• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

Home / Klantenservice artikelen / Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

De feestdagen worden steeds minder ‘heilig’ als het gaat om een vrije dag. De horeca was altijd al open en draait juist deze dagen een top omzet. Maar nu gaan ook steeds meer winkels overstag. Klanten vinden het niet meer van deze tijd dat ze op Eerste Kerstdag of Hemelvaartsdag geen boodschappen kunnen doen. Het heeft ongetwijfeld ook te maken met de veranderende samenleving. Steeds minder mensen vieren de Christelijke feestdagen als zodanig en vinden het niet erg om te moeten werken. Dus de vraag komt steeds vaker boven: Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens de feestdagen?

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

De branche speelt een doorslaggevende rol

De branche waarbinnen u werkzaam bent speelt natuurlijk een belangrijke rol. Als u zich de vraag stelt of u met Kerst of op Koningsdag open wilt zijn en bereikbaar voor uw klanten dan maakt het wel degelijk uit of uw branche daartoe aanleiding geeft. De kledingwinkel openen op Eerste Kerstdag zal weinig animo tot kopen geven. Maar als u een bakkerij heeft zal er zeker wel klandizie zijn. Datzelfde geldt voor de klantenservice. Als op Eerste Paasdag de ontvanger voor digitale televisie uitvalt zal uw klant het zeker waarderen als hij de klantenservice kan bellen. Als iemand een artikel van een online kledingwinkel wil retourneren dan zal een dagje moeten wachten waarschijnlijk geen probleem zijn.

Wees duidelijk in de communicatie

Als u een telefonische klantenservice heeft is het wel zo netjes om te melden dat de dienst wegens een feestdag gesloten is. Zet deze tekst dus op uw automatische telefoonbeantwoording. Meld ook even wanneer u weer bereikbaar bent. Zo weten klanten wanneer ze wel kunnen bellen met hun klacht. Vooral als een feestdag zodanig valt dat veel bedrijven er een ‘brugdag’ aan vast plakken is dit belangrijk. Het mag voor u logisch zijn dat u op maandag 24 december ook gesloten bent, maar lang niet iedereen trekt automatisch die conclusie.

Wees niet bang om niet bereikbaar te zijn

Steeds meer bedrijven vinden dat ze zo ongeveer zeven dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar moeten zijn. Maar dat is helemaal niet nodig. Als u duidelijk communiceert over de openingstijden van de klantenservice en die zijn op zich ruim genoeg dan hoeft u zich daar heus niet voor te verontschuldigen. Ook voor de klant geldt dat geduld soms een schone zaak is en dat een vraag of probleem meestal echt niet zo dringend is dat het niet een dagje kan wachten.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Online reviews kunnen uw bedrijf maken en breken. En het vervelende is dat u er niet veel aan kunt doen als er negatieve reviews worden geplaatst die niet terecht zijn. Natuurlijk kunt u ze verwijderen als ze op uw eigen website worden gepost. Staan ze op een reviewsite zoals Trustpilot dan is het lastiger om […]

Het belang van een FAQ pagina op uw website

Het belang van  een FAQ pagina op uw website

Natuurlijk staat uw klantenservice team altijd klaar voor bellende of e-mailende klanten. Maar u kunt deze medewerkers veel werk uit handen nemen door uw website te voorzien van een pagina met veel gestelde vragen, ook wel FAQ (Frequently Asked Questions) genoemd. Door zo’n pagina op uw website te hebben en deze ook nog eens gemakkelijk […]

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

De uitbraak van het Corona virus eind 2019 en zijn oversteek naar Europa in februari heeft nogal wat  teweeg gebracht. Veel bedrijven maken zich zorgen. Niet alleen over hun omzet die daalt, maar ook over de inzetbaarheid van personeel. Want als u nu een grote klantenservice heeft met tientallen lijnen, hoe moet die draaiend worden […]

De beste tips voor de telefonist

De beste tips voor de telefonist

Het klinkt misschien als een open deur, maar het is erg belangrijk dat degene die aan de telefoon zit bij de klantenservice goed te verstaan is. Een mompelende telefoniste die haar zinnen maar half afmaakt is erg irritant. Als een beller steeds alleen maar “mom” of “ogenbl” hoort in plaats van “Een momentje/ogenblik alstublieft” dan […]

Wat verwacht een klant van de klantenservice?

Wat verwacht een klant van de klantenservice?

Als een klant naar uw klantenservice belt, dan zijn de belangrijkste redenen een vraag of een klacht. De beller verwacht in veel gevallen direct een oplossing, maar dat is natuurlijk lang niet altijd mogelijk. Soms moet iets worden uitgezocht, soms moet er informatie elders worden opgevraagd om een goed antwoord op de vraag te kunnen […]

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om geen telefonische klantenservice meer te hebben. Ze schakelen massaal over op online chat of contact via WhatsApp of een andere chatdienst. De reden daarvoor laat zich raden: Er hoeven geen mensen meer aan de telefoon te zitten en dus wordt er bespaard op personeelskosten. Natuurlijk moeten de vragen, klachten […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl