zijn er trots op. En dat mag ook. Maar als u voor uw bedrijf ook mensen aan de telefoon krijgt die uit heel andere delen van het land afkomstig zijn moet u er wel rekening mee houden dat het misschien ergernis kan opwekken. Zeker als beller en klantenservice medewerker elkaar niet goed verstaan of bepaalde dingen niet juist interpreteren. Het is dan ook belangrijk dat u uw personeel hierin goed opleidt. Dialect spreken kan als ze iemand aan de telefoon hebben die duidelijk uit dezelfde regio afkomstig is, maar moet zoveel mogelijk achterwege blijven als de beller dit dialect niet beheerst.

Moet een klantenservice medewerker vreemde talen kunnen spreken?

In het verlengde van dialect spreken of niet rijst de vraag of uw klantenservice medewerkers ook vreemde talen moeten beheersen. Dit hangt af van de aard van uw bedrijf. Als u veel klanten van over de grens heet dan is het natuurlijk belangrijk dat zij in het Engels of in hun eigen taal te woord gestaan kunnen worden. Als uw klanten over het algemeen Nederlandstalig zijn dan is het in principe niet nodig. Maar dan nog is het handig in ieder geval iemand achter de hand te hebben die op zijn minst goed Engels spreekt mocht dit toch een keer nodig zijn.

Laat uw voice respons inspreken met ABN

Los van de vraag of u het bezwaarlijk vindt of er aan de telefoon in dialect wordt gesproken is het wel belangrijk dat uw voice respons systeem in goed verstaanbaar Nederlands wordt ingesproken. Huur hier desnoods iemand voor in om misverstanden en irritaties te voorkomen. De klant moet, als hij wordt geconfronteerd met een keuzemenu, gemakkelijk zijn keuze kunnen maken zonder dat hij een bericht drie keer moet afluisteren voordat hij verstaat wat er gezegd wordt.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Hoe maakt u het weer goed met een boze klant?

Hoe maakt u het weer goed met een boze klant?

Het kan gebeuren dat een klant uw klantenservice belt en dat de situatie hopeloos uit de hand loopt. Zo kan er enorme ruzie ontstaan over een punt dat wellicht snel en gemakkelijk opgelost had kunnen worden. Soms kiest een medewerker de verkeerde aanpak en valt dat niet meer terug te draaien. De klant is woedend […]

Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Het kan gebeuren dat u een wijziging doorvoert in de wijze waarop de klantenservice wordt afgehandeld en dat blijkt dat deze niet goed werkt. Stel dat u besluit om de klantenservice uit te besteden aan een extern bedrijf. Dit kan goed uitpakken, maar het kan ook gebeuren dat het binnen een paar weken klachten regent. […]

Proactieve klantenservice

Proactieve klantenservice

De klantenservice van uw bedrijf hoeft niet altijd afwachtend te zijn. Een proactieve houding van uw klantenservice kan potentiële afnemers converteren. In deze blogpost bespreken we hoe u proactief aan de slag kunt gaan met uw klantenservice. Waarom proactieve klantenservice? Zelfs als uw reguliere klantenservice zeer goed is, zijn er altijd mogelijkheden om deze uit […]

Wat zijn de risico’s van het uitbesteden van de klantenservice?

Wat zijn de risico’s van het uitbesteden van de klantenservice?

Het is als bedrijf mogelijk om uw klantenservice uit te besteden aan een callcenter. Het voordeel daarvan is dat de continuïteit beter is  gewaarborgd en u ruimere openingstijden kunt aanbieden aan uw klanten. U hoeft immers niet zelf voor de bezetting van de klantenservice te zorgen. Als u niet heel veel telefoontjes of chatverzoeken krijgt […]

Eenduidig beleid bij de klantenservice

Eenduidig beleid bij de klantenservice

Het is erg belangrijk om bij de klantenservice een eenduidig beleid te hanteren. Natuurlijk kan een medewerker de vrijheid hebben om een klant op een bepaalde manier tegemoet te komen in een specifieke situatie. Maar als het beleid is dat bij een retour geen geld wordt teruggegeven dan moet het niet zo zijn dat de […]

Hoe zet ik mijn klantenservice in om klanten vast te houden?

Hoe zet ik mijn klantenservice in om klanten vast te houden?

De klantenservice krijgt niet alleen te maken met vragen en klachten. Als u een dienst op basis van een abonnement aanbiedt, dan kunnen er ook telefoontjes of vragen via andere kanalen binnenkomen over het opzeggen van het abonnement. Natuurlijk wilt u uw klanten graag behouden. U kunt de klantenservice hiervoor eenvoudig inzetten. Veel klanten zijn […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl