• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Nummer Klantenservice

Direct goed verbonden!

  • Blog
  • Contact
  • KPN
  • Ziggo

Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

Home / Klantenservice artikelen / Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

In Nederland worden verschillende dialecten gesproken. Van Gronings tot Zeeuws en van Twents tot Limburgs. Als je als medewerker van de klantenservice aan de telefoon zit is het natuurlijk wel belangrijk dat iedereen je goed kan verstaan. Daarom is het aan te raden bij de werving van personeel uw keuze te laten vallen op medewerkers die in ieder geval in staat zijn om Algemeen Beschaafd Nederlands te spreken als dat nodig is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen dialect mag worden gesproken. Als de beller uit de regio komt is dat geen bezwaar.

Mag een medewerker van de telefonische klantenservice een accent hebben?

Een accent kan voor herkenbaarheid zorgen

Heeft u een lokaal bedrijf dan kan het voor bellers uit de regio heel herkenbaar zijn als de medewerker die ze te woord staat een dialect spreekt. Het kan in dat opzicht zelfs een voordeel zijn als u uw personeel in de regio werft. Maar als het om een landelijk bedrijf gaat dan is het natuurlijk not done dat de telefoon wordt aangenomen door iemand die overduidelijk een dialect spreekt. Misschien klinkt het als discriminatie, maar u mag als werkgever gewoon stellen dat een medewerker aan de telefonische klantenservice goed en correct Nederlands spreekt.

Kan iemand met een migratie achtergrond werken bij de telefonische klantenservice?

Uiteraard kan iemand met een migratieachtergrond of iemand die na adoptie in Nederland kwam wonen bij de klantenservice aan de slag. Dit kan zelfs een voordeel hebben. Iemand die een andere taal dan het Nederlands als moedertaal heeft kan klanten die anderstalig zijn te woord staan in de eigen taal. Hierbij moet natuurlijk wel ervoor worden gewaakt dat voor de werkgever nog duidelijk is waar het gesprek over gaat, bijvoorbeeld als gesprekken voor evaluatie worden opgenomen. Een klant in het Turks, Arabisch of Spaans te woord staan is heel klantvriendelijk, maar de klant moet wel beseffen dat hij met een Nederlands bedrijf belt en dat de voertaal daar in principe Nederlands is.

Maak gebruik van de talenten van uw klantenservice medewerkers

Wees niet bang om iemand die streektaal spreekt aan de telefoon te zetten voor de klantenservice. Het kan een mooie kans zijn om in bepaalde situaties de kou uit de lucht te halen en ervoor te zorgen dat een probleem snel opgelost kan worden en daardoor niet escaleert. Door verschillende mensen in te zetten bij de klantenservice kunt u er bovendien voor zorgen dat klanten zich sneller op hun gemak voelen als ze de klantenservice bellen. Voor sommigen is dit een drempel waar overheen gestapt moet worden.

Lees Interacties

Primaire Sidebar

Telefoonnummer zoeken?

Recente Telefoonnummers

  • Post NL Bellen
  • PostNL Klantenservice
  • PostNL Bellen
  • Post NL Contact
  • Post NL Klantenservice

Categorieën

  • Amusementparken
  • Banken
  • Bouwmarkten
  • Cosmetica / verzorging
  • Elektronica
  • Energie
  • Eten&Drinken
  • Geen categorie
  • Hobby
  • Huisdieren
  • Internet provider
  • Luchtvaartmaatschappijen
  • Mode & kleding
  • Opleidingen
  • Organisaties / Verenigingen
  • Overheid
  • Reisbureau’s
  • Sport
  • Supermarkten
  • Telefoon
  • Televisie
  • Vervoer
  • Verzekeringen
  • Warenhuizen
  • Webhosting
  • Webshops
  • Wonen
  • Zorg

Recente artikelen

  • Chatbots voor bedrijven worden steeds slimmer
  • Aan welke voorwaarden voldoet een goede telefoonstem?
  • Is iedereen geschikt als medewerker klantenservice?
  • Welke eigenschappen heeft een goede chatbot?
  • Telefoongesprekken opnemen, dit zijn de regels

Gerelateerde artikelen

De vijf grootste ergernissen van klanten die de klantenservice benaderen

De vijf grootste ergernissen van klanten die de klantenservice benaderen

Klanten die contact hebben met de klantenservice kunnen zich soms flink ergeren. Soms terecht, soms minder terecht. Maar dit is de top vijf van grootste ergernissen van mensen die om verschillende redenen contact zochten met de klantenservice van een bedrijf. 1. Lange wachttijden aan de telefoon Met stip op 1 staat al jaren een lange […]

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Hoe belangrijk zijn reviews voor een online bedrijf?

Online reviews kunnen uw bedrijf maken en breken. En het vervelende is dat u er niet veel aan kunt doen als er negatieve reviews worden geplaatst die niet terecht zijn. Natuurlijk kunt u ze verwijderen als ze op uw eigen website worden gepost. Staan ze op een reviewsite zoals Trustpilot dan is het lastiger om […]

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

Wat doet uw klantenservice naar aanleiding van het Corona virus?

De uitbraak van het Corona virus eind 2019 en zijn oversteek naar Europa in februari heeft nogal wat  teweeg gebracht. Veel bedrijven maken zich zorgen. Niet alleen over hun omzet die daalt, maar ook over de inzetbaarheid van personeel. Want als u nu een grote klantenservice heeft met tientallen lijnen, hoe moet die draaiend worden […]

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven zijn niet meer telefonisch bereikbaar

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om geen telefonische klantenservice meer te hebben. Ze schakelen massaal over op online chat of contact via WhatsApp of een andere chatdienst. De reden daarvoor laat zich raden: Er hoeven geen mensen meer aan de telefoon te zitten en dus wordt er bespaard op personeelskosten. Natuurlijk moeten de vragen, klachten […]

De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

De klantenservice verplaatsen naar het buitenland

Het werven van medewerkers voor de klantenservice kan soms wel eens lastig zijn. Een redelijk grote groep mensen vindt dit werk niet echt leuk, omdat je regelmatig lastige mensen aan de telefoon krijgt en dat kan soms best lastig zijn. En dan is het natuurlijk ook nog zo dat mensen geschikt moeten zijn voor dit […]

Klachten behandelen, hoe doet u dat?

Klachten behandelen, hoe doet u dat?

De klantenservice is erg belangrijk voor uw organisatie. Beoordelingen van bedrijven worden vaak gebaseerd op de kwaliteit van de klantenservice. Een product opsturen kan iedereen in principe, maar als de klant een vraag of een klacht heeft dan is het belangrijk om hier als bedrijf goed mee om te gaan. Op deze manier scoort u […]

Copyright © 2022 · nummerklantenservice.nl