• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

Home / Klantenservice artikelen / Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

De feestdagen worden steeds minder ‘heilig’ als het gaat om een vrije dag. De horeca was altijd al open en draait juist deze dagen een top omzet. Maar nu gaan ook steeds meer winkels overstag. Klanten vinden het niet meer van deze tijd dat ze op Eerste Kerstdag of Hemelvaartsdag geen boodschappen kunnen doen. Het heeft ongetwijfeld ook te maken met de veranderende samenleving. Steeds minder mensen vieren de Christelijke feestdagen als zodanig en vinden het niet erg om te moeten werken. Dus de vraag komt steeds vaker boven: Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens de feestdagen?

Moet mijn klantenservice ook bereikbaar zijn tijdens feestdagen?

De branche speelt een doorslaggevende rol

De branche waarbinnen u werkzaam bent speelt natuurlijk een belangrijke rol. Als u zich de vraag stelt of u met Kerst of op Koningsdag open wilt zijn en bereikbaar voor uw klanten dan maakt het wel degelijk uit of uw branche daartoe aanleiding geeft. De kledingwinkel openen op Eerste Kerstdag zal weinig animo tot kopen geven. Maar als u een bakkerij heeft zal er zeker wel klandizie zijn. Datzelfde geldt voor de klantenservice. Als op Eerste Paasdag de ontvanger voor digitale televisie uitvalt zal uw klant het zeker waarderen als hij de klantenservice kan bellen. Als iemand een artikel van een online kledingwinkel wil retourneren dan zal een dagje moeten wachten waarschijnlijk geen probleem zijn.

Wees duidelijk in de communicatie

Als u een telefonische klantenservice heeft is het wel zo netjes om te melden dat de dienst wegens een feestdag gesloten is. Zet deze tekst dus op uw automatische telefoonbeantwoording. Meld ook even wanneer u weer bereikbaar bent. Zo weten klanten wanneer ze wel kunnen bellen met hun klacht. Vooral als een feestdag zodanig valt dat veel bedrijven er een ‘brugdag’ aan vast plakken is dit belangrijk. Het mag voor u logisch zijn dat u op maandag 24 december ook gesloten bent, maar lang niet iedereen trekt automatisch die conclusie.

Wees niet bang om niet bereikbaar te zijn

Steeds meer bedrijven vinden dat ze zo ongeveer zeven dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar moeten zijn. Maar dat is helemaal niet nodig. Als u duidelijk communiceert over de openingstijden van de klantenservice en die zijn op zich ruim genoeg dan hoeft u zich daar heus niet voor te verontschuldigen. Ook voor de klant geldt dat geduld soms een schone zaak is en dat een vraag of probleem meestal echt niet zo dringend is dat het niet een dagje kan wachten.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

Hoe kalmeert u een boze klant?

Hoe kalmeert u een boze klant?

Iedere klantenservice kent het fenomeen: U neemt de telefoon aan en de persoon aan de andere kant begint meteen te schelden en te schreeuwen, soms zelfs zonder zijn naam te noemen. Natuurlijk kunt u zonder wat te zeggen de verbinding verbreken, maar de kans dat de beller dan meteen weer belt en nu nog bozer […]

Wat verwacht een klant van de klantenservice?

Wat verwacht een klant van de klantenservice?

Als een klant naar uw klantenservice belt, dan zijn de belangrijkste redenen een vraag of een klacht. De beller verwacht in veel gevallen direct een oplossing, maar dat is natuurlijk lang niet altijd mogelijk. Soms moet iets worden uitgezocht, soms moet er informatie elders worden opgevraagd om een goed antwoord op de vraag te kunnen […]

Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Wat moet er gebeuren als de klantenservice niet goed functioneert?

Het kan gebeuren dat u een wijziging doorvoert in de wijze waarop de klantenservice wordt afgehandeld en dat blijkt dat deze niet goed werkt. Stel dat u besluit om de klantenservice uit te besteden aan een extern bedrijf. Dit kan goed uitpakken, maar het kan ook gebeuren dat het binnen een paar weken klachten regent. […]

Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?

Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?

Steeds meer bedrijven maken gebruik van een chatbot als onderdeel van de klantenservice. Ze zijn nog wel telefonisch en per mail bereikbaar, maar veel vragen kan de chatbot afdoen. Het is bij het inzetten van een chatbot wel heel belangrijk dat deze zijn werk goed doet. Een chatbot die niet de gewenste antwoorden geeft wekt […]

Wanneer is een aparte klantenservice zinvol?

Wanneer is een aparte klantenservice zinvol?

Niet ieder bedrijf heeft een aparte klantenservice. Voor een klein bedrijf is het natuurlijk ook niet echt nodig. Als u bijvoorbeeld een eenmanszaak heeft of een bedrijf dat niet heel vaak expliciet contact heeft met klanten dan is het natuurlijk onzin om een aparte klantenservice in te richten. Maar hoe het ook zij, als ondernemer […]

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om geen telefonische klantenservice meer te hebben. Ze schakelen massaal over op online chat of contact via WhatsApp of een andere chatdienst. De reden daarvoor laat zich raden: Er hoeven geen mensen meer aan de telefoon te zitten en dus wordt er bespaard op personeelskosten. Natuurlijk moeten de vragen, klachten […]

Footer

Klantenservice informatie van:

  • KPN klantenservice

Copyright © 2023 · nummerklantenservice.nl